قتل یک خواننده به دلیل امتناع از خواندن ترانه کردی

یک مرد در مرسین خواننده مشهور یک بار را به دلیل آنکه گفته بود ترانه کردی بلد نیست با شلیک گلوله به قتل رساند

متین بایدار صاحب یک گالری اتومبیل در مرسین که برای تفریح به یک بار رفته بود از خواننده بار به نام سارپ اؤزتورک یک ترانه کردی خواست و وقتی که خواننده اعلام کرد ترانه کردی بلد نیست وی را با شلیک پیاپی گلوله به قتل رساند.

حادثه در ساعت 2 صبح روز پنج شنبه در بار دی.تی جاسمین به وقوع پیوست.

فرد ضارب که به همراه برادرزاده اش در ساعت 23 به بار آمده بود از ترانه سرا درخواست یک ترانه کردی نمود و خواننده نیز اعلام کرد ترانه کردی بلد نیست. به دنبال آن، ضارب به جدال لفظی با موزیسین های بار پرداخت و در ساعت 1 صبح از بار خارج شد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، وی که یک ساعت بعد به بار برگشته بود سارپ اؤزتورک خواننده، گؤکتای اوکچو گیتاریست 38 ساله و رمضان کوچ گارسن 21 ساله را به گلوله بست و از محل فرار کرد.

در این حادثه خواننده بار کشته شد و دو فرد مضروب دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

در چند روزه گذشته نمایندگان کردتبار حزب صلح و دموکراسی چندین بار از تریبون مجلس با سخنرانی به زبان کردی خواهان دو زبانه شدن مجلس ترکیه شده بودند.

یک شهرداری در منطقه جنوب شرق ترکیه هم روی سطلهای زباله به زبان کردی عبارت شهرداری را درج کرده بود و برخی از مقامات حزب صلح و دموکراسی نیز گفته اند در شهرهایی که شهرداری آنها به این حزب تعلق دارد عبارات به زبان کردی نوشته خواهند شد.
صفحه فیس بوک مقتول


Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!