تناقض در سخنان سخنگوی شورای نگهبان

شورای نگهبان در حالی از تمدید زمان بررسی به شکایات کاندیداها سخن می گوید که از همان اول نظر خود را داده است. به نظر شما روی چه حسابی باید به شورای نگهبان دل بست؟!

به سخنان دبیر شورای نگهبان دقت کنید:


تظاهرات مردم ترکیه و ایرانیان مقیم در مقابل سفارت و کتسولگریهای ایران

همانند بسیاری از کشورها، ایرانیان ترکیه نیز از همان روز اول اعلام رسمی پیروزی احمدی نژاد، در مقابل سفارت و کنسولگریهای ایران در شهرهای ترکیه تجمعات اعتراض آمیز برپا کردند.

اولین تجمع مقابل سفارت ایران در آنکارا شکل گرفت و پس از آن سرکنسولگری ایران در استانبول نیز به طور مرتب صحنه تجمع و اعتراض ایرانیان است.

اکثر تجمع کنندگان، پناهندگان و دانشجویان ایرانی هستند که در انتخابات حضوری بسیار پررنگ داشتند و اکثرا به موسوی یا کروبی رأی داده بودند. گروههای سیاسی با ماهیت آذربایجانی نیز ایرانی تباران را به تجمع در مقابل کنسولگری ایران در استانبول تشویق می کنند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، روز پنج شنبه اتفاق جدیدی افتاد و آن هم حمایت گروهی از مردم ترکیه از اعتراضات ایرانیان بود. گروهی از مردم ترکیه روز پنج شنبه با پلاکاردهای سبزرنگ که روی آنها نوشته شده بود "مردم ایران تنها نیستند"، "وحدت، مبارزه، پیروزی" در حمایت از معترضان به انتخابات در ایران شعار سر دادند.

هاکان گؤنش یکی از ترکهای تجمع کننده که از سوی راهپیمایان یک قطعنامه را قرائت می کرد در مصاحبه ای با آناتولی با اشاره به اینکه حکومت ایران با زور و قدرتنمایی می خواهد مردم را ساکت کند اما مردم ایران هنوز هم در خیابانها برای آزادی خود مبارزه می کنند اضافه کرد: تاریخ 23 تا 30 ژوئن در تمامی دنیا با عنوان هفته همدردی و حمایت از ایرانیان گرامی داشته می شود و در ترکیه نیز در این هفته تجمعات حمایت از ایرانیان برگزار می شود.

تنها ایرانی حاضر در این جمع که دانشجوی یکی از دانشگاههای ترکیه است گفت: مردم ایران آزادی می خواهند نه یک رژیم سرکوبگر.

تجمع کنندگان ترک بعد از قرائت بیانیه مطبوعاتی و سردادن شعارها، دیرکهای چراغهای بیرون سرکنسولگری ترکیه را با پارچه های سبزرنگ پوشاندند.











مایکل جکسون درگذشت


به گزارش لس آنجلس تایمز، مایکل جکسون خواننده شهیر آمریکایی در سن 50 سالگی درگذشته است.

پزشکان در ماه آوریل گذشته، ابتلای مایکل جکسون افسانه ای به سرطان پوست را تشخیص داده بودند و اکنون این افسانه موسیقی پاپ قول داده است سرطان را شکست خواهد داد.

سلطان پاپ که در 22 آوریل به بخش پوست بیمارستان Cedars-Sinai در لس آنجلس آمریکا مراجعه کرده بود توسط یکی از بهترین متخصصان پوست آمریکا دمتر رالف ماسی تحت معالجه قرار دارد.

این خبر که جای ویژه ای در مطبوعات آمریکا پیدا کرده است طرفداران این خواننده مشهور را در موجی از غم فرو برده است. اما پزشکان اطمینان می دهند مایکل جکسون می تواند تا ماه جولای بر این بیماری غلبه کند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، مایکل جکسون که گفته می شسود سالها قبل، طی جراحی هایی پوست خود را به سفید تبدیل کرده و موجی از انتقاد سیاهان را به جان خریده بود گفته بود علت این تغییر پوست، یک بیماری نادر بوده است. وی به دلیل این عمل، سالها تحت مداوا قرار داشت.

مایکل جکسون که بارها زیر تیغ جراحی زیبایی خوابیده است اکنون صورتش به طوری ست که بازشناختن اش دشوار است و بخصوص از ناحیه بینی رنج می برد.

برای ندا

او مُرد!

او مرد. با چشمان باز مرد، چرا که نمی خواست چشمانش را ببندند.

ویدئو: عاقبت مگسی که مزاحم اوباما می شود!


این مرد، شخص اول ایالات متحده آمریکاست، رئیس جمهور آمریکا: باراک اوباما
یک خبرنگار از وی مصاحبه می گیرد.
اما در این حین یک میهمان ناخوانده ی سیاه از راه می رسد: یک مگس سیاه
این مگس علیرغم اخطار اوباما، از محل مصاحبه نمی رود و در آخر، اوباما مجبور می شود مرتکب قتل شود: قتل یک مگس سیاه بدترکیب زشت!
ویدئو را خودتان ببینید:

ویدئوی بالا اصل فیلم است و ویدئوی پایین در واقع صداگذاری شده است!

برخلاف مناظره تماشایی احمدی با موسوی: متأسفانه منتظر توفان مناظره کروبی با احمدی نژاد نباشید

مردم ایران یکی از تماشایی ترین مناظرات تاریخ سی ساله را به صورت مستقیم از تلویزیون تماشا کردند. چهره عصبانی احمدی نژاد که با توپ پر آمد و سعی داشت تمرکز موسوی را به هم بزند در این برنامه کاملا مشهود بود.
برعکس وی، میرحسین موسوی کاملا منطقی بود و آرامش خود را حفظ کرد و این یک نقطه حسن بزرگ برای وی بود. در علم رسانه دو نوع تأثیر داریم: تأثیر آنی دفعی و تأثیر عمقی و ریشه ای.

در وهله اول، تأثیر سخنان احمدی نژاد بخصوص هنگام حمله وی به هاشمی رفسنجانی شاید تأثیر آنی و دفعی داشته باشد و بسیاری از بینندگان از موسوی مأیوس شده باشند.
اما مطمئنم که موسوی و سخنان وی در حافظه درازمدت مردم ثبت خواهد شد.

فردا و پس فردا، سخنان احمدی نژاد فراموش خواهد شد و تنها لحن عصبی و چهره عصبانی وی در یادها باقی خواهد ماند. اما سخنان موسوی در حافظه درازمدت مردم دوباره جان خواهد گرفت.

اما یک نکته مهم هم در نظر داشته باشید:

بعد از اتهامات احمدی نژاد به هاشمی، خاتمی و ناطق انتظار یک مناظره توفانی بین او و کروبی را نداشته باشید. چون مطمئنم که امشب فتیله ها کشیده خواهد شد و تمامی کاندیداها در زمینه نحوه سخنانشان اخطار دریافت خواهند کرد چرا که این گونه سخنان به اساس نظام برمی گردد.

کروبی بسیار بدشانس است که بعد از این مناظره درگیرانه، نمی تواند حرفهای دل خود را در برابر احمدی نژاد به زبان بیاورد. کروبی به خوبی می توانست رقیب احمدی نژاد باشد.

در صورتی که کروبی می توانست حرفهای دل خود را چون همیشه بر زبان بیاورد آرای وی به صورت تصاعد هندسی بالا می رفت.

حیف شد برای کروبی، وی کسی ست که به راحتی می توانست از پس احمدی نژاد برآید.