جمهوری آذربایجان رآکتور هسته ای ایجاد می کند

جمهوری آذربایجان جهت احداث اولین نیروگاه اتمی خود با مقامات سازمان بین المللی انرژی اتمی در وین مذاکره کرد.

در این مذاکرات که سه روز به طول انجامید مسئولان آکادمی علوم آذربایجان پیرامون احداث اولین نیروگاه اتمی تولید برق این کشور و نیز ایجاد مرکز پاکسازی رادیاسیون اتمی با مقامات فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از خبرگزاری ترند آذربایجان، عادل غریبف از مسئولان آکادمی علوم آذربایجان و مدیر مرکز بررسی مسائل مربوط به تشعشعات اتمی که در وین حضور داشته است گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیتهای هسته ای آذربایجان حمایت می کند.

غریبف افزود: چند لایحه همکاری با آژانس را برای سالهای 2009 – 2011 پیشنهاد داده ایم که از جمله آنها می توان به احداث نیروگاه تجربی اتمی و مرکز پاکسازی و استریلیزه اشعه رادیواکتیو اشاره نمود.

وی اضافه کرد: اکنون در دنیا رآکتورهای هسته ای مختلفی ایجاد می شوند و ما ابتدا بهترین نوع رآکتور را احداث بررسی خواهیم کرد. به احتمال زیاد تا پایان سال 2009 در این زمینه به جمع بندی کامل و نهایی برسیم.

غریبف در مورد مکان احداث رآکتور اتمی آذربایجان گفت: هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده ایم و مکان مورد نظر باید از نظر هیدرولوژیک بررسی شود. منتهی مکان احداث رأکتور اتمی آذربایجان تا پایان امسال مشخص خواهد شد.

--------------

از این به بعد سعی خواهم کرد به تناسب توانایی اندکم اخبار مربوط به جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه را هم در وبلاگ کار کنم. نظرتان را در این مورد بنویسید


6 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

بسیار کار مغید و زیبایی است البته به شرطی که شما هم موضع آنتی آذربایجان نگیرید مثلا همانند بعضی سایتها سخنان یک فرد ناشناس در یک جمع را علیه تشییغ روزها تیتر خبر خود قرار ندید و افکار خوانندگان خود را به جهت آنتی آذربایجان سوق ندید
اما پیشرفت و حوبی های آذربایجان را پنهان نمائید

ناشناس می‌گوید:

عالي است من هرروز يكبار صبح ويكبار شب به سايت پربار شما سر ميزنم موفق وپايدار باشيد

ناشناس می‌گوید:

خوب است بنویس

ناشناس می‌گوید:

سيزه يورولماسين دييرم .
گوزل ودگرلي سايتنيز وار .بو ايشه داوام ورهرك اذربايجان خبرلريندن يايين .
سايقيلارلا

ناشناس می‌گوید:

بسیار عالی است. منتظر این خبر زیبا بودم. موفق باشید.

ناشناس می‌گوید:

فکر بسیار خوبی است.
منتظر اخبار دیگر کشورهای ترک زبان هم هستیم.