عید فطر در ترکیه: از نماز عید تا تعطیلات در سواحل مدیترانه! (مجموعه عکس)

ترکیه کشوری سرشار از تضاد و رنگ است. از یکسو بالای 98 درصد مردم را مسلمانان تشکیل می دهند و از سویی دیگر سیل گردشگران خارجی و داخلی مایو و بی.کینی پوش است که روانه سواحل ترکیه می شوند.

امروز سه شنبه از سوی سازمان دیانت ترکیه به عنوان عید فطر (شکر بایرامی یا رمضان بایرامی در زبان ترکی) اعلام شد و در مجموع با احتساب دو روز قبل از عید، دولت ترکیه 9 روز را تعطیل اعلام کرده است.

عید فطر به همراه عید قربان اصلی ترین عید ترکیه به شمار می رود به همین دلیل این دو مناسبت بیشترین تعطیلی را در ترکیه به خود اختصاص می دهند. در حالی که سیستم دولتی و حکومتی ترکیه لائیک است، اما همین سیستم دولتی نیز به اکثریت مسلمان و اعتقادات آنها احترام می گذارد.

مردم ترکیه در اولین ساعات روز سه شنبه به مصلی ها و مساجد رفتند و نماز عید را به جای آوردند. سفرهای عید از دو روز قبل آغاز شده است و سواحل مدیترانه بیشترین درصد جذب گردشگر را به خود اختصاص داده اند.

در حالی که هوا در استانبول ابری، سرد و بارانی است سواحل مدیترانه در بخش فتحیه استان موغلا گرمای بالای 30 درجه را تجربه می کند و این هوای آفتابی باعث مناظری رنگارنگ از توریستها در ترکیه شده است.

کودکان در این روز از بزرگترها عیدی می گیرند. بازارهای لباس و آجیل و شیرینی از چند هفته قبل از عید مملو از مشتریانی است که خود را برای عید آماده می کنند.

اکثر مقامات سیاسی ترکیه از نخست وزیر اسلامگرا تا رهبران احزاب مخالف، به رسم عادت دیرین، روز اول عید را به زادگاهشان می روند. و از روز دوم به آنکارا برمی گردند.

مقامات لائیک و اسلامگرای ترکیه همگی در پیامهایی عید فطر را به مردمشان تبریک گفته اند و اکثرا بر تنوع و گوناگونی در ترکیه تأکید کرده اند.

شهرداری شهرهای بزرگی همچون استانبول و آنکارا خدمات حمل و نقل شهری را به مناسبت عیدفطر رایگان اعلام کرده اند. عوارض عبور از پلها و اتوبانهای استانبول و مجاور آن برداشته شده اند و بسیاری از زندانیان جرائم سبک به آغوش خانواده های خود برگشته اند.

حضور در آسایشگاههای سالمندان، رفتن به مزار خویشان و اقوام و دید و بازدیدهای عید در ترکیه مشابه رسم و رسوم عید در کشورمان می باشد.

عکسها همگی از خبرگزاری آناتولی می باشد







عکس: کلاشنیکف و اسلحه های طلایی صدام کجاست؟

عکس هایی که می بینید مربوط به کلاشنیکف صدام از جنس طلا است. این کلاشنیکف طلایی در سال 2006 در چمدان یک مسافر در فرودگاه هیترو لندن پیدا شده بود. بعد از آن این سلاح در ژانویه سال گذشته در استرالیا دیده شد.
کلاشنیکف طلایی صدام اکنون در موزه جنگ کانبرا در استرالیا می باشد. کلاشنیکف طلایی مدل AK-47 را در دست یک متخصص نظامی در استرالیا می بینید.
نیک فلچر از کارمندان موزه می گوید: این سلاح به دلیل رشادت های استرالیا در عراق، از سوی نیروهای مسلح آمریکا در عراق به استرالیا بخشیده شده است[!] تاریخ به نمایش گذاشتن این سلاح در موزه 18 ژانویه 2007 می باشد.
گفته می شود دیگر سلاحهای طلایی صدام نیز بین نظامیان آمریکایی و انگلیسی تقسیم شده است.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از سایت روزنامه نگار صدام نزدیک به 200 سلاح از جنس طلا داشته است. این سلاحها نیز همانند دیگر کنجینه های عراق به یغما رفت.
ادعا می شود فرماندهان نظامی آمریکا یعنی پتراوس، سانچز و اودیرنو هرکدام یک سلاح طلایی صدام را برای کلکسیون خود برداشته اند.
سلاحهای طلایی صدام در 16 ژوئن 2006 توسط یگان زیرمجموعه گردان 101 هوایی آمریکا در کرکوک یافته شده بود. در مجموعه سلاحهای طلایی صدام علاوه بر کاناس، MP5 و کلاشنیکف، تپانچه نیز به چشم می خورد.
عکسهای زیر به ترتیب:
یافتن سلاحهای طلایی صدام در کرکوک
یک سرباز آمریکایی با کلاشنیکف و تپانچه P38 متعلق به صدام















ترکیه: باران در استانبول...سیل در اسکندرون... تعطیل در سواحل آلانیا! (عکس)

امروزها هوای ترکیه بسیار عجیب و غریب شده است، از سویی در استانبول دیشب شدید باران گرفته بود و بسیاری از خیابانها و خانه ها دچار آبگرفتگی شده بود.

باران در سایر نواحی ترکیه نیز باعث سیل و آبگرفتگی شده، از جمله در اسکندرون در کناره دریای مدیترانه
اما در کنار این هوای متغیر، سیل توریستهای خارجی و داخلی است که به مناطق گرم و خوش آب و هوای جنوب ترکیه و سواحل زیبای مدیترانه هجوم می آورند.

از امروز [دو روز قبل از عید] تعطیلات 9 روزه عید فطر در ترکیه آغاز شده است و سیل مسافران است که سفرهای داخلی و خارجی را آغاز کرده اند.
کوچه ها و خیابانهای شهرهای ترکیه مملو از جمعیتی است که به دنبال خرید شیرینی، آجیل، لباسهای نو و.... هستند. عید فطر و عید قربان مهمترین اعیاد در ترکیه هستند.
با وجود سکولار بودن سیستم حکومت در ترکیه، دولت نسبت به عرف و عادتهای مردم حساس است و عید فطر و عید قربان بین یک هفته تا 10 روز تعطیل اعلام می شود.



عکسها از خبرگزاری آناتولی می باشد

برای بزرگتر دیدن عکسها روی آن کلیک کنید

دختر روحانی معروف تندرو، استریپ تیز از آب درآمد! (+عکس)

دختر عمر بکری محمد از روحانیان رادیکال شناخته شده که روزنامه The Sun از وی به عنوان آیت الله تاتنهام یاد می کند در یک کلوپ شبانه استریپ به تیز مشغول است!
روزنامه پرتیراژ The sun ضمن اشاره به خشم عمر بکری محمد نوشته است بعد از اشتغال یاسمین فستوک دختر این روحانی تندرو به استریپ تیز، شوهر ترک تبار یاسمین نیز طلاق گرفته است.
روزنامه سان ضمن اشاره به رقص نیمه عریان یاسمین فستوک دختر 27 ساله بکری محمد که مادر یک دختر 3 ساله نیز می باشد در کلوپهای شبانه، درباره وی آورده است" یاسمین بعد از عصیان در برابر پدر متعصبش، یک زندگی مخفی را آغاز کرده است."
یاسمین گفته است 5 سال قبل هزینه های عمل بزرگ کردن پس.تانهایش را پدرش داده بود. وی گفته است، پدرم به رغم مخالفت خانواده، هشت هزار دلار هزینه عمل را از کمکهایی که دولت انجام می دهد پرداخت نمود.
این دختر 27 ساله که نام خود را نیز تغییر داده است می گوید: اگر یک کلوب مناسبی باشد، لباسهای بالاتنه ام را کامل درخواهم آورد.
در این میان، عمر بکری 50 ساله سوری الأصل که بعد از اخراج از انگلستان، در لبنان زندگی می کند درباره شغل دخترش گفت: اگر این خبر راست باشد شوکه خواهم شد.
وی افزود: دخترم تحت تربیت اسلامی بزرگ شده است و از این لحاظ کمبودی نداشته است، اما وی دارای آزادی تصمیم گیری می باشد.
وی افزود: مدت زمان زیادی بود که با دخترم صحبت نمی کردم و فکر می کردم وی در ترکیه به همراه خانواده اش زندگی می کند. از جریانات مربوط به او خبری نداشتم.
روزنامه The Sun نوشته است، بکری که از 11 سپتامبر به عنوان یک واقعه فوق العاده نام برده است معتقد است که زنان باید از سر تا پا پوشیده باشند.



(حکایت "ذغال خوب هم بی تأثیر نیست" رو که شنیدید؟!)
:)



سیاست نه شرقی، نه غربی و پیشنهاد استقرار دو پایگاه نظامی در ایران از سوی روسیه

مطلب زیر درباره موضوع مناقشه برانگیز استقرار پایگاههای نظامی روسیه در ایران در یکی از وبسایتهای ترکیه با عنوان گازته جی [روزنامه نگار] نوشته شده است و این پیشنهاد از دیدگاه نویسنده ترکیه ای آن بررسی شده است. ترجمه این متن در زیر می آید:

پیشنهاد استقرار دو پایگاه نظامی در ایران از سوی روسیه

روسیه به مقامات جمهوری اسلامی ایران استقرار دو پایگاه نظامی یکی در مرز ایران - ترکیه و دیگری در جزیره قشم در خلیج فارس را پیشنهاد داده است.
روسها ادعا می کنند با این اقدام می توانند از حمله نظامی احتمالی آمریکا و اسرائیل جلوگیری کنند. اما استقرار یکی از این پایگاهها در مرز ترکیه بسیار عجیب است. چرا که ترکیه بارها مرزهای دو کشور را مرزهای دوستی و برادری نامیده و مخالفت خود را با هرگونه حمله نظامی به خاک ایران اعلام داشته است.
به نظر نمی رسد ایران پیشنهاد روسیه را که ترکیه را رودرروی آن کشور قرار خواهد داد قبول کند. چرا که ایران دید رسمی اش را بر مبنای شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" قرار داده است. بر اساس این شعار، ایران ادعا می کند که نه به روسیه وابسته است و نه به آمریکا، بلکه یک کشور مستقل می باشد.
رفتار جمهوری اسلامی در سی سال گذشته برای بسیاری از کشورهای منطقه عبرت آموز است. در حالی که ایران روی منابع غنی نفت و گاز خوابیده است مردم آن کشور از وضع کنونی اقتصادی ناراضی هستند.
بزرگترین هدف حکومت جمهوری اسلامی " صدور انقلاب به تمام جهان" است. این هدف از سوی آیت الله خمینی، مشخص شده بود. در این چارچوب جمهوری اسلامی می کوشد در امور کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و برخی کشورهای عرب، دخالت کند و برای این کار حجم عظیمی از درآمدهای نفتی را نیز اختصاص می دهد. علت اصلی فقر اقتصادی مردم ایران را نیز باید در این نکته جستجو کرد. در حالی که مسئولان جمهوری اسلامی هنوز هم به این نتیجه نرسیده اند که مردم نه به دنبال ایدئولوژی بلکه تنها به دنبال یک زندگی انسانی هستند.
ضمن آنکه حکومت ایران صرفا برای مخالفت با غرب، در تلاش است با کشورهای کمونیست همچون کوبا و بولیوی متحد شود. نشستن محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با اوو مورالس رهبر بولیوی بر سر سفره افطار یک نمونه این امر می باشد.
روسیه به بهانه افتتاح نیروگاه اتمی برق بوشهر در ایران که قرار بود چندین سال قبل آغاز به کار کند سالیانه نزدیک به 2 میلیارد دلار از ایران پول می گیرد در حالی که آغاز به کار این نیروگاه پشت سرهم به تعویق می افتد!
تابستان امسال، تمام مناطق ایران از جمله تهران پایتخت ایران شاهد قطع برق به مدت 2 تا 5 ساعت در شبانه روز هستند. جمهوری اسلامی با بودجه به هدر رفته اتمی اش می توانست تا کنون چندین نیروگاه گازی بسازد و حتی برق اضافه را نیز صادر کند.
استقرار پایگاههای نظامی روسیه در ایران حتی ناقض قانون اساسی آن کشور می باشد. اما آنچه که مشخص است نظر مثبت برخی سران جمهوری اسلامی به پیشنهاد روسیه است. قبول پیشنهاد روسیه تنها به معنای تحقق بخشیدن رؤیای پتر کبیر [پتر دیوانه در زبان ترکی] در رسیدن به آبهای گرم می باشد. در این میان حضور مخفی نیروهای نظامی روسی در ایران و علاقمندی آنها به سیستم موشکی ایران نیز از دیدها پنهان نمی باشد.
یک مورد دیگر نیز شعار نقش بسته بر دیوار وزارت کشور ایران و لوگوی وزارت خارجه آن کشور یعنی شعار "نه شرقی، نه غربی" است که دارای پیام جالبی می باشد.

عکس: دو کشور همسایه و انرژی هسته ای!

موضوع هردو یک چیز است، انرژی هسته ای
اما زمین تا آسمان فرق است بین خواسته ها!
ما آنرا حق مسلم خود می دانیم، آنها می گویند نمی خواهند در کشورشان انرژی هسته ای داشته باشند!
تنها یک چیز مسلم است، آنهم اینکه برخلاف گفته های مسئولان، انرژی اتمی اصلا هم یک انرژی پاک نیست!
عکسهای ترکیه از خبرگزاری آناتولی می باشد


علاقمندان سالوادور دالی بشتابند!


سالوادور دالی از مشهورترین هنرمندان معاصر جهان است که در زمینه های مختلف هنری در دنیا صاحب نام می باشد.
برای علاقمندان نقاشی و هنر بخصوص دانشجویان یک فرصت استثنایی پیش آمده است: بزرگترین نمایشگاه آثار دالی در خارج از اسپانیا در استانبول افتتاح شد و تا چهار ماه به روی علاقمندان گشوده خواهد بود.
از آنجا که سفر به ترکیه و استانبول احتیاجی به ویزا و این دنگ و فنگ ها ندارد به دانشجویان نقاشی و علاقمندان به هنر پیشنهاد می کنم حتما از این نمایشگاه دیدن کنند. چرا که از این فرصتها همیشه پیش نمی آید.
"سالوادور دالی: یک سوررئالیست در استانبول" عنوان نمایشگاهی است که در موزه ثاقب سابانجی در استانبول برگزار می شود. در این نمایشگاه 33 تابلوی نقاشی، 113 طراحی، 111 گراور و 12 لیتوگرافی به همراه نامه ها، یادداشتها و عکسهای اوریجینال سالوادور دالی- در مجموع 385 اثر این هنرمند- به نمایش در می آید. نمایشگاه تا 20 ژانویه به طول خواهد انجامید.
موزه ثاقب سابانجی از موزه های خصوصی و مشهور ترکیه می باشد که بهترین نمایشگاههای هنر مدرن و معاصر را هر از چندگاه برگزار می کند.

یک امام جماعت که 86 زن دارد بازداشت شد!


86 زن یک امام جماعت 84 ساله بعد از بازداشت شوهر روحانی شان در نیجریه با تجمع و راهپیمایی خواستار آزادی وی شدند!
بر اساس اعلام وزارت دادگستری ایالت نیجر، 86 زن محمد بللو ماسابا به همراه 20 فرزند از 170 فرزند وی با سه اتوبوس به وزارت دادگستری آمده و طی تجمعی خواستار آزادی این امام جماعت که به طور غیرقانونی ازدواج کرده بود شدند.
زنان این مرد پلاکاردهایی حمل می کردند که در آن نوشته شده بود: ما قانونا زن و شوهر هستیم!
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس قوانین شریعت به محمد بللو گفته شده بود که تنها می تواند 4 زن داشته باشد و باید تا 7 سپتامبر 82 زن دیگرش را طلاق بدهد و بعد از آنکه بللو تعداد زنانش را کاهش نداد بازداشت شد.
این امام جماعت در دادگاه شریعت در شهر بیدا، اتهامات خود را نپذیرفته بود.