عکس هایی از زندگی، درس و تفریح در دانشگاه های ترکیه

دانشگاه آنکارا - آنکارا

دانشگاه غازی - آنکارا


دانشگاه فنی کارادنیز - ترابوزان

دانشگاه فنی کارادنیز - ترابوزان


دانشگاه فنی کارادنیز - ترابوزان


رادیوی دانشگاه - ترابوزان


دانشگاه گالاتاسرای - استانبول

دانشگاه گالاتاسرای - استانبول

دانشگاه فنی خاورمیانه - آنکارا

دانشگاه ترابوزان

دانشگاه فنی ترابوزان

دانشگاه آنکارا - کمپ تفریحی ورزشی دانشگاه


دانشگاه آنکارا

فعالیتهای ورزشی در دانشگاه آنکارا

دانشگاه بغاز ایچی استانبول - استانبول

در دانشگاههای ترکیه آنچه که از ابتدا با آن روبه رو شدم جو دوستانه ای است که بین دانشجویان وجود داشت. اعتماد به نفسی هم که دانشجویان آنجا با دانشجویان ما دارند قابل مقایسه نیست، شاید به دلیل آنکه فضای حراست و ... بر آنان حاکم نیست. امید در چشمان دانشجویان آنجا موج می زند. و لحظه هایشان پر از تفریح و نشاط است. چندان به دردها و غم ها فکر نمی کنند و شاید در این زمینه بیشتر به اشعار خیام استناد می کنند!

البته این ها باعث نشده که بحث و جدل های سیاسی بین آنها کم باشد، بلکه برعکس در زمینه های سیاسی بسیار حساس هستند و هرچند مدت یک بار بین گروههای سیاسی مختلف دانشجویی دعوا و زدو خورد هم پیش می آید. کلا دانشگاههای ترکیه تصاویر جالبی از زندگی جوانان آنهاست


پی نوشت:

1 - تصاویر بالا از دانشگاههای کارادنیز ترابوزان، آک دنیز آنتالیا، استانبول، آنکارا، حاجت تپه، دانشگاه خاورمیانه و گالاتاسرای انتخاب شده اند
2- برخی از دانشگاهها رادیوی داخلی دارند و دانشجویان فعالیت زیادی در رادیوی دانشگاهشان دارند.
3- دانشجویان ترکیه نسبت به یک چیز چندان حساس نیستند، آنهم کیفیت خوابگاههایشان است. کاش به همان نسبتی که شاد هستند، اندکی هم درباره خوابگاههایشان اعتراض می کردند. در خوابگاهها پخت غدا ممنوع است، در اتاقها خبری از پریز برق نیست و ... - البته این در مورد خوابگاههای دولتی صدق می کند!
در دانشگاههای ترکیه دیدن چهره های بور، زنگی سیاه، چشم بادامی و ... امری طبیعی است. چون از کشورهای مختلف در دانشگاههای ترکیه هستند. درست برخلاف کشور ما.
در آخر اینکه باز هم عکس خواهم گذاشت!

3 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

Dear Sir,
It is a little time that I knew your site. I started to like your truthful style and manner. I was a past student in Middle East Technical University of Ankara and I accept all what you said about Turkey universities.
Keep always this types of informative style

ناشناس می‌گوید:

سلام،
از اينکه رسيدگی به درخواست شما برای اضافه شدن لينک وبلاگتان به «ليست وبلاگ‌های به روز شده» با تاخير زيادی انجام شده واقعاً عذر می‌خواهم و شرمنده اين بدقولی هستم. باور کنيد در اين سه ماه چنان گرفتاری‌های زندگی (کار و درس) زياد بود که فرصتی برای انجام تعهدات نمی‌ماند. می‌دانم بدقولی کار بسيار زشتی است و به همين خاطر از شما دوست بزرگوار پوزش می‌طلبم و اميدوارم وضعيت مرا درک کنيد.
متأسفانه من لينک ليست را در وبلاگ شما پيدا نکردم. اگر پس از اين مدت و بخاطر بدقولی من آنرا پاک کرديد، بخاطر آن چند وقتی که لينک در وبلاگ شما بود، بسيار سپاسگزارم. مطمئن باشيد اين حسن رفتار شما فقط و فقط به نفع دوستان بلاگر ديگر که لينکشان در اين ليست وجود دارد، بوده و من فقط مسؤوليت رسيدگی به درخواست‌ها و پرداخت هزينه‌های سايت را دارم تا از اين طريق به معرفی هر چه بيشتر وبلاگ‌ها کمک کوچکی کرده باشم.
از طرف حدود دو هزار وبلاگی که لينکشان در اين ليست وجود دارد، بخاطر چند وقتی که به ليست آنها لينک داديد، از شما تشکر می‌کنم. در اين مدت سه ماه بيش از هزار وبلاگ درخواست رسيدگی کرده‌اند که رسيدگی به هر کدام بيش از پنج دقيقه زمان می‌برد. به همين خاطر يک هفته مرخصی گرفته‌ام و تمام مدت در حال انجام وظيفه‌ی به تاخير افتاده‌ام هستم.
در ضمن در اين مدت که شما به ليست لينک داده بوديد بعد از هر بار کليک بر لينک ليست در وبلاگتان، لينک وبلاگ شما بصورت خودکار در ليست «از اينجاها اومدند» (پايين منوی سمت راست)، به بالای ليست می‌آمد که به نوعی تشکر و لينک متقابل بود.
باز هم از این تاخیر ناخواسته معذرت می‌خواهم و اميدوارم عذرخواهی من را بپذيريد.
شاد و سربلند باشيد

ناشناس می‌گوید:

سلام دوست عزیز .

میشه مقداری در مورد اعتبار دانشگاههای ترکیه بگید؟؟

خیلی ممنون میشم.