دیوان عدالت اروپا پ.ک.ک را از لیست گروههای تروریستی حذف می کند!

دیوان عدالت اروپا تصمیم اتحادیه اروپا را برای قرار دادن گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در لبست گروههای تروریستی ابطال کرد!

دیوان عدالت اروپا همچنین از تصمیم آن دیوان برای حذف گروههای تروریستی پ.ک.ک و کنگرا- گل از لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا خبرداد.

عثمان اوجالان که خود را رهبر پ.ک.ک معرفی کرده است طی دادخواستی خطاب به دیوان عدالت اروپا در لوکزامبورگ خواهان حذف نام پ.ک.ک از لیست گروههای تروریستی در اتحادیه اروپا شده بود. پ.ک.ک از دوم ماه می 2002 به عنوان یک گروه تروریستی در لیست اتحادیه اروپا قرار گرفته بود.

شخصی به نام شریف وانلی نیز از طرف یک گروه به نام کنگره ملی کردستان درخواست مشابهی را طرح کرده بود

پیش از این دیوان عدالت اروپا در سال 2005 درخواست عثمان اوجالان را رد کرده بود و فعالیتهای گروه پ.ک.ک را غیرقانونی اعلام کرده بود و وی را نماینده پ.ک.ک ندانسته بود.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از گازته وطن، رجب طیب اردوغان که به استکهلم رفته بود در مورد این تصمیم دیوان عدالت اروپا گفت: هنوز اطلاعات در این زمینه شفاف نیست و گفته بود بعد از شفاف شدن جزئیات این تصمیم اظهار نظر خواهد کرد.

از زمان شکل گیری گروهک تجزیه طلب پ.ک.ک تا کنون بیش از 30 هزار نفر در ترکیه کشته شده اند. این گروه در ایران، عراق و سوریه نیز فعال است و پژاک به عنوان بازوی ایرانی آن برای تجزیه مناطق غربی ایران تلاش می کند.

لینک مرتبط -عکس تشییع جنازه یک سرباز ترکیه

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

به غول اقای اربکان جناب اردوغان یک اسلامگرا نیست...
این شخص یک خیانت کاره من رو یاد اشتباهات اول انقلاب می ندازه
بسیاری در ترکیه در این فکرند که بدون حمایت گروهی از داخل ترکیه این اتفاق نم افتاد که احتمالا باید در ارتباط با حزب عدالت و توسعه باشه
این حزب در مقابل جامعه دموکراتیک سکوت کرده و البته یادمه یک فیلم مستند یونانی رو عوامل همین حزب به تورکی دوبله کردند که در اون گفته می شد تر کها وارتش این کشور در قبرس
اقدام به قتل عام یونانی ها کردند
این در حال هست که یکی از عکسهای مربوط به قتل عام تورکها در قبرس به عنوان یکی از 10 عکس ناگوار قرن گذشته از طرف سازمان ملل انتخواب شد...
حالا این حزب در کمال بی غیرتی در مقابل حکم اتحادیه اروپا سکوت کرده در واقع چراغ سبز نشون داده
البته ناراحت نباشید بعد جنجالهای حرکت ملی و جمهوری خواه خلق یه چند خط زر خواهد زد........