راز انسانهایی که روی چهارپا راه می روند کشف شد!

محققان ترکیه راز خانواده عجیبی را که فرزندانشان همگی روی چهار دست و پا راه می روند کشف کردند. این خانواده عجیب در کریخان استان ختای ترکیه زندگی می کنند.

فرزندان خانواده اولاش مانند میمون روی چهار دست و پا راه می روند و زبان خاص خود را دارند. محققان ترک ژن عامل این بیماری عجیب را یافتند.

این ژن VLDLR نام دارد. این ژن اولین ژنی است که جلوی روی دو پا راه رفتن انسانها را می گیرد.

این کشف در نشریه سازمان PNAS آمریکا به ثبت رسیده است. این اکتشاف حاصل زحمات سه ساله پرفسور دکتر اونور تان عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه چوکوراوا ی ترکیه است. وی روی پروژه ای تحقیق می کرد با نام "سندروم حرکت روی چهارپا که بر اثر بیماری ژنتیک روی می دهد"

پروژه توسط تیم مشترکی از متخصصان دانشگاههای پزشکی بیلکنت، باشکنت و چوکوراوا به سرپرستی دکتر تان کار شده بود.

این سندروم به افتخار کاشف آن، "سندروم اونر تان" نام گذاری شده است. این دومین سندروم کشف شده توسط متخصصان ترک در طول یکصد سال گذشته عنوان شده است. به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از روزنامه ملیت، پیش از این سندروم بهجت توسط دانشمند ترک "خلوصی بهجت"کشف شده بود. 6 نفر از فرزندان خانواده ترکیه ای روی چهار دست و پا راه می روند. والدین این فرزندان ازدواج فامیلی داشته اند.




- کپی رایت را رعایت کنیم -

2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

salam
kheili vagte ke webloget ro mikhunam
hatta yebar soali dar mored edame tahsil dar turkey azat porside budam
webloget aalie
harf nadare
edame bede doost khoob man
in matlabet besyar no bood

ناشناس می‌گوید:

مدتها پیش فیلم مستندی در مورد این خانواده دیدم که خیلی به این موضوع علاقه پیدا کردم. نوشتهء امروزتان کمک بزرگی به درک علت این قضیه برای من کرد. سپاسگذارم.