جنایت فجیع در ترکیه: بچه نامشروع را در باربکیو پختند

جنایت فجیع در ترکیه: بچه نامشروع را در باربکیو پختند

زوج جوان بی رحمی که فرزند نامشروعشان را کشتند و در باربکیو سوزاندند بعد از دو سال با یک ایمیل ناشناس در چنگال قانون گرفتار شدند.

"مسعود باشاران" 24 ساله و "آسلی کوران" 25 ساله هنگامی که در دانشگاه تراکیای "کئرکلار الی" تحصیل می کردند باهم آشنا شدند، بدون ازدواج باهم زندگی کردند و رابطه داشتند. هنگامی که "آسلی" فهمید حامله شده است برای سقط جنین بسیار دیر شده بود. آنها در 24 آگوست از رابطه نامشروعشان صاحب یک فرزند پسر شدند. هنگامی که دو خانواده از متولد شدن فرزند مطلع شدند موضوع ازدواج دختر و پسر به میان آمد.

پسر با این تفکر که "آسلی" بخاطر ازدواج با او بچه دار شده است از ازدواج امتناع می کند و به دنبال خلاصی از دست بچه متولد شده می گردد. چند روز بعد اثری از پسربچه متولد شده که نام "ییگیت آردا" را برای او برمی گزینند تیست. دو جوان می گویند که بچه شان را در کنار ساحل توپقاپی استانبول رها کرده اند و به زندگی عادی خود ادامه می دهند. تا زمانی که در ماه آخر سال 2006 یک ایمیل به اداره امنیت استانبول می رسد...

اداره امنیت استانبول یک ایمیل دریافت می کند

راز جنایت فجیع در 19 دسامبر سال 2006 با ایمیلی که به اداره امنیت استانبول می رسد به تدریج فاش می شود. یکی از نزدیکان " مسعود باشاران" بدون ذکر نام خود در ایمیل چنین می نویسد: " مسعود باشاران که در سال 2004 صاحب یک فرزند نامشروع شده است برای ازدواج نکردن، ادعا کرده است که فرزندش را گم کرده است. آیا فرزند را به کسی داده است، آیا آنر کشته است؟ معلوم نیست. 2 سال است که خبری از فرزندشان نیست. اگر بلائی به سر فرزندشان آورده باشد خواستار مجازات وی هستم."

پدر اتهامات را قبول نمی کند

9 ژوئن 2007: پلیس با شروع تحقیقات خود، بعد از 5 ماه "مسعود باشاران" را پیدا کرده و از او بازجویی می کند. وی که دانشجوی دانشگاه "کئرکلار الی" است می گوید: "با برخی از دوست دخترهایم رابطه جنسی داشته ام. اما هربار با آگاهی و به شکلی جلوگیری کرده ایم. هیچ وقت مسأله ای به نام حاملگی در میان نبود. اتهامات را قبول ندارم." پلیس این سخنان باشاران را به قاضی کشیک منتقل می کند و باشاران آزاد می شود.

فرستنده ایمیل به اداره امنیت می آید

11 ژوئن 2007: در این تاریخ، فردی که ایمیل را به طور ناشناس فرستاده بود شخصا به اداره امنیت می آید و برای بار دوم از پلیس می خواهد چنانچه بلایی بر سر نوزاد آمده باشد مجرم یا مجرمان مجازات شوند.

خواهر بزرگ متهم: اسم نوزاد را "ییگیت آردا" گذاشتیم!

18 ژوئن 2007: ک. باشاران، خواهر بزرگ مسعود باشاران می گوید " برای آنکه خانواده دختر (آسلی) از جریان باخبر نشوند او را برای زایمان به شهر سیرت بردیم. بعد آنها به استانبول آمدند و در خانه ما ماندند. دو روز بعد برای قانع کردن خانواده آسلی به منزل آنها رفتند. برادرم مدتی بعد تنها به خانه آمد. وقتی که سراغ بچه را از او گرفتم گفت شما دخالت نکنید، نمی دانم!

آ.باشاران خواهر دیگر این پدر بیرحم نیز گفت: " در خانواده قرار شد که برای مسعود و آسلی جشن ازدواج بگیریم. حتی روی نوزاد اسم هم گذاشتیم: "ییگیت آردا"!

دو روز بعد، برای صحبت با خانواده دختر با فرزندشان بیرون رفتند. بعد از آن دیگر هیچ وقت آسلی و فرزندش را ندیدم.وقتی از برادرم سراغ پسرش را گرفتم گفت: من از آسلی جدا شدم، بچه هم بچه ماست. هرکاری که بخواهیم بکنیم انجام می دهیم. شما دخالت نکنید.

زوج تحت نظر گرفته شدند

5 ژوئیه 2007: بعد از صحبتهای خواهران، در روز پنجم ژوئیه مسعود باشاران برای بار دوم بازداشت می شود. مسعود باشاران در زمینه اتهام هیچ اعترافی نمی کند، به همین دلیل پلیس از دستگاه قضایی یک روز دیگر برای بازداشت اجازه می گیرد.

در همان روز، آسلی کوران نیز به اداره امنیت فراخوانده می شود. وی می گوید: " مسعود به من گفت نوزاد را به یک خانواده داده است. هنگامی که اصرار کردم بدون اطلاع من چنین کاری نمی توانی بکنی گفت بچه را کنار ساحل رها کرده است. با پدرم برای پیدا کردن بچه به کنار ساحل رفتیم ولی نتیجه نگرفتیم.مسعود هیچ وقت نگفت بچه کجاست. از این واقعه خیلی متأثر شدم. از سوی دیگر 6-7 ماه قبل با شخص دیگری ازدواج کرده ام و تشکیل خانواده داده ام. شوهرم از جریانات من و مسعود خبر ندارد. اگر این موضوع را بفهمد، زندگی ام از هم خواهد پاشید.

آسلی بعد از بازجویی آزاد می شود و به خانه بر می گردد.

و به جنایت اعتراف کردند

6 ژوئیه 2007: مسعود باشاران روز دوم بازداشت با اعلام پشیمانی اش تمام ابعاد جنایت را مو به مو برای پلیس تشریح می کند. بعد از گفته های مسعود، پلیس دوباره آسلی را بازداشت می کند. آسلی که قبل از آن گفته بود از سرنوشت فرزند نامشروع هیچ خبری ندارد این بار می گوید: " من هم از مسعود که نوزادم را کشت، او را سوزاند و مرا هم تهدید کرد شکایت دارم."

بعد از آن آسلی به بیمارستان فرستاده می شود و گواهی مبنی بر اینکه وی قبلا فرزندی به دنیا آورده است از طرف بیمارستان صادر می شود.

زوج جوان که به درخواست دادگاه جمهوریت شعبه ایوب به محکمه آمده بودند بعد از اعتراف دوباره به جرم، روانه زندان شدند.

درخواست حبس ابد با اعمال شاقه برای مجرمان

بعد از 4 ماه تحقیقات، دادگاه برای دو مجرم جوان به جرم " قتل عمد نوزاد خودشان" درخواست حبس ابد با اعمال شاقه نمود.

منبع ترکی

0 کامنت: