داستان غم انگیز یک بیماری

* داستان غم انگیز یک بیماری

آلپ یوکسل 31 ساله که زمانی دانشجوی معماری دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر بود، 11 سال قبل به بیماری شیزوفرنی مبتلا شد و چهار سال است که به بیماری فیلی دچار شده است.

این ورزشکار بسکتبالیست که زمانی 175 سانتیمتر قد و 70 کیلو وزن داشت اکنون بخاطر وزن 300 کیلوگرمی اش توانایی حرکت کردن ندارد.

یوکسل که یازده سال است با بیماری اش مجادله می کند در چهار سال گذشته به بیماری فیلی(تورم اعضای بدن) دچار شد. وزن او در چهار سال از 130 کیلو به 300 کیلو رسید. یوکسل اکنون در در محله رفعت پاشای ازمیر گوشه نشین شده است.

تحسین یوکسل، پدر آلپ یوکسل در مورد داستان فرزندش چنین می گوید: "پسرم سرشار از زندگی بود، الان با دنیا قهر کرده است. می خواست یک معمار موفق بشود. اما بعد از سه سال مرخصی تحصیلی بخاطر بیماری اش، وقتی نتیجه ای نگرفتیم برای آنکه حق یک نفر دیگر ضایع نشود انصرافش را از دانشگاه اعلام کردیم. دردهایش در چند مدت اخیر بیشتر شده است. برای بیرون بردنش از گروه امداد کمک می گیریم. بیمارستانها از معاینه بیماران شیزوفرن امتناع می کنند. آوردن پزشک به خانه هم 200 لیره (~160 هزار تومان) خرج بر می دارد.

بخاطر عدم تحرک تمام بدنش زخمی شده است. فرزندم تنها دارایی من است، وقتی که می گوید دلم می خواهد بمیرم ناراحت می شوم. از مدیریت بهداشت استان و وزارت بهداشت درخواست می کنم کمکمان کنند.

بیماری فیلی چیست؟

افزایش گلبول های سفید (لنف ها) در بدن یا عدم جریان سیستماتیک آنها در بدن باعث می شود که لنف ها درزیر پوست تجمع کنند و باعث چاقی ارگانهایی همچون پاها، دستها، صورت و ... شوند.

حریت ترکیه

0 کامنت: