آنفلونزای خوکی به همسایگی ایران رسید: اولین مورد آنفولانزای خوکی در ترکیه

اولین مورد بیماری آنفلونزای خوکی در ترکیه توسط مقامات بهداشتی ترکیه تأیید شد.

فرد بیمار، دو روز قبل به دلیل تب بالا توسط مقامات بهداشتی ترکیه به بیمارستان برده شده و هم اکنون تحت قرنطینه شدید به سر می برد.

فرد بیمار یک توریست آمریکایی است که از ایالات متحده به استانبول آمده بود.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، بنا به بیانیه مکتوب وزارت بهداشت ترکیه، این توریست آمریکایی از مسیر آمستردام راهی عراق بوده است. وزارت بهداشت ترکیه به طور رسمی وجود ویروس آنفولانزای خوکی را در این بیمار تأیید کرد.

وی در هنگام تردد در فرودگاه بین المللی استانبول توسط دستگاههای دیجیتال تب سنج تشخیص داده شد و هم اکنون تحت نظارت شدید و قرنطینه بهداشتی ترکیه در بیمارستان حاسِکی استانبول بستری می باشد.

وزیر بهداشت ترکیه پیش از این اعلام کرده بود در ترکیه همه تدابیر برای جلوگیری از آلودگی به ویروس آنفلونزای خوکی گرفته شده است و نگرانی ای از این جهت وجود ندارد.

پرسنل پزشکی در مبادی ورودی کشور به محض برخورد با موارد مشابه، به سرعت فرد مشکوک را به قرنطینه می برند تا وضعیت خطرناکی پیش نیاید و توریستها به راحتی بتوانند تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانند.
رجب آکداغ وزیر بهداشت ترکیه قرار است ساعت 11:30 امروز شنبه به وقت تهران، به طور زنده در این باره از طریق کانالهای تلویزیونی توضیح ارائه دهد.
ترکیه سی و ششمین کشوری است که آنفلونزای خوکی در آن تشخیص داده می شود.

دو روز قبل، تمامی مسئولان بهداشتی در سراسر استانهای ترکیه برای جلوگیری از ورود آنفولانزای خوکی به حال آماده باش درآمده بودند.
پی نوشت - بنا به اهمیت موضوع برای ایران؛ در صورتی که مورد مهمی از سوی وزیر بهداشت ترکیه اعلام گردد از طریق همین وبلاگ به اطلاع خواهد رسید.

رجب آکداغ، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد حال عمومی بیمار آمریکایی خوب است و تمامی تدابیر لازم در این زمینه گرفته شده و جای نگرانی خاصی نمی باشد. اطرافیان این بیمار آمریکایی شامل 5 نفر نیز ایزوله شده اند و لیست مسافران پرواز آمستردام استانبول نیز جهت اطمینان از سلامتی سایر مسافران، تهیه شده است.

آکداغ افزود هم اکنون 27 دوربین ترمال (حساس به حرارت) در مبادی ورودی ترکیه وجود دارد و کنترل موارد مشکوک به شدت دنبال می شود.
وزیر بهداشت ترکیه اضافه کرد: ترکیه از لحاظ این بیماری، نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار ایمن است. وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری، افراد باید دست خود را با آب و صابون به خوبی بشویند و به هنگام عطسه و سرفه حتما باید جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند. افراد مشکوک باید به محض مشاهده تب خود را به مراکز بهداشتی معرفی کنند.
رجب آکداغ در پایان اضافه کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در ترکیه، احتیاجی به اعلام شرایط اضطراری نمی باشد.


1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11662747.asp?gid=229