کروبی: شیخی ست که با چراغ روشن گرد شهر می گردد


مهدی کروبی نشان داده است که کاندیدی جسور می باشد. نگاهی به برنامه های او، همراهانش، مشاورانش و طرفدارانش و طیف عظیمی از دانشجویان و نخبگانی که طرفدار وی هستند او را نسبت به سایر کاندیداها بخصوص میرحسین موسوی یک سر و گردن بالاتر نشان می دهد.
یادمان باشد که میرحسین موسوی تا کنون به طور کامل نگفته است که اصلاح طلب است و همیشه شرط و شروط آورده است. به سن بالای کروبی نگاه نکنید، به طرفداران رنگارنگ موسوی نباید نگریست. ضمن احترام به آقای موسوی، معتقدم اطرافیان نزدیکی که دور او جمع شده اند کسانی هستند که تنها به دنبال نشان دادن خود و کسب امتیاز لازم هستند.
چند نفرشان را از نزدیک می شناسم و اکثر مشاوران وی به جز چند نفری که عمیقا معتقدند موسوی اصلاح طلب است، متأسفانه به دنبال منافع فردی هستند.
... دفتر تحکیم وحدت، کرباسچی، عبدی، مهاجرانی، کدیور و... به عنوان بخشی از طرفداران کروبی؛ اینها چیزی به ذهنتان متبادر نمی کند؟
مثل اینکه صفحه شخصی مهدی کروبی در فیس بوک (یا صفحه طرفداران وی) راه افتاده است. هرچند دیر اقدام کرده است اما باز هم گام مثبتی است برای این شیخ که با چراغ روشن گرد شهر می گردد و دنبال تغییر است.
یاور کروبی باشیم


بالاترین را چه می شود؟

حساب شما موقتا توسط سیستم اتوماتیک بالاترین یا مدیریت سایت به دلیل اضافه کردن لینک نامربوط به موضوع داغ بسته شده است (زمان باقی‌مانده در صفحه شخصی نشان داده می‌شود). اگر فکر می‌کنید که اشتباهی شده با info@balatarin.com تماس بگیرید.
--------
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(شرح موضوع: انفجار تروریستی در زاهدان باعث شد یک موضوع داغ ایجاد کنم و چند لینک از لینکهای با موضوع انفجار و زاهدان را به آن اضافه کنم. هنوز دو دقیقه نگذشته بود که با پیام بالا مواجه شدم در حالی که امکان دفاع هم نیست و نمی توانم وارد بالاترین بشوم!!
در ضمن سیستم اتوماتیک بالاترین یک شوخی است، آقا یا خانمی که توی بالاترین جای قاضی نشسته ای، بهتر قضاوت کن...
در بالاترین که افراد مختلف بهتان پراکن یا دارای چند آیدی به صورت مداوم در حال فعالیتند و بذر و تخم نفرت می کارند آزاد آزاد می گردند و آن وقت افرادی که لابی ندارند مهجور و بی دفاع می مانند.)
دفاعی از خودم ندارم چون جرمی را مرتکب نشده ام و اگر بالاترین فکر می کند که احتیاجی به کاربرانش ندارد اصراری هم نمی بینم که وقتم را برای آن و برای افزایش اطلاعات کاربران مصروف کنم.
حکایت عجیبی ست دموکراسی از نوع بالاترینی!

بهبودی توریست مبتلا به آنفولانزای خوکی در ترکیه

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، یک آمریکایی عراقی الأصل که از آمستردام وارد فرودگاه استانبول شده بود و در وی نشانه های آنفولانزای خوکی مشاهده شده بود از بیمارستان ترخیص شده است.

این فرد به همراه یکی از اعضای خانواده اش به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزای خوکی به مدت یک هفته در بیمارستان حاسکی استانبول تحت درمان بود.

مقامات بهداشتی ترکیه اعلام کرده اند این دو بیمار به طور کامل بهبود بافته اند و از بیمارستان مرخص شده اند. این افراد در سلامت کامل، راهی مقصد خود شده اند.

به این ترتیب، ترکیه نفس راحتی کشید!

مایکل جکسون به سرطان مبتلا شد

سالها به دلیل ترس از بیماری صورتش را با ماسک پوشاند. حتی در گرمترین روزهای تابستان نیز روپوش و

دستکشهایش را در نیاورد. اما آنچه که از آن می ترسید سرانجام بر سرش آمد.ستاره افسانه ای موسیقی پاپ اکنون به سرطان پوست مبتلاست. حتی سلولهای سرطانی در صورت وی هویدا شده اند.

پزشکان در ماه آوریل گذشته، ابتلای مایکل جکسون افسانه ای به سرطان پوست را تشخیص داده بودند و اکنون این افسانه موسیقی پاپ قول داده است سرطان را شکست خواهد داد.

سلطان پاپ که در 22 آوریل به بخش پوست بیمارستان Cedars-Sinai در لس آنجلس آمریکا مراجعه کرده بود توسط یکی از بهترین متخصصان پوست آمریکا دمتر رالف ماسی تحت معالجه قرار دارد.

این خبر که جای ویژه ای در مطبوعات آمریکا پیدا کرده است طرفداران این خواننده مشهور را در موجی از غم فرو برده است. اما پزشکان اطمینان می دهند مایکل جکسون می تواند تا ماه جولای بر این بیماری غلبه کند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، مایکل جکسون که گفته می شسود سالها قبل، طی جراحی هایی پوست خود را به سفید تبدیل کرده و موجی از انتقاد سیاهان را به جان خریده بود گفته بود علت این تغییر پوست، یک بیماری نادر بوده است. وی به دلیل این عمل، سالها تحت مداوا قرار داشت.

مایکل جکسون که بارها زیر تیغ جراحی زیبایی خوابیده است اکنون صورتش به طوری ست که بازشناختن اش دشوار است و بخصوص از ناحیه بینی رنج می برد.




آنفلونزای خوکی به همسایگی ایران رسید: اولین مورد آنفولانزای خوکی در ترکیه

اولین مورد بیماری آنفلونزای خوکی در ترکیه توسط مقامات بهداشتی ترکیه تأیید شد.

فرد بیمار، دو روز قبل به دلیل تب بالا توسط مقامات بهداشتی ترکیه به بیمارستان برده شده و هم اکنون تحت قرنطینه شدید به سر می برد.

فرد بیمار یک توریست آمریکایی است که از ایالات متحده به استانبول آمده بود.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، بنا به بیانیه مکتوب وزارت بهداشت ترکیه، این توریست آمریکایی از مسیر آمستردام راهی عراق بوده است. وزارت بهداشت ترکیه به طور رسمی وجود ویروس آنفولانزای خوکی را در این بیمار تأیید کرد.

وی در هنگام تردد در فرودگاه بین المللی استانبول توسط دستگاههای دیجیتال تب سنج تشخیص داده شد و هم اکنون تحت نظارت شدید و قرنطینه بهداشتی ترکیه در بیمارستان حاسِکی استانبول بستری می باشد.

وزیر بهداشت ترکیه پیش از این اعلام کرده بود در ترکیه همه تدابیر برای جلوگیری از آلودگی به ویروس آنفلونزای خوکی گرفته شده است و نگرانی ای از این جهت وجود ندارد.

پرسنل پزشکی در مبادی ورودی کشور به محض برخورد با موارد مشابه، به سرعت فرد مشکوک را به قرنطینه می برند تا وضعیت خطرناکی پیش نیاید و توریستها به راحتی بتوانند تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانند.
رجب آکداغ وزیر بهداشت ترکیه قرار است ساعت 11:30 امروز شنبه به وقت تهران، به طور زنده در این باره از طریق کانالهای تلویزیونی توضیح ارائه دهد.
ترکیه سی و ششمین کشوری است که آنفلونزای خوکی در آن تشخیص داده می شود.

دو روز قبل، تمامی مسئولان بهداشتی در سراسر استانهای ترکیه برای جلوگیری از ورود آنفولانزای خوکی به حال آماده باش درآمده بودند.
پی نوشت - بنا به اهمیت موضوع برای ایران؛ در صورتی که مورد مهمی از سوی وزیر بهداشت ترکیه اعلام گردد از طریق همین وبلاگ به اطلاع خواهد رسید.

رجب آکداغ، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد حال عمومی بیمار آمریکایی خوب است و تمامی تدابیر لازم در این زمینه گرفته شده و جای نگرانی خاصی نمی باشد. اطرافیان این بیمار آمریکایی شامل 5 نفر نیز ایزوله شده اند و لیست مسافران پرواز آمستردام استانبول نیز جهت اطمینان از سلامتی سایر مسافران، تهیه شده است.

آکداغ افزود هم اکنون 27 دوربین ترمال (حساس به حرارت) در مبادی ورودی ترکیه وجود دارد و کنترل موارد مشکوک به شدت دنبال می شود.
وزیر بهداشت ترکیه اضافه کرد: ترکیه از لحاظ این بیماری، نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار ایمن است. وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری، افراد باید دست خود را با آب و صابون به خوبی بشویند و به هنگام عطسه و سرفه حتما باید جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند. افراد مشکوک باید به محض مشاهده تب خود را به مراکز بهداشتی معرفی کنند.
رجب آکداغ در پایان اضافه کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در ترکیه، احتیاجی به اعلام شرایط اضطراری نمی باشد.


یک آهنگ شاد ترکی برای عشاق: من آفتاب، تو مهتاب!

با صدای گؤلبن ارگن



فرار کن از عشق من، ببینم می تونی؟!

هرجا که خواستی برو... با هرکی می خوای صحبت کن، هرکیو می خوای نوازش کن:

بازم منو مقابلت خواهی دید!

وقتی که سرتو روی بالش می ذاری... فکرات منو صدا خواهد کرد!

وقتی به خواب رفتی، رؤیاهات منو خواهند خواند!

عشق یک مسابقه س بینمون... جایزه ش خوشبختیه

فرقی نمی کنه من یا تو... بالأخره یکیمون باید برنده بشه!

من آفتابم تو مهتاب... مادرمون (آسمون) خوشبخته

و یک شاهزاده واقعی روی پاهام به خواب می ره

هم بهت یاد می دم، هم ازت یاد می گیرم، هم عقلم سرجاشه برات، هم دیوونه تم!

گل سرخی که توی قلبت جا باز کرده منم!... تنها علاج درد تو هستم!
درد زیادی کشیدی اما به دوست و دشمن نشونش ندادی
هر شب برای من جشنه، هر روز برای من مثل روز اوله...چشمای عشقم سیاهه

... گؤلبن ارگن در 25 آگوست سال 1972 در منطقه ارن کؤی استانبول به دنیا آمد. این مدل سابق لباس و بازیگر بعدها به ترانه و خوانندگی روی آورد و بسیار هم موفق شد. سلام، عاشق کور، تنها و تنها، پرواز خواهی کرد، عشق هیچ وقت تموم نمی شه و راه دور از آلبومهای گؤلبن ارگن می باشد.

سایت خانوم گؤلبن ارگن [گلبن ارگن]

Lay Lalay Lalay-Gülben Ergen

kaç kurtul bakalım aşkımdan
istediğin yere git kimle konuşsan kime dokunsan beni bulacaksın
yatagına yattıgın an düşüncelerin beni çagırıcak
uykuya daldıgında rüyaların bana uyanacak
aşk bir yarış aramızda ödül mutluluk
hiç farketmez sen yada ben kazanmalıyız
Lay La Lay Lalay ben güneş sen ay annemde seviniyor
ha ha ha hahay gerçek bir prens dizlerimde uyuyorX2
hem ögretmenim hem ögrencinim akillinim delinim
kalbine yol açan kırmızı gül benim senin tek ilacın benim
çok acı çekip belli etmedim düşmana dosta
her gecem düğün her gün ilk günüm aşkımın gözü kara
aşk bir yarış aramızda ödül mutluluk
hiç farketmez sen yada ben kazanmalıyız
Lay La Lay Lalay ben güneş sen ay annemde seviniyor
ha ha ha hahay gerçek bir prens dizlerimde uyuyor

آهنگی برای آنان که غمی به دل دارند!

ترانه "برای من غمگین نباش" با اجرای فوندا آرار خواننده زن ترکیه








چشات خیس و نمناکه، سرتو پایین ننداز

جدایی شرف نیست که،

برا من غمگین نباش،

بعد از این اسمتو هر چهل سال یک بار می برم

و چیزیو که در تو از دست دادم...

در کسی دیگه جست و جو می کنم

برای من غمگین باش!

عشقو تجربه نکردیم، اما نگسلیدن کار من شد!

یک عمر به باد رفت و ...

...گریه کردن کار من شد!

احتمالا خطاب به برگان ساریلمیشر سروده شده است. برگان در سال 1960 در مرسین به دنیا آمد و بعد از تحصیلات ابتدایی در آنکارا به دلیل فقر ادامه تحصیل نداد. از سال 1979 در کلوپهای شبانه شروع به آوازخوانی کرد و بعد از آن ازدواج کرد.

در 1982 اولین آلبوم خود را در آورد. در همان روز به هنگام ترانه خوانی در ازمیر با اسیدپاشی به روایتی شوهرش، چشم راستش کور شد و صورتش سوخت. او را بانوی دردها لقب داده اند.

وی 11 آلبوم موسیقی از خود در آورد و در یک فیلم بازی کرد.

در سال 1989 از سوی همسر سابقش به قتل رسید. یک آلبوم وی که بعد از مرگش وارد بازار شد در همان روز اول به اتمام رسید.

برادر بمبگذار انتحاری ایران، در ترکیه دستگیر شد

پلیس و نیروهای ژاندارمری بورسا در یک عملیات پلیسی علیه نیروهای گروه تروریستی پ.ک.ک، 13 عضو این گروه را که تحت قالب گروه غیرقانونی مجلس دموکرات میهندوستان جوان فعالیت می کردند دستگیر کرد.

یکی از دستگیرشدگان با نام د-الف 22 ساله می باشد.

خواهر این جوان 22 ساله با نام "س.د" در یک بمبگذاری انتحاری در ایران در یک پاسگاه کشته شده است.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، اکثر افراد دستگیرشده دانشجوی دانشگاه اولوداغ بورسا بوده اند و گروه آنان بخشی از گروه اتحاد جمعیتهای کردستان بوده است.

گروه تروریستی پ.ک.ک و شاخه ایرانی آن با نام پژاک به دنبال تجزیه ایران و ترکیه و تشکیل کشور کردستان هستند.

این گروههای تروریستی از مناطق کردنشین ایران با نام کردستان شرقی یاد می کنند.

این گروهها اکثر تروریستهای خود را به کشور دوم می فرستند. یعنی اعضای ترکیه ای این گروه در ایران سربازان کشور را به شهادت می رسانند و اعضای ایرانی آن نیز سربازان و مردم عادی ترکیه را

در حمله تروریستی چندی قبل پژاک علیه پاسگاههای پلیس در استان کرمانشاه بیش از 18 مأمور ایرانی شهید شده بودند. این اقدامات مورد انتقاد بسیاری از روشنفکران و نویسندگان کردستان و کرمانشاه واقع شده بود.

سفر مهیج زمینی به ترکیه!

محمد یک عاشق گردشگری است که به همراه همسر و دختر کوچکشان و با ماشین شخصی اش به کشورهای منطقه سفر می کند.

او تا کنون دو بار به صورت زمینی و یک بار به صورت هوایی به ترکیه سفر کرده است. همچنین سفرهایی هم به آذربایجان و ارمنستان داشته است که خواندنش خالی از لطف نیست.
این روزها وبلاگ او را می خوانم. برای کسانی که خواهان سفر با ماشین شخصی به ترکیه هستند وبلاگ محمد می تواند یک وبلاگ عالی باشد. برای محمد و خانواده اش آرزوی موفقیت و سلامت دارم و برای خواندن مطالب بعدی وبلاگش به او سر می زنم.
به نظر خودم هم در صورتی که سه - چهار اتومبیل باشید سفر با وسیله نقلیه شخصی بسیار مهیج تر و لذتبخش تر از سفر با تور یا سفر هوایی است.
وبلاگ محمد را در اینجـــــا بخوانید

جزئیاتی از قتل عام در عروسی خونین ترکیه


تمامی افرادی که به جرم حمله به مراسم عروسی، با اسلحه‌هایشان دستگیر شده اند دارای نام خانوادگی یکسانی با مقتولین بوده اند.

بنا به روایتی: پسرعموی عروس از وی خواستگاری کرده و جواب رد شنیده بود. در واقع خانواده عروس به پسر عموی وی جواب رد داده و به پسردایی او جواب مثبت داده بودند و این باعث خشم یک طرف شده بود.

پیرزنی که در عکس می بینید: دو دختر، ۲ پسر، سه عروس و یک نوه خود را از دست داده است.

سه وزیر دولت شامل وزیر کشور، دادگستری و کشاورزی ضمن دیدار با بازماندگان برای رفتگان این قتل عام آرزوی مغفرت کردند. مهدی اکر وزیر کشاورزی به کردی با بازماندگان اظهار همدردی کرد.

تعداد واقعی کشته شدگان، ۴۷ نفر است. سه نفر از ۱۷ زنی که در این قتل عام کشته شدند حامله بوده اند و به همراه جنین‌هایشان کشته شده اند. یکی از زنان حامله تنها دو روز به زایمانش مانده بود.

پنج بولدزر از صبح سه شنبه مشغول کندن قبر برای ۴۴ (۴۷) کشته ی این قتل عام بودند. رحم مادرانشان، مزار سه جنینی شده است که برای به دنیا آمدنشان چند روزی بیشتر باقی نمانده بود. کل جمعیت روستا ۱۵۰ نفر عنوان شده است.

تمامی مردان روستا دارای سلاح بوده و از سوی حکومت ترکیه به عنوان نگهبان روستا، مجوز حمل سلاح را دارا بودند. به علت مرزی بودن روستاهای جنوب ترکیه و حملات تروریستهای پ.ک.ک از آن نقاط، روستائیان با مجوز دولت سلاح حمل می کنند و در درگیری های طایفه‌ای از سلاح خود بر علیه همدیگر استفاده می کنند.

محل این عروسی خونین، روستای بیلگه کویؤ از توابع شهرستان مازی داغی استان ماردین بوده است. اکثریت جمعیت این استان را به ترتیب اعراب و ترکها و کردها تشکیل می دهند. کردها از سالهاست که به این منطقه در مرز سوریه کوچ می کنند.

داماد و عروس و اطرافیان عروس در بین کشته شدگان هستند. داماد از شهر کردنشین دیاربکر بوده است و از اقوام عروس به شمار می رود. تلویزیونهای ترکیه تصاویری از مویه و ضجه زنان به زبان کردی را پخش می کنند.

هنوز هم در جنوب و جنوب شرق ترکیه که به صورت عشیرتی زندگی میکنند قانونهای طایفه‌ای اجرا می شوند. این قوانین به ویژه در بین کردها رواج بیشتری دارد.

عروسی خون: ۴۴ کشته در یک عروسی در ماردین ترکیه!

یک مراسم عروسی (نامزدی) در روستای بیلگه از توابع شهرستان مازی داغی در استان ماردین با آتش گشودن چهار فرد مسلح ناشناس به دریای خون تبدیل شد. ۴۴ نفر در این حادثه خونین کشته شدند.

در ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت به هنگام عقد نکاح دو جوان در روستای فوق، سه یا چهار فرد مسلح که به صورتشان ماسک زده بودند از چند نقطه مختلف به سوی مهمانان آتش گشودند و نارنجک انداختند.

توفان وسیع شن که از سوی سوریه به مرزهای ترکیه وزیدن گرفته بود و نبودن محافظان روستا باعث شده بود افراد مسلح به راحتی بتوانند به سوی مردم آتش گشایند.

این منطقه منطقه‌ای عرب و کردنشین است و گزارشهای اولیه حکایت از مسأله مخالفت برخی ها با عروسی دو زوج می باشد.

حادثه مربوط به طایفه های کرد بوده است و به گزارش تلویزیونهای ترکیه، بازماندگان به مویه و زاری به کردی می پردازند.

روستای بیلگه 32 خانوار دارد که نام خانوادگی تمامی روستائیان آن چلبی است. به علت مرزی بودن منطقه، تمامی مردان شب را به نگهبانی از روستا می گذرانند. در زمان حمله، اکثر مردان روستا در حال برپایی نماز عشا یا گشت زنی در اطراف روستا بوده اند. اکثر کشته شدگان بعد از نماز در حال دعا بوده اند و از پشت تیر خورده اند.

در بین کشته شدگان، نوزاد یک ساله نیز به چشم می خورد. پدر، مادر و خواهر داماد و خود داماد نیز در این حمله جان باخته اند. کدخدای سابق و کنونی روستا در بین جان باختگان هستند.

خانواده داماد (خانواده آری) اهل دیاربکر از جنوب شرق ترکیه بوده اند.

حمله به هنگام مراسم نامزدی دختر جمیل چلبی (کدخدای سابق روستا) رخ داده است.

منطقه ماردین منطقه‌ای با اکثریت عرب نشین است و یکی از گذرگاههای مرزی می باشد که تروریستهای پ.ک.ک از آن نقطه از طرف سوریه وارد ترکیه می شوند.

بنا به گزارشهای اولیه، این حمله حمله‌ای تروریستی نبوده و به مسأله احتمالا به اختلاف کهنه بین دو خانواده یا دو طایفه برمی گردد. اما هنوز علت این حمله مبهم است.

به دنبال این حادثه، وزارت کشور یک ستاد بحران تشکیل داده است و ساعات صبح امروز وزیر کشور و چند تن از وزرا به این روستا خواهد رفت.

بنا به گزارشهای اولیه، اکثر کشته شدگان را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

در این حادثه بنا به گزارشهای اولیه، حداقل ۳ نفر نیز زخمی شده اند.

احتمال افزایش قربانیان می رود.

نیروهای امنیتی ترکیه هم اکنون به دنبال جانیانی هستند که این جنایت فجیع را انجام داده اند.هشت نفر تا کنون به ظن انجام یا هدایت این جنایت بازداشت شده اند. احتمال دارد مسأله بر سر عروس بوده باشد.

گفته می شود پانزده سال قبل نیز در حادثه ای مشابه در همین روستا 6 نفر جان باخته بودند.

در مناطق کرد و عرب نشین ترکیه در جنوب شرق و جنوب ترکیه اختلافات قدیمی بین طایفه‌ها بعضا با خون و خون ریزی به پایان می رسد.

عکسهای دختر ۱۸ ساله‌ای که باعث اختلاف شدید خانوادگی برلوسکونی شد!

بعد از آنکه ورونیکا لاریو همسر سیلویو برلوسکونی از نخست وزیر ایتالیا به دلیل مهمانی با دختران نوجوان درخواست طلاق داد برلوسکونی روزنامه‌های چپ را عامل انختلاف بین وی و همسرش دانست.

وی ضمن انتقاد شدید از همسرش گفت: هر موقع که به انتخابات نزدیک می شویم این گونه حوادث رخ می دهد. او باید از من عذرخواهی کند. این من هستم که باید درخواست طلاق بدهم. اینطور به نظر می آید که درخواست طلاق وی را قبول خواهم کرد. این بار واقعا همه چیز به پایان رسیده است.

ورونیکا لاریو، همسر سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا، پس از ۱۹ سال زندگی‌ مشترک و با داشتن ۳ فرزند از دادگاه تقاضای طلاق کرد. برلوسکونی هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۰ زن خوشگل از شخصیتهای سینمایی و تلویزیونی ایتالیا را به نمایندگی‌ مجلس ایتالیا انتخاب کند که این موضوع باعث خشم همسرش شده بود. البته برلوسکونی پس از اینکه همسرش به طور رسمی‌ اعلام اعتراض کرد، از تصمیم خود منصرف شد.
خانم لاریو همچنین نسبت به شرکت کردن سیلویو برلوسکونی در تولد یک دختر ۱۸ ساله در شهر ناپل اعتراض کرده و مدعی شده که برلوسکونی هرگز در تولد ۱۸ سالگی هیچ یک از فرزندانش، علیرغم دعوت داشتن، شرکت نکرده بود.

برلوسکونی همچنین برای آنکه نشان دهد با خانواده نئومی لتیزیا – دختر ۱۸ ساله – دوستی خانوادگی دارد عکسی از نئومی را به همراه پدر و مادر وی به نشریه چی‌ - Chi-ارسال کرد.

البته مشخص نیست چرا در این مهمانی خانوادگی، اثری از ورونیکا – زن برلوسکونی – به چشم نمی خورد!

منبع: روزنامه حریت، هافینگتون پست ترجمه امیرجسین
و سایتهای اینترنتی





معرفی خوانندگان ترکیه: اورهان داداش ترکیه کیست؟

او را بیشتر با نام اورهان آبی می شناسند. آبی یا آقا بیک در واقع در بین ترکها به برادر بزرگتر گفته می شود. شاید تنها یادگار شکوه ترانه های نسل گذشته ترکیه، خواننده ای محبوب و جنتلمن که به اخلاق نیکو نیز شهرت دارد و در ترکیه در بسیاری از کارهای خیر حضور فعال دارد. صدای گرم، گیرا و عاشق اورهان گنجه بای برای بسیاری از مردم ترکیه و دوستداران موسیقی ترک یک نوستالژی غریب است. اما اورهان آبی یا اورهان داداش ترک ها کیست؟



اورهان گنجه بای در چهارم آگوست 1944 در شهر سامسون در کناره دریای سیاه متولد شد. ترانه سرا، ترانه خوان، هنرمند و شاعر ترک و موزیسین مشهوری که هنوز هم صدای او برای بسیاری از دوستداران موسیقی ترکی خاطره انگیز است.

موسیقی را در سن شش سالگی از امین تاراکچی یک مهاجر جزیره کریمه و فارغ التجصیل کنسرواتوار روس شروع به آموختن کرد. ویولون و ماندولین را از این خواننده اپرا یاد گرفت.



در سن هفت سالگی موسیقی مردمی ترک و باغلاما را آموخت. و در سن ده سالگی اولین اثرش را با نام "قاراقاشلی اسمردی، کیم بیلیر کیمی سودی"/ "سیاه چشم و سبزه رو، کی می دونه عاشق چه کسی ست" منتشر کرد.

در سن سیزده سالگی شروع به آموختن موسیقی هنری ترک و تنبور نمود.

در دوران محصلی در سامسون، ادیرنه و استانبول در جمعیتهای موسیقی هنری به تنبور نوازی و در جمعیتهای موسیقی مردمی نیز به نواختن باغلاما پرداخت. و در استانبول مدارس موسیقی را باز کرد.

اولین اثر حرفه ایش با نام "روحومدا تیتره ین بیر آلـِوسین"/ " اخگر لرزانی هستی در روح من " را در سن اجرا کرد.

گنجه بای از سن 16 سالگی شروع به یادگیری سبکهای جاز و راک نمود و در ارکسترهای مرتبط با موسیقی غربی به نواختن تنورساکس مشغول شد. وی سپس به استانبول آمده و در اولین کنسرواتوار استانبول با نام سابق دارالألحان فعالیت خود را آغاز کرد.



سپس به سربازی رفته و در نیروی دریایی خدمت خود را به پایان رساند.

وی در سال 1966 در آزمون رادیو تی آر تی در استانبول شرکت نموده و موفق به قبولی شد. در همانسال در برنده مسابقات باغلاما نوازی ترکیه شد. وی دهسال در رادیو تی آر تی استانبول به باغلاما نوازی پرداخت. اما در سال 1967 به دلیل آنکه می خواست در سطح وسیعتری به موسیقی بپردازد استعفا داد.

در سالهای 1960 تا 1968 به همراه جمعی از باغلاما نوازان مشهور ترکیه همچون عارف ساغ و جینوچن تانری کورور موسیقی متن فیلمهای مختلفی را اجرا کرد.

در همان سالها ترانه های معروفی همچون "سوخته جان می گریم"/ آغلاریم یانا یانا، "گؤنول باغلاری"/ پیوندهای احساس، "ستاره از شب پدید می آید"/ ییلدیز آکشامدان دوغارسین، "کجایی لیلا"/نره ده سین لیلا؛ را ساخت. "عاشق نشدم سیاه چشم من"/ سومدیم کارا گؤزلوم، "سنگ صبور"/ صابئر تاشی، "دنیای بی در و پیکر"/ گوجا دؤنیا از ترانه های سروده شده توسط اورهان داداش است که توسط خواننده های مختلف اجرا شد.

اورهان آبی یا اورهان گنجه بای در سال 1968 اولین اثر مستقل خود را که تماما حاصل زحمات خود بود با نام "بی تو بهار سر نمی شود/هرآنچه بر سر می رود قابل تحمل است"/ سن سیز باهار گچمیور، باشا گلن چکیلیرمیش را وارد دنیای موسیقی نمود.

نوار 45 دقیقه ای او با نام "تسلی ای بده/چشمهای خسته"/ بیر تسلی ور؛ یورقون گؤزلر در سال 1969 آوازه وی را در تمام ترکیه پیچاند. وی با این نوار در کنار خوانندگی و نوازندگی به عنوان خواننده متن موسیقی نیز به شهرت دست یافت.



در آن سالها آثاری همچون "من با حال و روز گذشته ام خوشبختم"، مرا خوار نبین، عاشقانه جدا شویم، ترانه امید و "عاشقان خوشبخت نمی شوند" را کار کرد.

اورهان داداش یا اورهان گنجه بای تا کنون در 36 فیلم نقش اصلی را بازی کرده است. موسیقی متن نزدیک به 90 فیلم را ساخته و از نزدیک به هزار شعری که سروده است نزدیک به سیصد ترانه را خود اجرا کرده است.

نزدیک به 67 میلیون نوار ترانه اورهان گنجه بای به طور قانونی به فروش رسیده است و بیش از دو برابر آن نیز به طور غیرقانونی کپی و توزیع شده است.

اورهان گنجه بای ابتدا با عزیزه گنجه بای سولیست گروه موسیقی پروانه های سفید ازدواج کرد و بعد از جدا شدن از وی بیش از سی سال است که با همسر دومش سویم امره، زندگی می کند.

پسر وی آلتان گنجه بای نیز در کار تولید موسیقی حضور دارد.

وی در نواختن سازهای باغلاما، دیوانه، تنبور، یایلی تنبور، عود، جؤمبوش، بوزوکی، گیتار، سیتار، پیانو، کلاویه، نی و ویلون استاد است.



اورهان آبی از یادگاران نسل گذشته موسیقی ترکیه است. همانهایی که بسیاری شان اکنون در بین مردم نیستند و تنها صدایشان است که به یادگار مانده است.

اورهان گنجه بای: Orhan Gencebay

اورهان آبی/اورهان داداش: Orhan Abi




عکسهایی از وزیر جدید گردشگری ایتالیا!

سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پرسر و صدای ایتالیا در کابینه جدیدش ویتوریا برامبیلا مستشار سابق توریسم وزارت فرهنگ را به سمت وزیر توریسم انتخاب کرد.

این انتخاب دقیقا بعد از آن اتفاق می افتد که ورونیکا لاریو همسر برلوسکونی او را به دلیل "انتخاب زنان تنها به دلیل زیبایی شان!" مورد انتقاد قرار داه است.
برلوسکونی در این باره گفت: چپ ها سیاست از هم پاشیدن من را آغاز کرده اند اما من تا لحظه آخر مقاومت خواهم کرد!

به گزارش حریت، برامبیلای 42 ساله که با لقب "قرمز" شهرت دارد وارث خانواده فولاد ایتالیاست. وی پیش از وارد شدن به سیاست روزنامه نگار تلویزیونی گروه مدیاست وابسته به سیلویو برلوسکونی بوده است و به نظر برخی، وی رهبر آینده جناح راست در ایتالیا به شمار می رود.

عکسهایی از این وزیر زن کابینه برلوسکونی را می بینید:








غول پتروشیمی ترکیه به ایران می رود

یک شرکت معظم صنایع جانبی پتروشیمی ترکیه با 550 میلیون دلار بودجه سالانه، چهار کارخانه محصولات پتروشیمی در چهار کشور مختلف و بیش از 3000 کارگر به ایران منتقل می شود.

شرکت پتروشیمی حیات کیمیا (حیات شیمی) یکی از قدیمی ترین شرکتهای پتروشیمی ترکیه است که ابتدا در سال 1937 فعالیت خود را در زمینه نساجی آغاز کرد.

این شرکت در سال 1987 با خرید کارخانه تولید پودر شوینده ساواش به شهرت رسید و اکنون از نامهای معتبر پتروشیمی در ترکیه است.

اکنون پروفسور اورهان ایدیل رئیس این شرکت از انتقال آن به ایران خبر می دهد. این شرکت در زمینه های گوناگون پتروشیمی وغیره از مواد بهداشتی و پودر شوینده تا نوار بهداشتی و پوشک بچه فعالیت می کند و به 70 کشور دنیا صادرات دارد.

بزرگترین بازار مصرف محصولات این شرکت، کشور اوکراین می باشد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، پروفسور ایدیل می گوید احتمالا این شرکت در صورت فراهم نمودن شرایط از سوی مسئولان ایرانی، در پاییز امسال به ایران منتقل خواهد شد.

شرکت در ایران، مقدمات اولیه را فراهم کرده است و زمین و کارخانه شرکت در ایران آماده شده است.

در صورتی که مشکلی همانند مشکل ترکسل و تاو برای این شرکت ترکیه ای پیش نیاید(!)، تولیدات این شرکت در اواخر سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.


بعد از 45 سال: اجساد مسافران ترک اتوبوس گمشده پیدا شد

سرنوشت اتوبوس حامل 11 کارگر ترک قبرس که 45 سال قبل، به محل نامعلومی برده شده و به قتل رسیده بودند مشخص شد.

11 کارگر ترک که با این اتوبوس عازم محل کار خود بودند از سوی یونانی های قبرس دزدیده شدند، این کارگران از سوی یونانی ها به گلوله بسته شده و جنازه های آنها نیز در یک روستا دفن شده بود.

نتایج آزمایش دی ان ای در روستای وروکلینی در بخش یونانی نشین صحت قتل ترک تباران قبرس را اثبات کرد.

موضوع دو سال قبل بعد از پخش فیلم مستندی با "اتوبوس گمشده" بر سر زبانها آمد. حادثه در 13 ماه مه 1964 (23 اردیبهشت 1964) اتفاق افتاد.

11 ترک قبرس مثل همیشه در ساعات اولیه صبح، عازم محل کار خود در منطقه دیکلیا که تحت حفاظت نیروهای انگلیسی قرار داشت شدند. از آن اتوبوس و ترکهای قبرس بعد از آن هیچ خبری نشد. فیلم مستند "فوزی تانپینار" که دو سال قبل تولید شد این مسأله را به بحث روز قبرس تبدیل کرد.

بالأخره بعد از مدتها، کمیته مفقودین سازمان ملل در قبرس اعلام کرد هویت افراد ترک مفقود شده در سال 1964 را تشخیص داده است.

به گزارش وبلاگ اخبار ترکیه به نقل از حریت، این کمیته اعلام کرد نتایج آزمایش دی ان ای استخوانهای قربانیان ترک و بازماندگان آنها تعلق جسد به کارگران ترک را اثبات می کند. اجساد فوق دو سال قبل، در یک منطقه یونانی نشین کشف شده بود.

یونانی ها به علت دشمنی دیرینه شان با ترک ها در برخی از مناطق از جمله قبرس، سلانیک و تراکیا مرتکب جنایات زیادی علیه ترکها شدند. جنایت علیه ترکها هم به علت نژادشان و هم به علت مسلمان بودنشان صورت گرفته است.

به عنوان مثال در حوالی سالهای جنگ جهانی اول، ترک تباران مسلمان تا 50 کیلومتری آتن پایتخت یونان جمعیت زیادی را تشکیل می دادند به طوری که حتی آتاترک نیز متولد شهر سلانیک است، شهری که اکنون در یونان قرار دارد.

اما یونان با پاکسازی نژادی، صدها هزار ترک را با شکنجه به ترکیه فرستاد.

تا چند سال قبل، توی شناسنامه مسلمانان بومی یونان دین شخص، مسیحی نوشته می شد و نامهای ترکها نیز به اجبار به نامهای یونانی تغییر می یافت.

هنوز هم در بسیاری از دوره های تحصیلی، دانش آموزان در یونان تنفر از نژاد ترک و از جامعه مسلمانان را یاد می گیرند.