پ.ک.ک تهدید کرد: اگر عملیات نظامی علیه ما انجام دهید ترکمن های عراق را قتل عام می کنیم!

پ.ک.ک تهدید کرد: اگر عملیات نظامی علیه ما انجام دهید ترکمن های عراق را قتل عام می کنیم!

پ.ک.ک که از عملیات نظامی ترکیه بر علیه آنها در عراق هراسان است ضمن انتشار اطلاعیه ای با نشانه گرفتن ترکمن های عراق تهدید به مقابله به مثل کرد! در این بیانیه، گروه تروریستی پ.ک.ک تهدید کرده است در صورتی مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق، ترکمنهای عراق، بویژه اعضای حزب "جبهه ترکمن های عراق" را خواهند کشت!

سعادت الدین ارگچ، رئیس جبهه ترکمنهای عراق در پاسخ به این اطلاعیه که در بعضی جاده ها پخش شده و از طریق پست به برخی منازل ارسال شده است گفت: " این اولین تهدید آنها نیست، از تهدیدها نمی ترسیم"
سعادت الدین ارگچ که تأکید می کرد موضوع را به مقامات عراقی و آمریکائی اطلاع داده است ادامه داد:" آمریکائی ها از این موضوع خبر دارند. در این زمینه باید پاسخگو نیز باشند. مسئولان این قضیه خود باید پاسخگوی این گونه رویدادها باشند. وظیفه گروه های تروریستی چیزی جز ایجاد و انجام ترور نیست"
این اطلاعیه با همکاری پیشمرگه های کرد(وابسته به آقای بارزانی) در شهرهای ترکمن نشین عراق بویژه تلعفر، موصل، توز خورماتو، آلتین کوپرو و سایر شهرهای با ترکیب نژادی ترکمن ارسال شده است. گفته می شود در ارسال این اطلاعیه اتحادیه میهنی کردستان عراق (جلال طالبانی) ، حزب دموکراتیک کردستان(جلال بارزانی) و اتحادیه میهن دوستان کردستان نیز دست داشته اند.
در بخشی از این اطلاعیه پ.ک.ک آمده است: " از امروز برای حمله به تمامی منافع تورانیان (ترک ها) حاضر باشید. با استفاده از هر نوع سلاح، با سوزاندن اجساد آنان باید حقوق گرفته شده مان را پس بگیریم. به الاغ های جبهه ترکمن های عراق نیز می گوییم، به خوبی آویزه گوشهایتان کنید، در صورتی که ترکیه وارد شمال عراق شود انتقاممان را از شما خواهیم گرفت!"
مقامات دولت مرکزی عراق و آمریکا که از این جریان مطلع شده اند تا کنون اظهار نظری در این مورد نکرده اند.

پی نوشت: به گفته خود ترکمن های عراق، در آن کشور حدود سه میلیون ترکمن زندگی می کنند.
ترکمنهای عراق به دو گروه اهل سنت و اهل تشیع تقسیم می شوند. هرچند اکثریت آنها از اهل سنت هستند ولی نزدیک به نیمی از آنها را هم ترکمن های اهل تشیع تشکیل می دهند که بیشتر پیرو آیت الله سیستانی هستند.
ترکمن های عراق فاقد سلاح برای دفاع از خود هستند، یکی از آرامترین ملت ساکن در عراق هستند و بیشتر آنها دارای تحصیلات عالیه هستند.

روزنامه ترکی زبان وطن

0 کامنت: