نخست وزیر ترکیه ناپدید شد!

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پس از بازگشت از قطر و مصاحبه مطبوعاتی در فرودگاه آنکارا ناپدید شده است.

ناپدید شدن نخست وزیر ترکیه که دو شب قبل، از سفر رسمی به قطر برگشته بود باعث ایجاد لحظات پر از التهابی در فضای سیاسی و رسانه ای ترکیه شده است.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از روزنامه ملیت، تلفن هیچ یک از سه محافظ شخصی اردوغان نیز جواب نمی دهد.
در حالی که بحثهای بسیاری در مورد احتمالات ناپدید شدن اردوغان وجود دارد خبرگزاری دوغان گزارش داده است اردوغان برای معالجه درد کمر به اسکی شهر رفته است. مسئول اقامتگاهی که احتمال می رفت وی در آنجا باشدر این خبر را تکذیب کرده است و گفته است اطلاعی از حضور اردوغان در اسکی شهر ندارد!به دنبال خبر حضور اردوغان در آن شهر، خبرگزاریها، پلیس و مأموران امنیت اسکی شهر نیز به دنبال نشانه هایی از حضور اردوغان با تمامی هتلها و تأسیسات اقامتی معروف آن منطقه تماس گرفته اند اما هیچ نتیجه ای نگرفته اند.
در آخرین خبر، روزنامه حریت خبر داده است طیب اردوغان در خانه اش در آنکارا می باشد. به فاصله چند دقیقه بعد از ارسال این خبر، روزنامه حریت این خبر را تکذیب کرده و نوشته است اردوغان در خانه اش هم نیست!

اردوغان قرار بود دیروز در جلسه حزبش شرکت کند اما در آن جلسه هم غایب بوده است.
تلاش برای یافتن نخست وزیر مفقود شده ترکیه هنوز به جایی نرسیده است.

بعد از مشخص شدن ماجرا، در همین پست به آن اشاره خواهد شد.

پی نوشت - بخش انگلیسی روزنامه اسلامگرای زمان هم ادعا می کند نخست وزیر به اسکی شهر (در نزدیکی آنکارا) رفته است در حالی که روزنامه های مختلف آنرا تکذیب کرده اند. در عین حال گازته وطن نیز در انتهای خبر خود آورده است اردوغان در منزلش بوده است. که این خبر هم از سوی روزنامه حریت تکذیب شده است و رسانه ها در نوعی سردرگمی به سر می برند.
هیچ یک از اخبار فوق از سوی منابع رسمی هنوز مورد تأیید قرار نگرفته اند.
به نظر می رسد تنها با حضور شخص اردوغان در کانالهای تلویزیونی است که خیال همه راحت بشود

پی نوشت دوم- در نهایت راز ناپدید شدن رجب طیب اردوغان توسط خبرگزاری دوغان فاش شد. اردوغان بدون آنکه به کسی خبر بدهد به یک مجتمع خلوت در شهر بولو (بین آنکارا و استانبول) رفته بود و به مدت 30 ساعت کسی خبری از او نداشت. اردوغان را در این سفر مخفی همسرش نیز همراهی می کرده است. با اعلام اولین خبرها مبنی بر اینکه وی در پارک طبیعت آبانت در بولو می باشد سیل خبرنگاران به سوی این پارک روانه شد. هنوز در مورد علت غیب شدن ناگهانی رجب طیب اردوغان خبر موثقی منتشر نشده است و گمانه زنی ها در این مورد ادامه دارد.

گفتنی ست اردوغان به بیماری قندی مبتلا است و ماه رمضان گذشته نیز به علت روزه گرفتن هنگام سخنرانی بی حال شده بود که محافظانش با گرفتن وی مانع افتادنش شده بودند.

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

اینها فیلمهای اردوغانه برای می خواد جو متشنج کنه واکنش مردم رو بسنجه و با مظلوم نمایی مردم رو اماده شورش بکنه چون محبوبیتش شدیدا کاهش پیدا کرده مخصوصا با کوتاهی در برابر پی کی کی
اون نمایش ماه مبارک رمضان هم برای این بود که مثلا بگه خیلی مسلمانه