عکس: هنرپیشگان ترکیه در خیابان های تبریز!

سریال آیریلیق (جدایی) که از سوی شبکه تی. آر. تی آماده می شود مرحله فیلمبرداری در ایران را می گذراند.

زینب توکؤش هنرپیشه معروف ترکیه که برای این پروژه به ایران سفر کرده است دیروز با چادر و چاقچور در بازار تبریز دیده شد!

زینب توکؤش که بنا به نوشته حریت، مورد استقبال شدیدی قرار گرفته است با اشاره به اینکه برای اولین بار در عمرش چادر می پوشد گفت: وقتی داخل چادر رفتم بار اول خیلی حیرت کردم. اما بعد به خوبی عادت کردم. می دانستم که در ایران دوستداران زیادی دارم. اما نمی دانستم در اینجا تلویزیون ترکیه را نگاه می کنند و منو خیلی هاشون می شناسند. انسانهای خجالتی ای هستند، نزدیک می شوند اما می ترسند و حرف نمی زنند.

1- زینب توکوش را از مسابقه رقص پاتیناژ با نام "Buzda Dans" می شناسم. همون مسابقه ای که او در آن اول شد.

2- آقا یکی به این خارجی ها بگه که برای حفظ حجاب لازم نیست اینقدر خودشونو توی پارچه بپیچند، نمی دونم چه کسایی درباره حجاب در ایران به اینها راهنمایی می ده!

3- آقا جدا دخترای ایرانی خوشگلتر نیستن؟! :)

عکسهای محجبه از روزنامه حریت







زینب توکؤش (Zeynep Tokuş)

شاهکار شرکت گاز: ایران نزدیک یک میلیارد دلار جریمه شد!

دادگاه بین المللی تجارت در سوئیس، ایران را به دلیل عدم پایبندی به توافقنامه هایش در صدور گاز به ترکیه، 750 میلیون دلار جریمه کرد!

به دنبال قطع مکرر گاز صادراتی ایران شرکت بوتاش ترکیه (شرکت دولتی انتقال نفت و گاز ترکیه) شکایتی را علیه ایران مطرح کرد.

این شرکت در شکایتش عنوان کرده بود که ایران به تعهداتش پایبند نبوده و علاوه بر قطع گاز، قیمت گاز صادراتی را به طور یکطرفه افزایش داده است و کیفیت گاز نیز پایین تر از حد معمول بوده است.

گفتنی ست گاز صادراتی ایران نسبت به گاز روسیه علاوه بر کیفیت پایین تر، 10 درصد نیز گراتنر به ترکیه فروخته می شود!

علت اصلی شکایت بوتاش از ایران، کیفیت پایین گاز صادراتی ایران بوده است. ترکیه پیش از این یک بار در سال 2002، واردات گاز از ایران را به همین دلیل متوقف کرده بود و پیشنهاد ایران مبنی بر حکمیت یک بنیاد مستقل را نپذیرفته و به دادگاه بین المللی تجارت شکایت کرده بود. برخی از مشتریان گاز ایران می گویند این عنصر دارای هوا می باشد و به همین دلیل برخی اوقات اجاق گاز خاموش می گردد.

منبع: خبرگزاری آناتولی

در هواپیمای ساقط شده ترکیه مسافران ایرانی هم بوده اند

سقوط روز گذشته هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی ترکیه (THY) در نزدیکی فرودگاه آمستردام باعث ایجاد یک شوک در ترکیه شد. این هواپیما یکی از جدیدترین هواپیماهای ترکیه بوده است که در سال 2002 تولید شده است و خلبان آن هم زمانی به عنوان بهترین خلبان اف 4 در جهان انتخاب شده بود.

در بین 127 مسافر این هواپیما چند مسافر ایرانی هم به چشم می خوردند. در این هواپیما چهار مسافر ایرانی نیز به چشم می خوردند. امروز اعلام شد دو مسافر ایرانی این پرواز که زخمی شده بودند به استانبول منتقل شده اند. نام این دو مسافر ایرانی محمد میرزایی و یاشار ... (احتمالا یاشار توفانی) اعلام شده است. هنوز درباره سرنوشت دو مسافر ایرانی دیگر اطلاعی در دست نیست. چرا که مقامات هلندی از اعلام نام قربانیان این فاجعه طفره می روند و می گویند نمی خواهند خانواده های قربانیان از طریق رسانه ها از این امر اطلاع یابند.
سه تن از قربانیان از اعضای کادر پرواز بوده اند و درباره هویت 6 قربانی دیگر، هنوز خبری در دست نیست.

لینک: فیلمی از هواپیمای سقوط کرده ترکیه در هلند


بالأخره برگشت!

خدا رو شکر بالأخره برگشت، اینجا رو می گم!!

حمله بی سابقه ارتش ترکیه به اسرائیل

به دنبال سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل درباره نشست داووس و انتقاد از حرکات اردوغان، ارتش لائیک ترکیه در یک بیانیه شدید اللحن به «آوی میزراحی» فرمانده نیروی زمینی اسرائیل تاخت و طی بیانیه ای خطاب به ارتش اسرائیل خواستار ارائه پاسخ سریع ارتش آن کشور درباره سخنان این مقام ارشد نظامی شد.

در بیانیه فرماندهی ستاد مشترک ارتش ترکیه آمده است: "برخی از سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل در یک کنفرانس بین المللی مطبوعاتی، غیرواقعی و زیاده از حد و اندازه سخنران و بی هدف است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. این سخنان با وظیفه و مسئولیت فرد مزبور هیچ ارتباطی ندارد و به منافع ملی دو کشور خسارت وارد خواهد کرد. خواهان رسیدگی فرماندهی ارتش اسرائیل به سخنان فرد مزبور هستیم."

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، آوی میزراحی فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل در یک نشست مطبوعاتی در 10 فوریه در واکنش به سخنان نخست وزیر ترکیه گفته بود: "اردوغان بهتر است نگاهی به آینه بکند."

وی موضوع ارامنه را نیز به میان کشیده بود و در مورد سخنان اردوغان مبنی بر ضرورت اخراج اسرائیل از سازمان ملل گفته بود: در صورت چنین وضعیتی، ترکیه نیز باید همانند اسرائیل از سازمان ملل اخراج شود!

به دنبال این تحولات، سفیر اسرائیل در آنکارا به وزارت امورخارجه ترکیه خوانده شد.

عکس بدون شرح: بالاترین هک شده؟!

(جهت بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید)
آیا بالاترین راه افتاده؟ جواب خیر است، اما... اما 19 بازدید کننده تنها در یک روز (13 فوریه) از بالاترین به وبلاگ من اومده اند،
فکر نمی کنم مدیرای بالاترین اینقدر بیکار باشند که فقط در یک روز 19 بار بیان وبلاگ!! پس این چه کسی است که داره لینکهای داخل بالاترین رو بازبینی می کنه؟؟ از روز هک سایت تا کنون چندین بار مراجعه از بالاترین به وبلاگ صورت گرفته است، کمی عجیبه. ضمنا با استفاده از یک شمارشگر دیگر متوجه شدم ه لینکهای خاصی(بخصوص مربوط به ایران) از بالاترین کلیک خورده اند!
... امیدوارم بالاترین هرچه زودتر فعالیت خودشو شروع کنه و دوباره شاهد رشدش باشیم


عکسهایی استثنایی از سفیر ایران در ترکیه!

به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب، مراسمی از سوی سفارت ایران در آنکارا در محل هتل سوئیس برگزار شد.

این مراسم با استقبال گسترده وزرا و نمایندگان رده بالای حزب اسلامگرای عدالت و توسعه واقع شد.

در این مراسم و به هنگام ورود مهمانان، تلاشهای بهمن حسین پور، سفیر زیرک ایران در آنکارا برای دست ندادن با مهمانان زن، از دید دوربینهای آماده شکار دور نماند!

عکسها از روزنامه حریت


عکسهایی از تشییع جنازه مادر هولیا افشار

هولیا افشار از خواننده های عامه پسند ترکیه می باشد. فروش آلبومهای وی در ترکیه معمولا بالاست و به خاطر جاذبه های بصری، در ایران هم چندان گمنام نیست.
مادر هولیا افشار دو روز قبل بر اثر سرطان درگذشت و در مراسم تشییع جنازه، بسیاری از خوانندگان معروف ترکیه شرکت کردند.
چهره گریان هولیا افشار گویای این است که مشهورترین خوانندگان که همیشه سعی دارند از زندگی لذت و بهره کامل را ببرند نیز چاره ای جز تسلیم در برابر سختی های زندگی ندارند.















عکسها از گازته وطن

بالاترین: خبرهای خوش در راهست!

بالاترین یک سایت لینک پراکنی بود که در مدت فعالیت خود نقش مهمی در دیده شدن اخبار و وبلاگهای فارسی زبان داشته است.
موجی که بالاترین ایجاد کرده بود غیرقابل انکار است. در شرایطی که بسیاری از قوانین باعث بسته شدن دست و پای رسانه های مکتوب و اینترنتی در ایران هستند، آمدن بالاترین باعث ایجاد یک موج خبررسانی شده بود.
فارغ از تمامی دعوا و مرافعه ها و بحث و انتقادها درباره بالاترین، وب 2 فارسی که مهدی یحیی نژاد با طراحی بالاترین آنرا ایجاد کرد چندین گام رو به جلو برای وب فارسی بوده است.
هک سایت بالاترین در دو سه روز گذشته باعث سردرگمی کسانی شد که سخت به آن عادت کرده بودند و اکنون خبرهای خوشی از این سایت می رسد.
بالاترین قرار است با پوسته، شکل و محتوایی به مراتب حرفه ای تر جلوی مانیتورهایتان باشد!

و اکنون ارمنی ها بخاطر ترورهایشان از ترکها عذرخواهی می کنند

روشنفکران ارمنی بخاطر ترورهایی که توسط گروههای ترور ارمنی انجام شده است برای عذرخواهی از ترکها آماده می شوند.

دکتر آرمن گاکاویان رئیس انجمن ترک و ارمنی در این باره می گوید: "به نام مردم ارمنی بخاطر جنایتهایی که انجام داده ایم عذر می خواهیم و با مردم بی گناه عثمانی و ترک که قربانی جنایتهایمان شده اند اظهار همدردی می کنیم."

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از سی ان ان ترک، دکتر آرمن گاکاویان اضافه می کند: « کمپین عذرخواهی که توسط روشنفکران ترک ترتیب داده شد باعث شد تا روشنفکران ارمنی نیز به فکر عذرخواهی از ترکهایی بیفتند که بخاطر ترورهای انجام شده توسط ارمنی ها درد کشیده اند.»

آسالا یک گروه ترور ارمنی است که یک گروه افراطی چپ ارمنی می باشد که هدف آن ترور روشنفکران، روزنامه نگاران، دیپلماتها و سرمایه گذاران ترک بوده است.

نام این گروه به معنای ارتش مخفی ارمنی برای آزادی ارمنستان می باشد و هدف آن نیز قبولاندن وقایع 15 آوریل 1915 به عنوان قتل عام می باشد.

این گروه در دهه 1980 از سوی آمریکا به طور رسمی به عنوان یک گروه تروریست شناخته شد.

آسالا در سال 1975 از سوی آگوپ آگوپیان و آگوپ تاراچیان راه اندازی شد و در فرانسه و یونان برای خود پایگاه ایجاد کرد.

تروریستهای ارمنی آسالا در دهه 80 در 39 شهر 21 کشور مختلف جهان 110 حمله تروریستی انجام دادند. در اثر حملات تروریستی آسالا 44 دیپلمات ارشد ترکیه و 4 خارجی جان خود را از دست دادند. ضمن آنکه در اثر این حرکات، 15 ترک و 66 خارجی نیز زخمی شدند. بنا به گزارش منابع آمریکایی گروه تروریستی آسالا از سال 1968 در عملیاتهای تروریستی دست داشته و در 84 حمله تروریستی 46 نفر را به قتل رسانده است.

44 درصد اهداف تروریستهای آسالا دیپلماتهای ترک بوده اند و این گروه 33 درصد ترورهای خود را نیز متوجه شرکتهای هواپیمایی ترک کرده اند.

قدرت فوق العاده نهادهای مردمی ترکیه در کمک به مردم غزه

بعد از حوادث غزه، در ترکیه موج کمکهای مالی مردم ترکیه به غزه روانه شد. در این امر تهییج احساسات مردم ترکیه نیز نقش مهمی داشته است. در یک اقدام کم نظیر در ترکیه، نخست وزیر آن کشور با اعلام حساب بانکی از مردم برای یاری رساندن به فلسطینیان درخواست کمک نمود.

شبکه تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) نیز کمپین کمک به مردم غزه را راه اندازی کرد و بمدت یک هفته، روزانه 10 ساعت برنامه ویژه از دو شبکه تلویزیونی خود پخش کرد.

مجموع کمکهای مردمی به دنبال فراخوان دولت ترکیه تا کنون از مرز 63 میلیون لیره ترک فراتر رفته است. به عبارتی نزدیک به چهل میلیون دلار از سوی سازمانها، مردم و انجمنهای مردمی در ترکیه برای مردم غزه کمک جمع آوری شده است.

از سوی دیگر تا کنون هلال احمر ترکیه به عنوان تنها مرجع کمک رسانی خارجی در غزه، میلیونها دلار کمک پزشکی، غذایی و امدادی به غزه رسانده است.

یک نکته جالب دیگر نیز روز یکشنبه اتفاق افتاد و آنهم فراخوان کمک به کودکان غزه از سوی یک شبکه تلویزیونی خصوصی (ATV) بود. ابراهیم تاتلیسس خواننده مشهور ترکیه که مجری این برنامه بود به جای برنامه اصلی اش (İbo Show) برنامه کمک به کودکان غزه را اجرا کرد و جالب تر اینجاست که در پایان یک برنامه6 ساعته تلویزیونی، بیش از 4 میلیون لیره ترک کمک جمع آوری شد که تقریبا معادل 2.5 میلیون دلار است.

در این برنامه مهمانهای مختلفی حضور داشتند که از میان آنها می توان به حضور خواننده آذربایجانی "گؤنل" اشاره کرد که در دوره خردسالی اش از سوی ابراهیم تاتلیسس مورد حمایت قرار گرفته بود و اکنون به یک خواننده زیبا و جوان تبدیل شده است.

وی بعد اجرای یک ترانه گفت: من هم درد مردم غزه را به خوبی می دانم. من دختر قره باغ هستم. در آغدام به دنیا آمدم. جایی که اکنون در اشغال ارمنی ها قرار دارد. دیگر از آن خاک، از آن سرزمین و از موطن مادری ام تنها اسمی برایم باقی مانده است. همه چیز نقش برآب شده است، همه چیزمان نابود شده است...

...ترکیه می تواند الگویی برای جمع آوری کمکهای مردمی باشد. شبکه های خصوصی ترکیه و نهادهای مدنی و مردمی نقش مهمی در این زمینه دارند و در این کشور به خوبی از قدرت نهادهای مدنی برای کارهای خیریه استفاده می شود. ضمن آنکه کارخانه داران و ثروتمندان معروف ترکیه نیز معمولا برای آنکه سهمی در کمکهای خیریه داشته باشند مبالغ هنگفتی کمک به کارهای خیریه اختصاص می دهند. امری که متأسفانه در کشورمان کمتر با آن رو به رو هستیم.