یک مقام نظامی ارشد آمریکایی هدف نیروهای پ.ک.ک قرار گرفت!

یک افسر ارشد نظامی آمریکایی در شمال عراق که هدف حملات مسلحانه اعضای پ.ک.ک قرار گرفته بود به نیروهای ارتش ترکیه پناه آورد و جان خود را نجات داد!
گروه تروریستی پ.ک.ک که از همکاری اطلاعاتی آمریکا و ترکیه برای مقابله با حملات تروریستی ناخرسند بود با این کار از آمریکا زهر چشم گرفت.

بنا به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، روز پنج شنبه گذشته 9 نوامبر 2007 یک سرهنگ آمریکایی که وظیفه آموزش نیروها را در شمال عراق بعهده داشت از سوی پیشمرگه های کرد تحت کنترل بارزانی متوقف شد. پیشمرگه ها، این ضمن کنترل این نظامی آمریکایی اجازه عبور به وی دادند. این مقام نظامی آمریکایی که با جیپ در حرکت بود اندکی بعد از بالای تپه های اطراف زیر باران گلوله گرفته شد. با پنچر شدن لاستیک های جیپ، فرد آمریکایی بدون آنکه جراحتی بردارد از ماشین به بیرون پرید

مقام آمریکایی بعد از توقف تیراندازی، به سوی نقطه ای که سربازان ارتش ترکیه بودند حرکت کرد. این سرهنگ آمریکایی که هویتش فاش نشده است با همراهی ارتش ترکیه به نیروهای نظامی امریکا اعاده شد.

این واقعه بعد از آن اتفاق می افتد که آمریکا در جریان سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به آن کشور، پ.ک.ک را دشمن آمریکا خوانده بود.

----------------------

پی نوشت: با تشکر از دوست عزیزی که عنوان فارسی "بین باشی" را در قسمت نظرات برایم درج کرده بود

4 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

salam

Binba��1587;رهنگ

http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_Silahl%C4%B1_Kuvvetleri#T.C3.BCrk_Silahl.C4.B1_Kuvvetleri.27nde_Subay_R.C3.BCtbeleri

ناشناس می‌گوید:

سرهنگ


sarhang

ناشناس می‌گوید:

دمت گرم

ناشناس می‌گوید:

متشکرم دوست عزیز.