سه عضو پ.ک.ک کشته شدند

در جدیدترین حمله ارتش ترکیه سه عضو گروه پ.ک.ک کشته شدند
در بخش جهنم دره استان شیرناک در پی درگیری نیروهای ارتش ترکیه و اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک سه نفر از این اعضا به هلاکت رسیدند . یک محافظ روستا نیز کشته شد.
از سوی اعضای پ.ک.ک در مناطق کوهستانی شیرناک، به سوی سربازان ارتش ترک شلیک شد. سربازان ترکیه در پاسخ به حملات گروه پ.ک.ک، گذرگاهها و معبرهای مرزی منطقه را زیر آتش گرفت.
در این اثنا، دو هلیکوپتر سیکورسکی آمریکایی نیز در نقطه مرزی هابور ترکیه و محدوده گمرک هلال ابراهیم عراق فرود آمدند و بعد از 30 دقیقه، منطقه را به سوی شمال عراق ترک کردند.
هشت سرباز گروگان گرفته شده آزاد شدند
از سوی دیگر، بعد از سفر سه نماینده کردتبار مجلس ملی ترکیه عضو حزب حرکت دموکراتیک به شمال عراق، پ.ک.ک 8 سرباز گروگان گرفته شده ارتش ترکیه را آزاد نمود. ستاد مشترک ارتش اعلام کرد که این سربازان بلافاصله به ارتش ملحق شده اند.
آزادی گروگانهای ترکیه از سوی پ.ک.ک همزمان با سفر مهم رجب طیب اردوغان به واشنگتن صورت گرفته است و به همین جهت سئوالات بسیاری در ذهن روزنامه نگاران ترکیه پدید آمده است.
پ.ک.ک در ازای آزادی 8 سرباز ترکیه، درخواست آزادی عبدالله اوج آلان، سرکرده گروه پ.ک.ک را کرده است که به جرم عملیات تروریستی در جزیره ایمرالی نزدیک استانبول دوران حبس ابد خود را می گذراند

0 کامنت: