آیا می دانستید امسال سال جهانی توالت است!؟

سال 2008 از سوی سازمان ملل سال جهانی توالت اعلام شده است. سازمان بهداشت جهانی به این مناسبت حقایق تلخی را درباره توالت منتشر کرده است.

بنا به این گزارش 40 درصد مردم دنیا از دسترسی به توالت بهداشتی محروم هستند. به گفته دیوید هیمن، معاون سازمان بهداشت جهانی سالیانه دو میلیون کودک بر اثر بیماریهای ناشی از توالت ناسالم در دنیا می میرند. هیمن ضمن تأکید بر اینکه سالیانه 15 میلیون نفر بر اثر بیماریهای مسری جان می دهند اضافه کرد در صورت دسترسی به توالتهای سالم این آمار به شدت پایین خواهد آمد!

به گفته متخصصان سازمان ملل نبود توالت علاوه بر شیوع بیماریهای واگیر باعث ناامنی هم می شود. به خصوص زنان و کودکان برای رفع حاجت توالت خود اگر به بیرون بروند درصد آزار جنسی و تجاوز نیز افزایش پیدا می کند. نبود توالت باعث تأثیر منفی روی آموزش نیز می گذارد. در برخی مدارس دختران و پسران از توالت مشترک استفاده می کنند اما وقتی دختران به سن بلوغ می رسند به دلیل نبود توالت ویژه زنان، ترک تحصیل می کنند.

بنا به گزارش سازمان ملل مابین سالهای 1990 تا 2004 ، یک میلیارد و 200 میلیون نفر به توالت بهداشتی تر دست یافته اند. اما هنوز هم در منزل 2.6 میلیارد نفر توالت وجود ندارد!

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی هر دلاری که برای توالت خرج می شود 9 برابر آن مبلغ سود (کاهش هزینه های درمان و ...) بر می گرداند.

در سال 1991 در پرو 800 میلیون دلار بخاطر کنترل بیماری کلرا مصرف شد در حالی که با کمترین رقم می شد با ساحتن توالت در آلونک های آن کشور بیماری را به کنترل در آورد.

---------

پی نوشت: در متن حریت به جای دلار از لیره استفاده شده بود

- حافظ کپی رایت باشیم!-

0 کامنت: