عکسهایی از یک زایمان عجیب در پرو!

در کشور پرو برخلاف سایر کشورها روش دیگری برای زایمان زنان انجام می شود. در حالی که در اکثر کشورها روش زایمان، خوابیدن روی تخت است در پرو زنان برای زایمان به صورت سرپا می ایستند!

وجود این روش زایمان در نقاشیهای قدیمی آمریکای لاتین حکایت از ریشه دار بودن اینگونه زایمانها دارد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، بنا به گزارش وزارت بهداشت کشور پرو زایمان ایستاده باعث کاهش فشار وارده به رحم و افزایش مکانیسم اکسیژن رسانی به جنین در دوره فتوس (ماه سوم بارداری تا زمان وضع حمل) می شود!




آیا می دانستید...!؟ (عکس)

آیا می دانستید دیروز سالگرد بزرگترین جنایت اروپا بعد از جنگ دوم جهانی بوده است؟

آیا می دانستید 13 سال قبل و تنها در کمتر از هفت روز بیش از 8000 نفردر یک شهر اروپایی به جرم آنکه مسلمان به دنیا آمده بودند یا مسلمان بودند کشتار دسته جمعی شدند؟

آیا می دانستید به بین 30 تا 50 هزار زن مسلمان در شهر سربره نیتسا تنها به جرم مسلمان بودن تجاوز دسته جمعی شد؟

نوشتن این ارقام کار راحتی است، اما فکر کردن به آن وحشتناک است.

دیروز سالگرد قتل عام نژادی مسلمانان بوسنی و تجاوز دسته جمعی به زنان آنان از سوی صربها بود. یادتان هست آن روزها؟

هنوز هم داغ مسلمانان بوسنی تازه است، دیروز در سالگرد کشتار نژادی بوسنیایی ها جسد تازه کشف شده307 مسلمان از یک گورستان دسته جمعی به خاک سپرده شد.

سیزده سال از سیزدهم ژوئیه 1995 گذشته است. ولی هنوز داغها در بوسنی تازه است... جنایت جنایت است، علیه هر دینی و هر نژادی که باشد






رخنه پ.ک.ک در بین نمایندگان مجلس کشورهای اروپایی: 6 نماینده سوئیس تحت تعقیب قرار گرفتند

پلیس فدرال سوئیس شش نماینده آن کشور را به جرم "ارتباط نزدیک با گروه ترور" تحت تعقیب گرفت.

در گزارش پلیس فدرال سوئیس آمده است که بسیاری از آتش سوزیها و فشارهای انجام شده در سوئیس از سوی گروه وابسته به پ.ک.ک با نام "تاک" صورت گرفته است.

پیش از این آلمان تصمیم به ممنوعیت فعالیت کانال تلویزیونی "رژ تی.وی" متعلق به پ.ک.ک به دلیل تبلیغ ترور کرده بود.

شش نماینده عضو پارلمان سوئیس متهم به حمایت از یک روزنامه تبلیغ کننده پ.ک.ک هستند.

یورگ بوهلر معاون سرویس اطلاعات داخلی سوئیس موسوم به داب، در پاسخ به سئوال روزنامه نگاران در این زمینه گفت: پ.ک.ک یک تهدید مخفی برای سوئیس به وجود آورده است. این گروه از کردهای ساکن سوئیس به زور اخاذی می کند و این مبلغ را "مالیات انقلاب" می نامد! وی به فعالیتهای زیرزمینی این حزب اشاره کرده و گفته است در خصوص شش نماینده همدست پ.ک.ک صحبتی ندارد.

شش نماینده مظنون عضو احزاب سوسیال دمکرات و اتحادیه سبزها هستند و به عنوان نمایندگان کانتون فعالیت می کرده اند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، در گزارش امنیت داخلی سال 2007 پلیس فدرال سوئیس آمده است: "آتش سوزیها و آشوبهای انجام شده در شهرهای بازل، گالن، زوریخ و لبس از سوی اعضا و همدستان گروه تروریستی تاک انجام گرفته است"

همچمنین در گزارش پلیس فدرال امده است که گروه پ.ک.ک در سوئیس نقش مهمی در تجارت مواد مخدر دارد و برای تأمین هزینه خود به زور از کردهای آن کشور باج می گیرد. در گزارش پلیس سوئیس آمده است مسئول تجارت مواد مخدر و نیز باجگیری از کردهای اروپا با نام محمد اشییوک که با عنوان مسئول سابق پ.ک.ک در امور روسیه و آسیای مرکزی فعالیت می کرد دستگیر شده و به ترکیه اعاده خواهد شد.


نقش و تأثیر رسانه های ترکیه و ایران بر یکدیگر و بر ارتباطات بین دو کشور

دو کشور ایران و ترکیه از همسایگان قدیمی هستند که تاریخ، فرهنگ و دین آنها را به هم پیوند زده است. از سوی دیگر وجود تعداد زیادی از هموطنان ترک در ایران اعم از ترک آذربایجانی، قشقایی، خلج، ترکمن و ... باعث اهمیت ترکیه برای ایران و اهمیت ایران برای ترکیه است. ارتباطات تجاری، بازرگانی و اقتصادی نیز ترکیه را در ردیف مهمترین شرکای تجاری ایران درآورده است. دغدغه های مبارزه با ترور نیز جزء دیگری از برنامه های مشترک دو طرف است که به طور خاص روی فعالیتهای پ.ک.ک و پژاک در دو طرف مرز استوار است.

تأثیر رسانه های دو طرف در بهبود یا وخیم تر کردن اوضاع و نیز روابط بین دو کشور بر کسی پوشیده نیست. ترکیه و ایران دو کشوری هستند که در عین بیشترین مشترکات تاریخی دارای اهداف مشترکی نیز هستند. اهدافی مانند مبارزه با تجزیه طلبی، قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی و نیز افزایش تأثیرگذاری بر منطقه.

در این هدف، نقش رسانه های نوشتاری، تصویری، اینترنتی و صوتی بسیار مهم است. با این مقدمه به بخشی از فعالیتهای رسانه ای دو کشور می پردازم.

ایران: خبرگزاری های مهم ایران از جمله ایرنا و مهرنیوز دارای بخش زبان ترکی هستند. ضمن آنکه خبرگزاری فارس نیز با حساسیت ویژه ای اخبار مربوط به ترکیه را دنبال می کند. به اینها باید دهها سایت شیعه را اضافه نمود که بخش ترکی استانبولی را هم در قسمت زبانها دارند و در راستای ترویج عقاید شیعه می کوشند.

در مورد سطح اخبار و جهت گیری ها: به عنوان یک ناظر بی طرف می توانم بگویم خبرهای ایرنا تقریبا بی طرفانه (با رویکرد پنهان انتقادی) است. شاید دلیل این امر دولتی بودن خبرگزاری ایرنا و الزامات دولتی بودن باشد.

عکاس خبرگزاری مهرنیوز در ترکیه بسیار فعال است و از این جهت باید به این خبرگزاری تبریک گفت. خبرگزاری مهر نقش مهمی در ارائه دید تصویری از ترکیه دارد. هرچند اخبار نوشتاری چندانی از مهرنیوز در خصوص ترکیه نمی بینیم.

اخبار خبرگزاری فارس با وجود دولتی بودن این خبرگزاری اکثرا در جهت تبلیغ ظلم بر مسلمانان در ترکیه است. به بیان بهتر، خبرگزاری فارس می کوشد سیستم جدائی دین از سیاست در ترکیه را مورد نقد قرار دهد و در این راه اکثرا نیز راه افراط در پیش می گیرد. نمونه اخبار منفی و جهت دار خبرگزاری فارس را در تیترگذاری ویژه این خبرگزاری در این خبر بخوانید.

در ایران همچنین اکثر ائمه جمعه که وابسته به جمهوری اسلامی هستند علیه ترکیه سخنرانی می کنند و روزنامه های جناح اصولگرا نیز که اکثر مدیران مسئول آنان به حلقه های بالاتر دولتی وصل هستند خبرهایی را علیه ترکیه کار می کنند.

با این وجود کسی که تنها یک بار در خیابانهای استانبول یا سایر شهرهای این کشور قدم بزند متوجه خواهد شد که اسلام در ترکیه زنده است و شور دینی مردم را می توان در جای جای ترکیه دید. تنها تفاوت ترکیه با ایران در این زمینه اجباری بودن عدم پوشش روسری در مکانهای دولتی و دانشگاهها از سوی دولت ترکیه و جدائی دین از سیاست در آن کشور است و در ایران نیز حجاب در مکانهای دولتی، خصوصی، معبر، جشنها و غیره اجباری می باشد و کشور به شیوه اسلامی و شیعی هدایت می شود.

ترکیه: در ترکیه هیچ یک از خبرگزاری های آن کشور بخش زبان فارسی ندارند. اکثر خبرهای کار شده درباره ایران در روزنامه های پرتیراژ آن کشور از جمله حریت، ملیت، زمان، واکیت و غیره دو قطبی هستند.

روزنامه های سکولار مانند حریت، ملیت و وطن اکثرا اخباری در زمینه عدم آزادیهای پوشش و وضعیت زنان در ایران را مورد نقد قرار می دهند، اما این روزنامه ها نیز در برابر اخبار پیشرفتهای علمی یا نظامی ایران، آنرا با دیده مثبت کار می کنند.

قریب به اتفاق اخبار روزنامه های اسلامگرا همچون ینی شفق، زمان و واکیت نیز در مدح اخبار پیشرفتهای ایران است. فضای دوقطبی حاکم بر اخبار مربوط به ایران در روزنامه های ترکیه بین مردم ترکیه نیز یک فضای دو قطبی به وجود آورده است. بسیار شنیده ایم که مثلا یک اسلامگرا زبان به تمجید آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران می گشاید و وقتی دلیل آنرا می پرسیم می گوید: احمدی نژاد و ایران در مقابل آمریکا سینه سپر کرده اند و قد علم کرده اند.

بسیاری از دانشجویان بویژه دانشجویان دختر ترکیه نیز از عدم وجود آزادیهای فردی در ایران سخن می گویند و به عنوان مثال از اجباری بودن حجاب بحث می کنند. یکبار هم یک دختر محجبه در این زمینه می گفت: ما وقتی بخواهیم به دانشگاه برویم می توانیم موی مصنوعی بگذاریم اما آیا در ایران اگر دختری بخواهد بی حجاب وارد دانشگاه بشود چنین آزادی ای به وی می دهند؟ ضمن آنکه همین دانشجو نسبت به ایران نظر مثبتی داشت و می گفت ایران از مواضع خود پاپس نمی کشد

در سطور بالا نوشتم که هیچ یک از رسانه های ترکیه بخش فارسی ندارند.خبرگزاری نیمه دولتی آناتولی و سایر خبرگزاریهای ترکیه خبرنگار مستقر در تهران دارند.
اما بخش فارسی رادیو ترکیه تنها بخش فارسی رسانه های ترکیه است که خصوصیات ویژه ای دارد. سازمان دولتی رادیو و تلویزیون ترکیه سالهاست که روزانه به طور ثابت از طریق رادیو مواضع ترکیه را برای ایران پخش می کند و قرار است به زودی شبکه تلویزیونی ترکیه به زبان فارسی نیز راه اندازی شود.

رادیوفارسی ترکیه را سالهاست که از رادیو گوش نمی دهم و این نوشته بهانه ای شد تا از طریق اینترنت چند مدتی دوباره به این رادیو گوش بدهم. اما زمانی که به این رادیو گوش می سپردم و همینطور اکنون هم اصول اخلاقی و حرفه ای این رادیو برایم جالب توجه بوده و هست.

این رادیو شامل بخشهای فرهنگی، هنری و تاریخی می باشد و به دلیل دولتی بودن؛ هیچ گونه موضع خصمانه ای علیه حکومتهای ایرانی (چه در دوره قبل و چه در دوره جمهوری اسلامی) اتخاذ نمی کند. در واقع به نظر می رسد این رادیو بیشتر به دنبال شناساندن ترکیه به مخاطبان ایرانی است و خبرهای منفی در مورد حکومت ایران در آن جایی ندارند.

مجریان این رادیو به زبان فارسی تسلط کامل دارند و این را می شود در نحوه بیانشان و تسلط بر کلمات فارسی به عینه مشاهده نمود.

شاید تفاوت بین رسانه های دولتی ایران و ترکیه را از طریق مقایسه رادیو فارسی ترکیه و خبرگزاری فارس نیوز بتوان سنجید. ترکیه بیشتر سعی می کند موضع بی طرفانه ای در مقابل ایران اتخاذ کند و علاوه بر رسانه های دولتی، رفتارهای سیاستمداران ترکیه نیز حاکی از این امر است. در صورتی که در ایران اخبار بسیاری از رسانه های دولتی و شبه دولتی علیه جریان حاکم در ترکیه (حکومت لائیک) است. به بیان دیگر می توان گفت ترکیه فرصتهای اقتصادی و تجاری را به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر ترجیح می دهد و می کوشد در این راه علیه همسایه اش سخنی نگوید. شاید علت موفقیت ترکیه در اقتصاد نیز ناشی از این مسأله باشد.

در آخر: دو کشور ایران و ترکیه برای یکدیگر اهمیت استراتژیکی فراوانی چه از نظر سیاسی، چه از نظر فرهنگی، اقتصادی و ژئوپلتیکی دارند.رسانه های مستقل در کل می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی بین دو کشور ایفا کنند. مسأله ای که تاکنون از آن غفلت شده است.

تحلیل آماری سرعت اینترنت در آفریقا، اروپا و ایران! (+نمودار)

اکنون اینترنت دیگر به یک نیاز ضروری برای تجارت، فرهنگ و علم تبدیل شده است. با این وجود متأسفانه هنوز هم در ایران مسئولان به دنبال پائین آوردن سرعت این نیاز ضروری هستند و می گویند مردم به سرعتی بالاتر از 56 کیلوبیت برثانیه نیاز ندارند! بگذریم از فیل.ترینگ که بلای جان وبسایتها و وبلاگها شده است و وبلاگ من هم از آن بی نصیب نمانده است.

بالاترین سرعت دانلود فایل در آی.اس.پی های تهران متعلق به شرکت دولتی آی.پی.ام با 549 کیلوبیت در ثانیه است و این درحالیست که این شرکت تا جائی که می دانم به افراد عادی سرویس اینترنت نمی دهد. دومین شرکت ارائه دهنده اینترنت نیز متعلق به مخابرات است که سرعت آن 499 کیلوبیت/ثانیه است. شایان ذکر است که سرعت 549 کیلوبیت در ایران به معنای بهره مندی مردم از این سرعت هم نیست!

بالاترین سرعت اینترنت در ایران در حالی 549 کیلوبیت در ثانیه است که بالاترین سرعت اینترنت در کابل پایتخت افغانستان 1171 کیلوبیت در ثانیه است!!

کافیست بگویم سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکت چیزگی سیستم استانبول برابر با 20975 کیلوبیت/ثانیه می باشد! (تقریبا چهل برابر پرسرعت ترین اینترنت ایران!) و الان که در دانشگاه استانبول هستم سرعت اینترنت در این دانشگاه 13 مگابیت برثانیه است! ضمن آنکه ترکیه به دنبال سرعت 32 مگابیتی می باشد و بعد از کشورهای آلمان و فرانسه به سومین کشور اروپایی(!) صاحب VDSL2 تبدیل خواهد شد!

این آمار وقتی تأسف برانگیزتر می شود که می بینیم سرعت اینترنت در بورکینافاسو هم بالاتر از ایران است! (سرعت اینترنت در بورکینافاسو ارائه شده توسط شرکت اوناتل 562 کیلوبیت در ثانیه است)

دیگر نیازی نیست بگویم که سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکت آذ.استار نت در باکو 16811 کیلوبیت/ثانیه است!

خودتان عکسها را ببینید، ایران را با آفریقا و سایر جاها مقایسه کنید و به هوش بالای وزیر مخابرات مان آفرین بگویید!

پی نوشت: 1- برای بزرگ کردن عکسها روی آنها کلیک کنید

2- در این مطلب، هرجا در مورد سرعت اینترنت بحث شده است منظور سرعت دانلود است

3- ببخشید اینقدر علامت تعجب گذاشتم!



حسن دوغان رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه درگذشت

ترجمه اخبار ترکیه - بنا به اخبار رسانه های ترکیه رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه امروز عصر طی یک سکته آنی قلبی در استان موغلا درگذشت. ترکیه در مدت کوتاه ریاست فدراسیونی حسن دوغان نتایج حیرت انگیزی را در جام ملتهای اروپا گرفته بود و بازی های اعجاب آور این تیم کشورها را به تحسین واداشته بود.
حضور حسن دوغان و همسر مجحبه اش آیسل دوغان در جایگاه تماشاگران در مسابقات یورو که اخیرا به پایان رسید توجه دوربینها و رسانه ها را به خود جلب کرده بود. وی در سال جاری به ریاست فدراسیون فوتبال رسیده بود و در مدت کوتاه ریاستش بر تیم ملی فوتبال توانسته بود تیم ترکیه را به سطح اول فوتبال اروپا برساند.




ارتش آمریکا حمایت آن کشور از عناصر جدایی طلب پژاک را تکذیب کرد

ارتش آمریکا اخبار مربوط به حمایت آن کشور از گروه پژاک را تکذیب کرد.

ارتشبد جیمز کاروایت، فرمانده دوم ارتش آمریکا در جریان یک دیدار غیرمنتظره به آنکارا سفر کرده است.

وی قبل از دیدارش با ارتشبد ارگین سایگون فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه در جشن روز استقلال مورخ چهارم ژوئیه در سفارت ایالات متحده در آنکارا شرکت کرد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از کانالهای تلویزیونی آن کشور- کاروایت، ادعاهای مبنی بر ارتباط و تماس آمریکا با بازوی ایرانی پ.ک.ک یعنی پژاک را تکذیب کرد و گفت آمریکا از پژاک حمایت نمی کند. وی صبح چهارشنبه با یک هواپیمای اختصاصی به آنکارا آمد و بعد از دیدار با ارتشبد بیوک آنیت فرمانده ارتش ترکیه و ارتشبد سایگون فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به سفر یکروزه اش پایان داد.

بازداشت فرمانده سابق ارتشی ترکیه و نظامیان ارشد ارتش توسط پلیس

تحقیقات درباره گروه ارگنه کن در عمرانیه استانبول ادامه دارد و قرار است به جرم تشکیل گروه تروریستی و تلاش برای براندازی علیه متهمان اقامه دعوا شود.

با گذشت یکسال از بازداشتهای حیرت آوری که در ژوئن 2007 بر اثر کشف مواد منفجره در حاشیه منطقه عمرانیه استانبول به وقوع پیوست این بازداشتها همچنان ادامه دارد.

انتظار می رفت ادعانامه این پرونده که در آن افراد زیادی مورد بازجویی قرار گرفتند و پیش از این نیز 48 تن در این موضوع دستگیر شده بودند تا کنون به اتمام رسیده باشد.

آماده نشدن ادعانامه و دستگیریهای جدید مباحثاتی را ایجاد کرده است.

تورهان چولاک کادی دادستان دادگاه جمهوریت استانبول اعلام کرد مرحله اول ادعانامه به اتمام رسیده است و متهمان به جرم تشکیل گروه ترور دادگاهی خواهند شد.

چولاک کادی با ذکر اینکه ادعانامه نزدیک به 2 هزار و 500 صفحه حجم دارد اعلام کرد به دلیل زیاد و حجیم بودن ادعانامه، این پرونده به طرفهای درگیر به صورت سی دی ارائه خواهد شد.

بازداشت شدگان آنکارا، طرابزون، آنتالیا و ارزروم به استانبول آورده شده و در آنجا به همراه بازداشت شدگان آن شهر تحت بازجویی قرار گرفتند.

بعد از این عملیات منازل و محل کار بازداشت شدگان و شعبات آنکارا و استانبول انجمنهای اندیشه آتاترک مورد بررسی قرار گرفت و مدارک ضبط شده جهت بررسی های بیشتر به استانبول منتقل شد. در این عملیات پلیسی خوریشید طولون یکی از فرماندهان سابق ارتش ترکیه، چند ارتشبد، سرتیپ، نظامی بازنشسته و روزنامه نگار دستگیر شدند. همچنین رئیس انجمن اندیشه آتاترک نیز دستگیر شده است.

این دستگیریها در زمانی صورت می گیرد که دادگاه قانون اساسی خود را برای گوش دادن به دفاعیه شفاهی حزب حاکم عدالت و توسعه آماده می کند.

بعد از دستگیری برخی نظامیان بازنشسته در ترکیه اجتماعاتی علیه این دستگیری ها در ترکیه به وقوع پیوسته است. اما این دستگیریها تأثیری روی زندگی جاری و اقتصاد ترکیه نگذاشته است.

منبع: روزنامه ها و کانالهای تلویزیونی ترکیه