رخنه پ.ک.ک در بین نمایندگان مجلس کشورهای اروپایی: 6 نماینده سوئیس تحت تعقیب قرار گرفتند

پلیس فدرال سوئیس شش نماینده آن کشور را به جرم "ارتباط نزدیک با گروه ترور" تحت تعقیب گرفت.

در گزارش پلیس فدرال سوئیس آمده است که بسیاری از آتش سوزیها و فشارهای انجام شده در سوئیس از سوی گروه وابسته به پ.ک.ک با نام "تاک" صورت گرفته است.

پیش از این آلمان تصمیم به ممنوعیت فعالیت کانال تلویزیونی "رژ تی.وی" متعلق به پ.ک.ک به دلیل تبلیغ ترور کرده بود.

شش نماینده عضو پارلمان سوئیس متهم به حمایت از یک روزنامه تبلیغ کننده پ.ک.ک هستند.

یورگ بوهلر معاون سرویس اطلاعات داخلی سوئیس موسوم به داب، در پاسخ به سئوال روزنامه نگاران در این زمینه گفت: پ.ک.ک یک تهدید مخفی برای سوئیس به وجود آورده است. این گروه از کردهای ساکن سوئیس به زور اخاذی می کند و این مبلغ را "مالیات انقلاب" می نامد! وی به فعالیتهای زیرزمینی این حزب اشاره کرده و گفته است در خصوص شش نماینده همدست پ.ک.ک صحبتی ندارد.

شش نماینده مظنون عضو احزاب سوسیال دمکرات و اتحادیه سبزها هستند و به عنوان نمایندگان کانتون فعالیت می کرده اند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، در گزارش امنیت داخلی سال 2007 پلیس فدرال سوئیس آمده است: "آتش سوزیها و آشوبهای انجام شده در شهرهای بازل، گالن، زوریخ و لبس از سوی اعضا و همدستان گروه تروریستی تاک انجام گرفته است"

همچمنین در گزارش پلیس فدرال امده است که گروه پ.ک.ک در سوئیس نقش مهمی در تجارت مواد مخدر دارد و برای تأمین هزینه خود به زور از کردهای آن کشور باج می گیرد. در گزارش پلیس سوئیس آمده است مسئول تجارت مواد مخدر و نیز باجگیری از کردهای اروپا با نام محمد اشییوک که با عنوان مسئول سابق پ.ک.ک در امور روسیه و آسیای مرکزی فعالیت می کرد دستگیر شده و به ترکیه اعاده خواهد شد.


0 کامنت: