نگاهی به بازی کرواسی – ترکیه: آیا داور نباید بی طرف باشد؟


در بازی ترکیه – کرواسی به شخصه معتقد بودم که کرواسی بسیار بهتر از ترکیه کار کرد. موقعیت گل ساخت و انصافا هم بازی روانتری به نمایش گذاشت. اما ترکیه هم - نمی دانم اسمش را معجزه باید بگذارم یا شانس یا سختکوشی بازیکنانش – به دادش رسید و کرواسی را خذف کرد. کرواسی ای را که انگلیس را از راهیابی به دور نهایی این جام محروم کرده بود، آلمان را برده بود و با بازیکنان جوانش و مربی فهیمش انتظار داشت در بازی فینال باشد.

اما موضوعی که می خواهم بگویم قضاوت داوران این دیدارها علیه تیم ملی ترکیه است. داور این دیدار نیز همانند داور دیدارهای قبلی مشخصا علیه تیم ترکیه سوت زد. هر وقت بازیکنان کرواسی روی زمین افتادند سوت زد و به بازیکنان ترکیه کارت زرد نشان داد. در موقعی هم که تیم ترکیه داشت حمله می کرد به جای آوانتاژ سوت زد تا جلوی حمله ترکیه را بگیرد. یک موقعیت مشکوک به پنالتی را هم ندید. در وقت 15 دقیقه ای اول هنگامی که ترکیه داشت حمله می کرد دقیقا روی دقیقه 15 سوت زد که باعث عصبانیت شدید بازیکنان ترکیه شد.

ترکها راست می گویند که آنها در اروپا هیچ دوستی ندارند! مانند داستان جوجه اردک زشت می مانند!

در ضمن دوستان ترک می گویند احتمالا معجزه شده بود که داور در 15 دقیقه دوم دو دقیقه وقت تلف شده گرفت یا اینکه اصلا احتمال نمی داد که تیم ترکیه و "سمیح شن ترک"[شأن ترک] بتواند در آخرین ثانیه گل بزند.

یادتان هست که در دیدار ترکیه با جمهوری چک هم داور بازی که در دقایق آخر بازی، فکر می کرد بازی به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد آنقدر روی اعصاب دروازه بان ترکیه راه رفت تا اینکه در یک خطا ولکان دمیرل دروازه بان را اخراج کرد، اما در آن بازی هم به قول ترکها معجزه رخ داد و ترکیه در دقیقه آخر توانست در پانزده دقیقه طوفانی سه گل در دروازه جمهوری چک و پیتر چک بکارد.

در آخر هم عکسها را ببینید و خودتان نظر بدهید:

داور ایتالیایی بازی یعنی روزتی، وقتی که پتریچ پنالتی اش را خراب کرد ببینید چگونه بازیکن کروات را توی آغوشش می گیرد و همانند یک طرفدار متعصب او را تسلی می دهد!
به نظر شما آیا داور نباید بی طرف باشد؟!

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

واقعا متاسفم که وبلاگتون فیلتر شده
یکی از از دوستام که خودش در بخش فیلتر گذاری کار میکنه بهم گفت که نهوه فیلتر گذاری به این صورت هست که عده نشستند پشت کامپیوتر و لیست سایتهایی رو که از منابعی(؟؟؟) دریاف
کردند و یا خودشون پیدا کردن رو بررسی مکنند و اگر مطابق با استاندارد تایین شده بود فیلتر میشه..
جالبه سایت شما بی هیچ تاصبی اخبار رو قرار می داد که بر وفق ترکها بود چه بر ضد و شما معیار ترجمه خبر رو اول
جالب بودن برای نسل جوان و دوم وجدانتون قرار دادید....
حالا جالبه صدها سایت تروریستی توی وب هست که فیلتر نمی شه و کارشون خوردن خون؟؟؟؟یا اماده کردن یک عده برای خوردن خون ؟؟؟؟هست
اگر می خواهید نمونش رو ببینید و بفهمید معنی ؟؟؟؟ علامت سوال چیه به لینک زیر برید:

http://www.shepul.blogfa.com/post-728.aspx

واقعا وقتی ما می بینیم سایت شما سه سوت فیلتر می شه و سایت xxxwc فیلتر نمی شه می تونیم باور کنید ادعا مبازه با گروهک pgg
قصم حضرت ....رو باور کنیم یا دم خروس رو
نکته: در عبارت pgg حرف g مخفف gey می باشد