32 سال آشغال جمع کرد، با پول آن برای روستایش مدرسه ساخت!

درسی برای انسانها: پیرمرد 70 ساله، 32 سال در آلمان به جمع آوری آشغال پرداخت.وی با پولی که پس انداز کرد در روستای زادگاهش یک مدرسه سه طبقه ساخت.

عمر قهرمان پیرمرد 70 ساله بعد از 32 سال کار در یک شهرداری در آلمان تصمیم گرفت پولهای پس انداز کرده اش را خرج آموزش به کودکان بکند.

عمر قهرمان می گوید: در آلمان همیشه دل تنگ زادگاهم بودم. بعد از سالها که برگشتم با دیدن کودکان روستا که سختی های فراوانی برای مدرسه رفتم داشتند دلم رنجید. کودکان هرروز برای رفتن به مدرسه کیلومترها راه را طی می کردند. دلم راضی به این سختی کودکان نشد. از این به بعد آنها در روستای خودشان به مدرسه خواهند رفت. برای ساختن مدرسه 550 هزار لیره جدید (بیش از چهارصد میلیون تومان) هزینه کردم. سال دیگر حداقل 300 دانش آموز در این مدرسه تحصیل خواهند کرد. هم مدرسه و هم روستایمان پر از شور و نشاط خواهد شد. شش نوه دارم. نوه هایم هم در این مدرسه درس خواهند خواند. یک نوه مبتلا به لوسمی دارم که آرزوی دیگرم شفای اوست.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از سایت اینترنت خبر، مدرسه ای که پیرمرد 70 ساله عمر قهرمان در روستای چرتاک استان مانیسا احداث کرده است سه طبقه و 12 کلاس درس دارد. این مدرسه به نام عمر قهرمان و همسرش نعمت قهرمان نامیده شده است.

- کپی رایت را رعایت کنیم-


1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

بسیار جالب است که در ترکیه با 400 میلیون تومان میشود مدرسه 3 طبقه 12 کلاسه ساخت ولی در ایران با این پول فقط یک آپارتمان 2 خوابه 70 یا 80 متری. عجیب نیست؟