عکس: تفاوت زنان ایران و ترکیه!

هر دو زن هستند! عجیب است که هر دوهم آزادی می خواهند!

یکی آزادی پوشش و آن یکی هم آزادی انتخاب پوشش! خواست هردو هم یک سان است!

یکی از اینها می گوید احتمالا ایران به خاطر مردمش طی چند سال آینده تنها کشور لائیک در بین کشورهای مسلمان لقب خواهد گرفت و ترکیه هم به کشوری مذهبی تر از ایران تبدیل خواهد شد.یکی از ما هم می گوید: خوش به حال زنان آنجا که پوشش اسلامی را به طور کامل رعایت می کنند! هر دو طرف آرزوی آنطرف را می کنند و احتمالا وقتی به آنچه می خواهند برسند دوباره دلشان هوای گذشته را خواهد کرد!
در ترکیه روسری ها از زیر موی مصنوعی جلوه نمایی می کند و در ایران موها از زیر روسری ها بیرون می زند. در ترکیه دو سوم زنان حجاب را کاملا رعایت می کنند و در اینور، اگر حجابی است تکه ی پارچه ای است که با هر نرم بادی تکان می خورد!

در کشور من اجبار به حجاب باعث بی حجابی شد و در کشور آنها بی حجابی باعث پوشیده شدنشان گشت!

حکایت غریبی ست...







عکس ها از روزنامه ملیت ترکیه و خبرگزاری فارس

5 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

سلام
مطلب فوق العاده عالی بود
ولی عکسها نیومد فقط عکس ایرانی اومد
احتمالا اینجا چون سرعت پایینه نشون داده نشده
بهر حال دست درد نکنه مطلب به جایی بود

ناشناس می‌گوید:

موضوع جالبي بود
عكس روزنامه مليت بسيار جالب بود ، مناظر ايراني رو هم خودمون ميبينم !
چندي پيش در خصوص كاريكاتور هاي اهانت آميز روزنامه اي تظاهرات در دو دولت اسلامي پاكستان و لائيك تركيه را با هم مقايسه ميكرد ، در دولت اسلامي پاكستان مردم با چوب و چماق متفرق ميشدند و در دولت لائيك تركيه مردم با كت و شلوار اتو كرده مسائل خود را بيان مينمودند ايران امروز در يك طيف قرار دارد يك طرف پاكستان و ديگري تركيه ، از ديد من تركيه با تمام نواقصي كه دارد مسير اصلاح ، پيشرفت و مدرنيته شدن را يافته و با گذشت زمان از نواقص خود ميكاهد و شاهد پيشرفت هاي روزافزون خواهد شد

ناشناس می‌گوید:

روزي به يكي از دوستان ترك كه از اساتيد دانشگاه هاي تهران است گفتم: ايران و تركيه 2 روي يك سكه اند و سرونوشتي شخت مشابه دارند.

ناشناس می‌گوید:

با نظر دوستان موافق نيستم . هر چند عقيده دارم كه انسان اگر از چيزي منع شود به سمت آن كشيده مي شود.
اما وقوع پديده بد حجابي در ايران معلول عوامل متعددي از قبيل : فقر فرهنگي ٬ عدم آشنائي كافي با اسلام ٬ چشم و همچشمي ٬ ابزارهاي ارتباط جمعي از قبيل ماهواره و اينترنت و عوامل ديگري كه كما بيش تاثيرگذارند.
اما جامعه شناسان بر اين باورند بعد از عبور بشر از رنسانس و در مدرنيته بزودي شاهد ورود دوره اي از زندگاني در جامعه بشري خواهيم بود كه بشر با رويكرد علمي به جستجوي خدا باز خواهد گشت. كه اين روند در سال 2000 به اوج رسيد ولي بعد از حادثه 11 سپتامبر و جنگهاي آن با وقفه مواجه شد....
ميل به اسلام خواهي سالهاست كه در غرب شدت گرفته و تئوريسينهاي غربي از جمله هانتينگتون ( صاحب نظريه جنگ تمدنها ) و فوكوياما (صاحب نظريه پايان تاريخ ) و ... در صدد مقابله با اين جريان هستند.

ناشناس می‌گوید:

واقعا جای تاسف است که شخصی بی حجابی در ایران را معلول فقر فرهنگی عدم آشنایی کافی با اسلام، چشم و هم چشمی یا ماهواره و اینترنت دانسته است!!
یعنی در ترکیه مردم به اسلام آشناترند؟ اگر این است که پس حاکمان به اصطلاح اسلامی در طول 30 سال گذشته چه کرده اند؟ اگر مدعی فقر فرهنگی مردم هستیم چرا ادعای ما که مهد تمدن هستیم و ام القرای جهان اسلام گوش فلک را کرد کرده است؟
آیا ماهواره در ایران آزادتر است یا در ترکیه؟ آیا مردم ترکیه به اینترنت پرسرعت متصل هستند یا ایران و آیا در ایران سایت بیشتری سانسور میشود یا در ترکیه؟
چرا مثل کبک سر را در زیر برف کرده اید یا خود را به نفهمی زده اید؟ در هر جایی خلاف خواست بشر حرکت شود نتیجه همین است. در ترکیه باشد یا ایران. مگر زمان شاه کسانی که حجاب داشتند بهتر از الان نبود؟ مگر متدینین ما دعایشان مستجاب تر و یا ایمانشان قویتر نبود. دلیل آن این است که همه را میخواهیم به کیش خود که مسلمانی توام با ریاست در آوریم. فقط به ظاهر کار داریم و بس. دین و سیاست را همه و همه را مخلوط کرده ایم و خودمان هم نمیدانیم در کجای این دایره هستی قرار داریم.