اوج بحران در روابط ترکیه با اسرائیل: این بار سریال تلویزیون دولتی ترکیه بحران ساز شد

به دنبال بحران نظامی پیش آمده بین ترکیه و اسرائیل یک بحران دیگر هم در روابط ترکیه و اسرائیل آغاز شد.

این بار بحران به خاطر یک سریال ساخت شبکه تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) به وجود آمده است.

بر اساس بیانیه ای که نیمه شب چهارشنبه از سوی وزارت امور خارجه اسرائیل منتشر شد سفیر کبیر ترکیه در تل آویو به دنبال پخش یک سریال ترکی با ادعای اینکه این سریال به نفرت علیه اسرائیل دامن می زند به وزارت خارجه اسرائیل احضار شده است.

علت احضار سفیر کبیر ترکیه ساخت سریال "جدایی – فلسطین در عشق و جنگ" از سوی شبکه تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) بوده است.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت؛ آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل مضمون این سریال را بسیار تحریک کننده دانسته و ادعا کرده است این سریال تحت کنترل حکومت ترکیه ساخته شده است.

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است: "این سریال که هیچ ارتباطی با واقعیت نداشته و ارتش اسرائیل را قاتل کودکان نشان می دهد نه در کشوری که با اسرائیل ارتباط دیپلماتیک کامل دارد بلکه حتی در یک کشور دشمن با اسرائیل نیز شایستگی پخش را ندارد."

در معرفی سریال پخش شده از کانال تلویزیون دولتی ترکیه ابتدا عنوان می شود که سربازان اسرائیلی کودکان فلسطینی را می کشند و سپس بر جدال لفظی شدید اردوغان با پرز در اجلاس داووس که به "وان مینوت" (یک دقیقه) معروف است تأکید می شود.

طی روزها و هفته های گذشته فضای دیپلماتیک بین اسرائیل و ترکیه به شدت تیره و تار شده است و اردوغان به هنگام پرسش خبرنگاران از وی درباره فعالیتهای اتمی ایران گفته بود: "چرا از قتل عام کودکان فلسطینی توسط اسرائیلی ها سخنی بمیان نمی آید."

سریال مورد اعتراض اسرائیل با نام "جدایی – فلسطین در عشق و جنگ" روزهای سه شنبه هر هفته ساعت 20:20 به وقت تهران از تی آر تی 1 پخش می گردد.

تلویزیون دولتی ترکیه بعد از وقایع غزه جهت گیری خاصی علیه اسرائیل داشته است.

بخش فارسی سایت تی آر تی نیز اکثرا اخباری با مضامین مثبت درباره ایران، توانایی های نظامی و روابط تهران با آنکارا را پخش می کند.

مرتبط: سایت تلویزیون دولتی ترکیه به زبان فارسی

به هنگام نقل اخبار منبع را ذکر کنیم



انتقام از ترکیه به شیوه اسرائیلی


در حالی که ترکیه قرارداد عادی سازی روابط با ارمنستان را امضا کرده است به دنبال لغو مانور هوایی ترکیه با اسرائیل، تل آویو به دنبال انتقام گیری از دولت آنکاراست!

انتقام اسرائیل در نوع خود جالب توجه است.

اسرائیل به دنبال ساخت یک بنای یادبود به مناسبت "95 مین سالگرد قتل عام ادعایی ارامنه" می باشد.

نمایندگان مجلس شهر پتاج تیکوا در اسرائیل ساخت این بنای یادبود را به تصویب رساندند.

پشت این تصمیم نیز یک ارمنی – اسرائیلی به نام آشوت مارتیروسیان رئیس "اتحادیه آرارات" قرار دارد.

هر ساله یک مانور هوایی با نام "شاهین آناتولی"از سوی ناتو به میزبانی ترکیه و با حضور نیروی هوایی اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای عضو ناتو برگزار می گردد.

دولت اسلامگرای اردوغان پندی پیش اعلام کرد مایل به حضور نیروی هوایی اسرائیل در این مانور به دلیل بمباران غزه از سوی این نیرو نمی باشد.

به دنبال این تصمیم روابط ترکیه با اسرائیل بحرانی شد و سایر کشورها هم انصراف خود را از حضور در این مانور اعلام کردند.

ترکیه در ماههای اخیر به عنوان مهمترین حامی فلسطینیان در آمده است.

فلسطین در طی چندین قرن زیر نظر امپراتوری عثمانی اداره می شد.

منبع: حریت

ویدئویی از دعوای جانانه دو دختر دبیرستانی!

Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!
Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!

یک ترک به سوی رئیس صندوق بین المللی پول کفش پرتاب کرد

در حالی که تدابیر امنیتی بسیار شدیدی در آستانه اجلاس سالیانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در استانبول اتخاذ شده بود یک روزنامه نگار ترک به سوی رئیس صندوق بین المللی پول کفش پرتاب کرد.

این روزنامه نگار ترک که در بخش سیاست روزنامه بیرگون کار می کرد سلجوق اوزبک نام دارد و بعد از سخنرانی دومینیک اشتراوس کان رئیس صندوق بین المللی پول در دانشگاه بیلگی استانبول کفش پرتاب کرد و فریاد زد: "صندوق بین المللی پول برو گمشو!" اما کفش پرتاب شده به رئیس صندوق بین المللی پول اصابت نکرد.

اشتراوس کان اعلام کرد که شکایتی از این روزنامه نگار ندارد و افزود: از اینکه با دانشجویان ترک دیدار کردم و نظرات آنها را جویا شدم بسیار خوشحالم!

به نظر می رسد بعد از منتظر الزیدی که کفشی را به سوی جرج بوش رئیس جمهور سابق پرتاب کرد بسیاری از افراد برای معروف شدن به این حربه متوسل می شنوند.

در جریان تظاهرات معترضان به سیاستهای صندوق بین المللی پول در استانبول چندین نفر نیز بازداشت شدند. پلیس به افرادی که جلوی دانشگاه بیلگی تجمع کرده بودند اجازه داد تا بیانیه خود را قرائت کنند اما مخالفان صندوق بین المللی پول به محض اینکه خواستند به محل سخنرانی رئیس صندوق بین المللی پول وارد شوند پلیس متوسل به زور شد و تعدادی را بازداشت کرد.







Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!
Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!