تهدید یک نماینده کرد ترکیه: آقای اردوغان؛ توهم در آتشی که برای نوروز افروخته ایم خواهی سوخت!

بنگی ییلدیز نماینده حزب جامعه دموکراتیک در پارلمان ترکیه شدیدترین تهدیدها را علیه اردوغان و دولت این کشور به زبان آورد.

وی ضمن تهدید رجب طیب اردوغان و وزیر کشور ترکیه افزود: اگر دست ما را که به سویتان دراز شده است نگیرید ما نیز شما را به سیرت، وان و باتمان راه نخواهیم داد!

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از روزنامه واکیت، وی که از عبدالله اوجالان سردسته گروه تروریستی پ.ک.ک به عنوان "آقای ارجمند" و "رهبر زندانی مان عبدالله اوجالان" یاد می کرد در مراسم نوروز در شهر بورسا شدیدترین سخنان را علیه ترکیه به زبان آورد.

در حالی که نمایندگان حزب جامعه دموکراتیک ترکیه خود را از پ.ک.ک جدا می دانند بارها و بارها روزنامه های ترکیه صحنه های دیدار رهبران آن حزب با سران پ.ک.ک و ارتباطات مخفی آنها را علنی کرده بودند.

سخنان این نماینده پارلمان ترکیه در حمایت از رهبر پ.ک.ک یکی از صدها حقیقت همراهی این حزب با پ.ک.ک می باشد.

طرفداران وی در حالی که شعار می دادند "قاتل اردوغان" و"زنده باد آپو (عبدالله اوجالان) او را همراهی کردند.

گفتنی ست یکی دیگر از نمایندگان حزب جامعه دموکراتیک نیز در سخنانش اردوغان را غیرمستقیم به مرگ تهدید کرده و افزود: " آقای اردوغان تو را هم در آتشی که برای نوروز روشن کرده ایم خواهیم سوزاند!"

حزب جامعه دموکراتیک 22 نماینده کرد در مجلس ترکیه دارد. این حزب در انتخابات پارلمان در مناطق کردنشین شکست سختی از حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان خورده بود. به همین دلیل نیز تلاش می کند با شعارهای احساسی و هیجانی و نزدیک شدن هرچه بیشتر به پ.ک.ک تعداد آرای خود را افزایش دهد. اکثر کردها در ترکیه به حزب اردوغان به دیده مثبت نگاه می کنند و همین باعث هراس آنهایی شده است که تا پیش از این ادعا می کردند طرفدار واقعی حقوق کردها هستند. ضمن آنکه بعد از اعلام سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری دولت ترکیه در مناطق کردنشین و تأسیس شبکه تلویزیونی 24 ساعته کردی، نمایندگان جامعه دموکراتیک مانده اند چگونه برای خود محبوبیت کسب کنند!

پی نوشت- در یک میتینگ حزب جامعه دموکراتیک که در خیابانی در استانبول انجام شد حاضر شدم. پارچه نوشته هایی داشتند مبنی بر اینکه ما شهروند درجه دوم نیستیم. و پرچمهای حزب جامعه دموکراتیک را حمل می کردند، در حالی که هیچ پرچمی از ترکیه را به دست نداشتند. یکی از ترک ها می پرسید: شما شهروند درجه دوم کدام کشور نیستید؟

ضمن آنکه یکی از ترکها نیز با پرچم ترکیه به تجمع آنها نزدیک شد و پلیس به زحمت توانست او را از دست تجمع کنندگان نجات دهد. در حالی که سخنران خطاب به دولت می گفت همیشه باید صدای مخالفان شنیده شود!

2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

واقعاً آفرین بر این آزادی و دموکراسی در ترکیه

شهروند می‌گوید:

چرا از این لفظ علیه نماینده مجلسی که با رای آزاد مردم به این پست رسیده حرف می زنید؟(یا حرف می زنند؟)
بجای معیار دادن اندیشه تان در این امور، معیار را جایگاه نماینده قرار دهید.اگر نماینده مردم هستن پس نظرشان نظر مردم است و قابل احترام.
کردها چیزی بیشتر از حقشان نخواسته اند.