عکسهای بسیار زیبایی از جشن،سرور و شادمانی نوروز در سراسر ترکیه

نوروز در ترکیه عموما از سوی کردهای این کشور گرامی داشته شد. برخلاف ایران کردهای ترکیه در روز اول عید از روی آتش می پرند و به این ترتیب آغاز سال نو را جشن می گیرند.

برخی از فرصت طلبان عموما نوروز را فرصتی برای تبلیغ پ.ک.ک می بینند و در این روز عکس اوجالان را در دست می گیرند. دولت ترکیه مسئولیت حفظ امنیت مراسم نوروز را به عهده دارد ضمن آنکه در صورت شعارهای تجزیه طلبانه با طرفداران گروههای تروریستی مقابله می کند. نکته جالب اینکه برخی از طرفداران اوجالان عکس و پوسترهای او را زیر خاک پنهان کرده بودند تا در روز نوروز بین مردم توزیع کنند.

مراسم نوروز ترکیه یک تفاوت جزئی هم با مراسم ایران دارد و آن اینکه وزیران دولت ترکیه هم به نشانه شادی از روی آتش می پرند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، در برخی از شهرها طرفداران احزاب جدائی طلب و غیرقانونی به جای شادمانی روز عید به تخریب تأسیسات عمومی از جمله اتوبوسهای شهری پرداختند. در ازمیر 11 خرابکار توسط پلیس دستگیر شدند. در شهر جیزره نیز 5 نفر هنگام پریدن از روی آتش مجروح و به بیمارستان منقل شدند. غیر از این اتفاق خاصی در مراسم نوروز ترکیه به وقوع نپیوست.

مرتبط: پوسترهای ارتش ترکیه به مناسبت آغاز نوروز باستانی












0 کامنت: