حزبی برای نه گفتن به مساجد تشکیل می شود!

بنیاد راستگرای افراطی Pro Koln در آلمان برای تبدیل شدن به حزب آماده شد.

این بنیاد که تاکنون برای جلوگیری از احداث مسجد در منطقه اهرنفلد کلن 20 هزار امضا جمع کرده است تعداد اعضایش را به عدد 300 رساند.

به گزارش گازته وطن ترکیه، بنیاد پرو کلن که در جهت مبارزه با مسلمانان و خارجی ها تأسیس شده است مسأله احداث مساجد را به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می کند و اکنون از سوی مسئولان دولتی ایالت رن شمالی – وست فالن به دقت زیر نظر گرفته شده است.

این حزب افراطی که علیه خارجی ها و ترک تباران در آلمان موضع گرفته است در سال پیش رو در انتخابات مجلس شهر کلن شرکت خواهد کرد و پس از آن در سال 2010 نیز در انتخابات ایالت راین شمالی وست فالن شرکت خواهد کرد.

تحلیلگران و سیاستمداران آلمانی احتمال می دهند بنیاد تحت رهبری مارکوس بیشیخت (Markus Beisicht) که استراتژی خود را بر دشمنی با احداث مساجد و حضور خارجیان استوار کرده است چندان موفق نخواهد شد.

بنیاد بعد از آنکه در کلن شروع به فعالیت کرد هم اکنون در حال تأسیس دفاتر در سایر شهرهای ایالت راین شمالی وست فالیا است. این بنیاد در نظر دارد در انتخابات ایالتی تحت نام Pro NRW شرکت کند.

پیش از این آنجلا مرکل نخست وزیر آلمان وارد مباحث احداث مساجد شده بود و در زمینه رفیع تر نشدن مناره مساجد از کلیساها سخن گفته بود.

منبع: گازته وطن

0 کامنت: