صلح طلبان اسرائیلی برای دفاع از فلسطینیان دیوار انسانی تشکیل دادند!

گروه کثیری از فعالان صلح عرب اسرائیلی عضو گروههای صلح طلب و تظاهرکنندگان صلح جو در «عرز» نقطه مرزی بین اسرائیل و نوار غزه تجمع کردند. تجمع کنندگان خواستار پایان بخشیدن اسرائیل به تحریم منطقه غزه شدند.

تظاهرکنندگان که در بین آنها گروههای مختلف اسرائیلی گوش شالوم، اتحاد زنان برای صلح، کمیته اسرائیلی ضد تخریب منازل، بات شالوم، بالاد، هاداش، پزشکان مدافع حقوق بشر، کوالیسیون دانشجویان دانشگاه تل آویو، یش گول و گیشا همچنین اعضای گروههای عرب تبار اسرائیلی از شهرهای قدس، تل آویو، حیفا، صحنین، بر-شوا و... به چشم می خوردند به همراه فلسطینیانی که از شهر رام الله در کرانه باختری آمده بودند در ساعات اولیه صبح با اتوبوس و ماشین های شخصی خود در بخش یاد مردخای در نزدیکی عرز گردهم آمدند.

تظاهرکنندگان که در یادمردخای با اتوبوس و ماشینهای خود یک صف چندین کیلومتری تشکیل داده بودند روی ماشینهای خود نوشته هایی همچون "به تحریم غزه پایان دهید" چسباندند. آنها همچنین پاکتهای غذای خود را نیز در محل تجمع گذاشتند.

تجمع کندگان که از یادمردخای به سوی عرز حرکت کرده بودند در میان تدابیر شدید امنیتی نیروهای پلیس و پلیس مرزی اسرائیل در نقطه مرزی اسرائیل و غزه جمع شدند و مواد غذایی و نیازهای اولیه انسانی از پوشک بچه گرفته تا شیر و ... را در مرز گذاشتند. بعضی از تظاهرکنندگان نیز ساختمان ترمینال گمرکی عرز را با سنگ مورد حمله قرار دادند و به تحریم غزه از سوی اسرائیل اعتراض کردند اما با مداخله پلیس روبه رو شدند.

همزمان با تجمع عرز، در شهر رام الله در کرانه باختری و در غزه نیز تظاهرکنندگان در مقابل بنای یادبود سرباز گمنام تجمعات اعتراضی برپا کردند.

به دلیل آنکه ساکنان غزه بخاطر تحریم اسرائیل نمی توانستند به رام الله سفر کنند یک گروه سیاه پوش تابوتی را حامل اسامی بیماران فوت شده بخاطر تحریم اسرائیل با خود حمل کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به تحریم غزه در شهر سانفرانسیسکو در آمریکا و رم ایتالیا نیز برگزار شد.

برای خواندن اصل خبر (به ترکی) و ادامه آن به آدرس اینترنتی MSNBC مراجعه کنید

0 کامنت: