شمال عراق زیر آتش بمب ارتش ترکیه است

حمله دیروز صبح ارتش ترکیه به شمال عراق غافلگیرانه آغاز شد

به نوشته وطن، پناهگاههای نیروهای پ.ک.ک و روستاهای مخصوص این نیرو در شمال عراق توسط جنگنده های اف-16 و هلیکوپترها با خاک یکسان شدند.

جنگنده های اف-16 نیروی هوایی ترکیه دیروز مناطق زیست گروه تروریستی پ.ک.ک را بمباران کرد. عملیات ساعت 2 صبح انجام شد و یک قرارگاه پ.ک.ک و برخی از هدفها زیر آتش گرفته شد.

به گفته آشتی کوچر رئیس پلیس زاهوی عراق جتهای ترکیه از روی روستای گوروملو در شهرستان سیلوپ وارد شمال عراق شدند. جنگنده بمب افکن های ترکیه یک مقر پلیس عراق را در بخش وانصوره که از دوره صدام باقی مانده بود و بعد از تخلیه، در اختیار نیروهای پ.ک.ک بود با خاک یکسان کرد.

بعد از ظهر، کبراها وارد شدند

به گفته حسین تامیر، مقام نظامی عراقی هلیکوپترهای ترکیه بمدت نیم ساعت روستاهای نازدوری، کشانی و باشیش را بمباران کردند. شاهدان می گویند بعد از بمباران بوی باروت تمام منطقه را پرکرده بود. گفته می شود اهداف نظامی بمباران شده به طور کامل برای پ.ک.ک غیرقابل استفاده شده است.

کشته و زخمی نداشت

خبرنگار DHA که به پاسگاه پلیس بمباران شده در ساعت 2 ظهر دیروز رفته بود اینگونه می نویسد: پاسگاه پلیس تماما نابود شده است. کشته یا زخمی دیده نمی شود. نام تپه ای که این پاسگاه در آن قرار گرفته است رابنکا است. اینجا 20 کیلومتر از زاهو دور است. در این تپه و رود حذیل، نیروهای ترکیه در حال شناسایی هستند. پرچم ترکیه به چشم می خورد.

اف 16 ها در دقیقه 6هزار گلوله شلیک می کنند.

جنگنده های اف 16 که از سال 1979 وارد عملیات های نظامی شده اند از سوی 24 کشور مورد استفاده قرار می گیرند. در ترکیه 225 جنگنده اف 16 وجود دارد. مشخصات اف 16 ها از قرار زیر است:

طول جنگنده: 14.8 متر

طول بال: 9.8 متر

حداکثر سرعت: 2475 کیلومتر

قیمت: 18.8 میلیون دلار

بمب های مورد استفاده: مارک 84

تا پایان پائیز کار تمام خواهد شد

اردوغان نخست وزیر ترکیه گفته است تا قبل از زمستان کار تمام خواهد شد. حمله به شمال عراق بعد از آن انجام می گیرد که تروریستهای پ.ک.ک چهار سرباز ترکیه را کشتند و 9 نفر را زخمی کردند.

0 کامنت: