آخرین وضعیت بعد از مرگ 12 سرباز ترک: راههای فرار پ.ک.ک در مرز عراق زیر شدیدترین آتش های جنگنده های اف 16 قرار دارد

آخرین وضعیت ها بعد از مرگ 12 سرباز ترک
راههای فرار پ.ک.ک در مرز عراق زیر شدیدترین آتش های جنگنده های اف 16 قرار دارد
پایگاههای پشتیبانی چریک های پ.ک.ک در شمال عراق از سوی توپخانه های مستقر در بخش های اولودره و بیت الشباب استان شیرناک زیر آتش سنگین قرار دارد.
برای جلوگیری از فرار اعضای پ.ک.ک به شمال عراق، به استان حکاری، منطقه داغلیجا(هم مرز با ایران) نیروهای ارتش گسیل شده اند.
همزمان با عملیات نظامی کنونی در بخش های کاتو، گابار، جودی، بسته لر دره لر و مرز عراق، نیروهای توپخانه ارتش به همراه محافظان روستاهای مرزی که به منطقه آشنا هستند به محل نبردها اعزام شده اند. طبق اطلاعات رسیده، نیروهای پ.ک.ک که در بین نیروهای ارتش گرفتار شده اند در حال فرار به شمال عراق هستند.
برای جلوگیری از فرار نیروهای تروریست پ.ک.ک هلی کوپترهای هلی برد ارتش مدام در حال نشست و برخاست هستند و جنگنده های اف 16 راههای ارتباطی به شمال عراق را برای جلوگیری از فرار شبه نظامیان پ.ک.ک زیر شدیدترین آتش های خود گرفته اند.
منبع : کانال خبر ترک

-همینطور طبق آخرین اطلاعات و اخبار منتشر شده از سوی ستاد مشترک ارتش ترکیه، تا ساعت 16:45 به وقت محلی تعداد کشته شدگان پ.ک.ک به 32 نفر رسیده است.
-نمایندگان حزب د.ت.پ که همگی از کردها هستند و تعداد آنها به بیست نفر می رسد امروز عصر یک جلسه فوق العاده در آنکارا برگزار کرده اند. در این جلسه، احمد تورک، رئیس حزب گفت:" از این واقعه بسیار ناراحتیم"
حزب د.ت.پ حزبی است که اعضای آن را کردهای ترکیه تشکیل می دهند و تا کنون از گروه پ.ک.ک ب عنوان تروریست نام نبرده اند.
چندی قبل یکی از نمایندگان این حزب در مراسم تشییع جنازه یکی از اعضای پ.ک.ک از کشته شدگان به عنوان شهید یاد کرده بود.
- طبق نوشته سایت اینترنتی روزنامه ملیت، هم اکنون 63 نقطه مرزی تحت شدیدترین حملات آتش بار ترکیه قرار دارد
- تمامی برنامه های تفریحی یکشنبه شب شبکه های مختلف تلویزیونی ترکیه از جمله شو زنده ابراهیم تاتلیسس، مسابقه پاتیناژ، پاپ استار آلاتورکا و همچنین برنامه های سرگرمی - تفریحی جشنواره فیلم پرتقال طلایی در آنتالیا لغو شده است
(این نوشته به تدریج کامل خواهد شد)

**** روز یکشنبه روز همه پرسی قانون اساسی در ترکیه بود. همه پرسی فراموش شد و کل ترکیه فضای ملتهب به خود گرفته است.
ترکها به خیابان ها ریخته اند و علیه پ.ک.ک شعار می دهند.
پرچم های ترکیه از پنجره های خانه ها آویزان شده اند

- امروز و بعد از کشته شدن 12 سرباز ارتش ترکیه، هکرهای ترک؛ اکثر سایتهای کردزبان را هک کردند!
- جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به کشته شدن 12 ارتشی ترک، این حادثه را غیر قابل قبول خواند و از پ.ک.ک خواست حملات خود را پایان دهد. گوردون جاندر، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا که پیام جرج بوش را می خواند در این باره اضافه کرد: " جرج بوش این حمله را به شدت محکوم کرده و نهایت همدردی خود را با خانواده های سربازان قربانی و ملت ترکیه اعلام می دارد."
- وزیر امور خارجه انگلستان دیوید میلیند نیز این جنایت را به شدت محکوم کرد
جلال طالبانی - رئیس جمهور کرد عراق
به ترکیه حتی یک گربه را هم تحویل نخواهیم داد!
از سوی دیگر جلال طالبانی رئیس جمهور کردزبان عراق در نشست خبری امروز که در شهر صلاح الدین از توابع اربیل به همراه جلال بارزانی برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی ضمن تسلیت به خانواده های کشته شدگان گفت: ترکیه از ما می خواهد که مسئولان پ.ک.ک را به آنها تحویل دهیم، پ.ک.ک اینجا ریشه ندارد، پ.ک.ک در کوههای رفیع است، آنجا نیز بسیار خطرناک است!ترکیه با آن همه قدرت و ابهت نمی تواند آنها را دستگیر کند، ما چطور این کار را بکنیم؟"
وی در این نشست خبری، دستگیری اعضای پ.ک.ک و تسلیم آنها به ترکیه را یک خیال خواند!
وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر عودت شورشیان پ.ک.ک به ترکیه گفت: " ما هیچ کردی را تسلیم ترکیه نخواهیم کرد. ما حتی یک گربه را هم به ترکیه نخواهیم داد!"
وی در توضیحات خود، صلح را خواستار شد واضافه کرد: زمان زمان گفتگوهای دیپلماتیک است

منبع

عکس هایی از تظاهرات مختلف مردم ترکیه





2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

khak bar saret ba in bigane parasti.che khoshhale ke dari akhbare turk ha ro bazgo mikoni zende bad Iran marg bar turke khar.

ناشناس می‌گوید:

خاک بر سرت
کرد یعنی قوم پرشین یعنی کاوه اهنگر
واقعا برات متاسفم