عکس: مخالف یک نفره حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه کتک خورد!

کتک کاری در مجلس ترکیه!

کامر گنج، نماینده مستقل پارلمان ترکیه از شهر تونجعلی است. این نماینده خوش مشرب دوستداران زیادی سرتاسر ترکیه دارد و با کارهایی که می کند در ترکیه مورد توجه خاص و عام است.

مهمترین خصوصیت او مستقل بودنش است و به او در ترکیه "حزب مخالف یک نفره" هم می گویند، چرا که وابسته به هیچ حزبی نیست اما مخالفتش را نیز با صدای بلند به گوش همه می رساند.

وی یکبار هم وقتی صندلی اردوغان، نخست وزیر ترکیه خالی بود از فرصت استفاده کرد و روی صندلی اردوغان نشست!

در جلسه دیروز پارلمان ترکیه، این نماینده برای مخالفت با سفرهای پی در پی دولت به کشورهای عربی وقت صحبت گرفت و با لفظ تندی از این کار انتقاد کرد. در این اثنا نماینده شهر آفیون که عضو حزب عدالت و توسعه است به وی اعتراض کرد. کامر گنج نیز گفت: مخاطبم تو نیستی، بگو طیب بیاید اینجا، مخاطبم طیب (نخست وزیر) است.

بعد از پایان سخنرانی گنچ، نمایندگان حزب عدالت و توسعه برای کتک زدن او به سوی کرسی رفتند. نمایندگان احزاب جمهوریت خلق و حزب حرکت ملی دور وی دیوار انسانی تشکیل دادند تا او را از دست نمایندگان اسلامگرای عدالت و توسعه محافظت کنند. اما این نماینده محبوب مستقل از مشت و لگد نمایندگان عدالت و توسعه بی نصیب نماند.

یکی از نمایندگان عدالت و توسعه هم در حالی که به شدت عصبانی بود به کامر گنج گفت: "بی شرف، سئوال پرسیدن از نخست وزیر بر عهده تو افتاده؟!!!"

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، در پی این اتفاقات، نمایندگان احزاب مخالف دولت برای اعتراض به این حرکات نمایندگان عدالت و توسعه جلسه عمومی مجلس را ترک کردند.

کامر گنج که در بیرون مجلس با خبرنگاران صحبت می کرد گفت: " می خواستند مرا لینچ کنند. همه شان به یکباره هجوم آوردند. بینشان حتی رئیس فراکسیون حزبشان هم به چشم می خورد. در حالی که من تنهای تنها هستم!"

از کامر گنج خوشم می آید چون انتقاداتش را بدون واهمه بیان می کند. مردم ترکیه هم او را صدای ملت می نامند و به او افتخار می کنند.

به نظر شما اگر قرار باشد در ایران نمونه ای مانند او را پیدا کنیم چه کسی می تواند صدای ملت باشد؟





برای بزرگتر دیدن عکسها روی آنها کلیک کنید

6 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

نمی شود دموکراسی دینی(!) و درپیت ایجا را با ترکیه مقایسه کرد، ولی در شجاعت و جسارت بی نظیر اعلمی نماینده تبریز(و بالاخره رد صلاحیت شد)، که هم از دموکراسی دفاع می کرد و هم از حقوق آذربایجانیها، تردیدی نیست.

بهزادیان می‌گوید:

من هم با اعلمی موافق هستم.

ناشناس می‌گوید:

من هم ترک هستم.

ناشناس می‌گوید:

من هم با گفته آقای ناشناس موافقم. معادل ایشون تو مجلس ما آقای اعلمی بودند که هم در دوره اصلاحات و هم در دوره احمدی نژاد هیچ وقت از انتقاد دست برنداشتند و بالاخره به غضب عده ای گرفتار شده و رد صلاحیت شدند.

ناشناس می‌گوید:

اعلمي و پير موذن

Unknown می‌گوید:

بی شک اکبر اعلمی تنها فرق ایران با ترکیه هم اینه این نماینده ترک در انتخابات بعدی رد صلاحیت نمیشه
آز یاشا آزاد یاشا