نیروی دریایی مدعی آمریکا تسلیم و مقهور یک زیردریایی چینی شد!

نیروی دریایی مدعی آمریکا تسلیم و مقهور یک زیردریایی چینی شد!

ارتش آمریکا که خود را یک نیروی فوق العاده نظامی می داند در هفته های گذشته با یک شگفتی روبه رو شد.
ناو نظامی هواپیمابر "کیتی هاوک" آمریکا که مایه غرور آن کشور است در اقیانوس آرام، در چارچوب مانور نظامی ناتو در محدوده آبهای تایوان و ژاپن در حرکت بود و مطابق قاعده نظامی از سوی 12 کشتی کوچکتر تیپ و
Destroyer مراقبت می شد. حتی دو زیردریایی نیز این گشت نظامی را کنترل می کردند.
اما نیروی دریایی آمریکا که انتظار تهدیدات را از فضاهای اطراف داشت، از زیر دریا غافلگیر شد!

براحتی می توانست مورد هدف قرار دهد!

کشتی زیردریایی "سونگ" که یکی از آخرین تولیدات نظامی کشور چین است بدون آنکه در رادارهای 12 کشتی محافظ ناو آمریکایی محسوس باشد، از زیر آن کشتی ها عبور کرد و در فاصله ای که با یک اژدر افکن نیز می توانست ناو را بزند به سطح آب آمد. بیرون آمدن آنی زیردریایی چینی، گشت آمریکایی را شوکه کرد!
در کوتاه ترین زمان در پنتاگون اعلام خطر شد و از چین در این زمینه پاسخ خواسته شد. چین نیز واقعه را صرفا یک تصادف و اتفاق دانست. نیروهای اطلاعات آمریکا که درباره قدرت دریایی چین تحقیق می کند گفته اند در زمانهای اخیر، چین در زمینه تولید زیردریایی بسیار پیشرفت کرده است و زیردریایی های آن کشور توانایی آنرا دارند که بدون ثبت در رادار به حرکت خود ادامه دهند.

یک اتفاق بود؟

نیروهای آمریکایی و ناتو حتی در خیال هم نمی توانستند عبور بی صدای یک زیردریایی چینی را از زیر 12 کشتی جنگی و نزدیک شدن به فاصله تیررس اژدرافکن تصور کنند. متخصصان نظامی، این واقعه را باعث بزرگترین مایه شرمساری برای پنتاگون آمریکا می دانند و در اهمیت آن می گویند:" این امر حتی همردیف پرتاب اولین ماهواره روسیه قبل از آمریکا اهمیت دارد"
یک مقام ناتو که نخواست نامش فاش شود این رویداد را یک هشدار و زهر چشم چین به آمریکا دانست و افزود: "چین پیام ، مرا دست کم نگیرید، را به شیوه بسیار قاطعی به غرب منتقل کرد"

12 فروند دیگر در چین وجود دارد

زیردریایی موصوف که اطلاعات بسیار اندکی درباره آن وجود دارد طبق اطلاعات نیروی دریایی ناتو از خانواده "سونگ" و از تیپ 39 می باشد. ادعا می شود که چین در این زیردریایی ها برای حس نشدن در رادارها از تکنولوژی ویژه ای استفاده می کند.
همینطور ادعا می شود که 12 فروند از این زیردریایی ها در نیروی دریایی چین هستند که 2 فروند از آنها با انرژی هسته ای کار می کنند.

شهری شناور با 4 هزار و پانصد نفر!

در ناو هواپیمابر “USS Kitty Hawk”، 4 هزار و 500 نفر مشغول انجام وظیفه هستند. این ناو هواپیمابر که ظرفیت حمل 85 هواپیمای جنگی را دارد 326 متر درازا و 76 متر ارتفاع دارد. این ناو 82000 تنی با 8 موتور دیزلی اش، تا 65 کیلومتر در ساعت می تواند سرعت بگیرد.
ناو "کیتی هاوک" در خارج از مأموریت هایش، در بندر "یوکوسوکا"ی ژاپن لنگر می اندازد.

یک ماهواره موجود در جو را از زمین هدف قرار داده بود!

طبق ادعاها، کشور چین که قدرت نظامی آن کاملا احساس می شود در تاریخ 11 ژانویه امسال یک ماهواره را که در فاصله 800 کیلومتری جو بود از زمین با موشک هدف قرار داده و نابود کرده است!
با توجه به آنکه بسیاری از ماهواره های جاسوسی آمریکا در همان مسافت از جو هستند، صحبت بر سر دستیابی چین به تکنولوژی جنگ ستارگان برای مبارزه با آمریکاست .
این توانایی نظامی که از سوی هفته نامه هوایی آمریکا (
Avitation Weekly) و نشریه تکنولوژی فضایی (Space Technology) منتشره شده اند از سوی کاخ سفید نیز مورد تأیید قرار گرفت و محکوم شد.
اما چین، این ادعاها را تا بحال تکذیب کرده است. از سوی متخصصان ادعا می شود که چین نمی خواهد توانایی و تکنولوژی نظامی اش فاش شود.
اگر ادعاها در زمینه قدرت نظامی چین درست باشد، این کشور سومین کشوری خواهد بود که هر شیء فضایی را می تواند منهدم و نابود کند!

به نقل از گازته وطن - ترکیه

درباره مشخصات فنی ناو غول پیکر "کیتی هاوک"

به نقل از سایت این ناو هواپیمابر

طول ۳۲۶ متر - عرض: ۸۶ متر - حداکثر سرعت: 65 کیلومتر بر ساعت - تعداد موتور: ۴ - ظرفیت هواپیما: بیش از ۷۵ - خدمه: ۵۳۰۰ - قیمت: ۲۶۵ میلیون دلار (سال ۱۹۶۱) - ارتفاع بالای سطح آب: ۶۸ متر - ظرفیت تولید نیروگاه برق: ۱۴ مگاوات - ظرفیت حمل سوخت (برای هواپیما): ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر - تعداد لنگر: ۲ (هر یک ۳۰ تن) - وزن هر یک از دانه های زنجیر لنگر: ۱۶۲ کیلوگرم - تعداد ملخ پیشران: ۴ - مساحت عرشه پرواز: ۱/۴ هکتار - غذای سرو شده در هر روز: بیش از ۱۷۰۰۰پرس - آب تصفیه شده در هر روز: یک میلیون و ۴۴۴ هزار لیتر - مصرف نوشابه سودا در هر روز: ۵۰۴۰ قوطی - تعداد سالن ورزش: ۵ - بار دریافتی در هر روز: بیش از ۹ تن - کالای مصرفی در انبار: بیش از ۳۰ تن - حقوق سالیانه خدمه: ۱۴۵ میلیون دلار - ماشین خودپرداز بانک: ۴ دستگاه - آسانسور هواپیما: ۴ دستگاه - ظرفیت آسانسور: ۵۹ تن - دندانپزشک: ۵ نفر - دکتر و جراح: ۶ نفر - اتاق عمل: ۶ - تعداد تخت های بیمارستان: ۶۵ تخت - وکیل: ۲ نفر - دفترپست: ۱ واحد - خشک شویی و لباسشویی: ۱ - آرایشگاه: ۲ - فروشگاه: ۲ - نان مصرفی در یک روز:‌۹۰۰ بسته - تخم مرغ مصرفی در یک روز:‌ ۹۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ - نامه و بسته های پستی دریافتی و ارسالی در یک روز: ۱۱۲۵ کیلوگرم - دفاع موشکی: ۲ دستگاه هر کدام ۲۱ موشک - سلاح نبرد فاصله نزدیک (برای هدف قرار دادن موشک های ض‍د کشتی): ۲ دستگاه با ۱۵۰۰ گلوله در هر کدام - موشک انداز سطح به هوا: ۲ دستگاه هر کدام ۸ موشک - تفنگ کالیبر ۵۰ روی عرشه: ۹ قبضه - تفنگ ام ۶۰: دو قبضه - کانالهای ارتباط ماهواره ای: ۱۲ کانال

جهت دیدن عکسهای بیشتر این ناو دراینجا کلیک کنید

0 کامنت: