حمله بی سابقه ارتش ترکیه به اسرائیل

به دنبال سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل درباره نشست داووس و انتقاد از حرکات اردوغان، ارتش لائیک ترکیه در یک بیانیه شدید اللحن به «آوی میزراحی» فرمانده نیروی زمینی اسرائیل تاخت و طی بیانیه ای خطاب به ارتش اسرائیل خواستار ارائه پاسخ سریع ارتش آن کشور درباره سخنان این مقام ارشد نظامی شد.

در بیانیه فرماندهی ستاد مشترک ارتش ترکیه آمده است: "برخی از سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل در یک کنفرانس بین المللی مطبوعاتی، غیرواقعی و زیاده از حد و اندازه سخنران و بی هدف است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. این سخنان با وظیفه و مسئولیت فرد مزبور هیچ ارتباطی ندارد و به منافع ملی دو کشور خسارت وارد خواهد کرد. خواهان رسیدگی فرماندهی ارتش اسرائیل به سخنان فرد مزبور هستیم."

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، آوی میزراحی فرمانده نیروی زمینی ارتش اسرائیل در یک نشست مطبوعاتی در 10 فوریه در واکنش به سخنان نخست وزیر ترکیه گفته بود: "اردوغان بهتر است نگاهی به آینه بکند."

وی موضوع ارامنه را نیز به میان کشیده بود و در مورد سخنان اردوغان مبنی بر ضرورت اخراج اسرائیل از سازمان ملل گفته بود: در صورت چنین وضعیتی، ترکیه نیز باید همانند اسرائیل از سازمان ملل اخراج شود!

به دنبال این تحولات، سفیر اسرائیل در آنکارا به وزارت امورخارجه ترکیه خوانده شد.

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

کاش یه کاری می کردین
وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه از فیلترینگ ایران عبور کنه
بالاخره یه راه حلی باید باشه.
اینطوری اومدن به اینجا فقط از طریق فیلترشکن امکان داره و اون هم اگه تویه خونه باشیم
وگرنه از کافی نت و دانشگاه به زحمت میشه!
ولی باید بگم خیلی خوبه که با این وجود اینجا هنوز به روز میشه
و از این بابت بسیار خوشحالم
نویسا باشید..