امروز نیروهای ترک، 15 شورشی پ.ک.ک را کشتند

در عملیات صبح امروز در تونجعلی
15 عضو پ.ک.ک امروز کشته شدند

در درگیری صبح امروز بین نیروهای ترک و اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک 15 عضو این گروه کشته شدند. در این درگیری ها که با عنوان" عملیات بزرگ پائیزی" و در ساعات اولیه صبح در منطقه تونجعلی رخ داد، نیروی هوایی ترکیه نیز شرکت داشت.
با اعلام گسیل شدن تعداد زیادی از نیروهای پ.ک.ک از عراق به داخل مرزهای ترکیه، هزاران سرباز به منطقه اعزام شدند و درگیری به مدت 1 ساعت طول کشید. نیروهای پ.ک.ک برای خرابکاری در روز جشن ملی جمهوریت ترک ها در روز 29 اکتبر(فردا) وارد ترکیه شده بودند و تعداد آنها 150 نفر تخمین زده می شود.
8 هزار سرباز با حمایت نیروهای هوائی این عملیات را آغاز کردند.
عملیات در ساعت 5 بامداد امروز در منطقه بین تونجعلی-پولومور آغاز شد. ضمن آنکه جاده ارزروم به ارزنجان (مسیر تهران به استانبول) با احتمال مین گذاری از سوی پ.ک.ک به روی خودروهای عبوری بسته شد و صدها کامیون و خودرو منتظر باز شدن راه بودند.
6 هلی کوپتر سیکورسکی عملیات ناوبری و انتقال سرباز به منطقه را انجام می دادند و منطقه موسوم به "کوتو دره سی" صحنه نبرد بین نیروهای ارتش و شورشیان پ.ک.ک شد. نبردی که در آن نیروهای پ.ک.ک 15 کشته دادند.
نیروهای امنیتی پیش از این با شنود مکالمات تروریست ها مبنی بر فعالیت خرابکارانه در روز جشن ملی جمهوریت (که فردا آغاز می شود) از احتمال ورود نیروهای پ.ک.ک از مرز آگاه شده بودند.
هم اکنون ورود و خروج افراد و خودروها به شهر تونجعلی تحت نظر پلیس است. نیروهای ویژه پلیس و اکیپهای مبارزه با ترور نیز تمامی خودروهای ورودی به شهر تونجعلی را کنترل و بازرسی می کنند و مسافرین ورودی به شهر با نشان دادن کارت شناسایی اجازه ورود می یابند.

0 کامنت: