مطلبی نه چندان مهم: آیا امیرفرشاد ابراهیمی واقعا راست می گوید؟

امیرفرشاد ابراهیمی را نه می شناسم و نه از نزدیک دیده ام فقط می دانم که در خارج از ایران است و یک وب سایت دارد به نام "گفتنی ها". ایشان مثل اینکه چندسالی هم در ترکیه ادامه تحصیل داده اند و علی الحساب باید به زبان ترکی تسلط اولیه داشته باشند.

چند وقت قبل (2 فوریه) مطلبی در مورد آتش سوزی مجتمع مسکونی ترکها در آلمان به نقل از روزنامه ها و خبرگزاریهای ترکیه ترجمه کرده بودم با عنوان "عکسی که بینندگان را تکان داد".

دیشب تصادفا به وبلاگ امیرفرشاد ابراهیمی رسیدم و دیدم ایشان عین مطلب وبلاگ را گرفته اند و نوشته اند این مطلب را برای روزنامه رادیکال چاپ استانبول نوشته اند!(تاریخ پست ایشان10 فوریه است)

ضمن آنکه ایشان لینکی به روزنامه رادیکال داده اند که در آن به مطلبی در مورد عشق و جنایت می رسید، به عبارتی یک خبر جنایی در یک منطقه ترکیه و نه مطلب مربوط به آتش سوزی آپارتمان ترک ها در آلمان! و در آن هیچ اشاره ای به اسم امیرفرشاد ابراهیمی به عنوان نویسنده مطلب نشده است! آقای ابراهیمی در بالاترین نوشته اند مطلب فوق یعنی مطلبی که در وبلاگ بنده کار شده بود: "ترجمه یادداشتی بوده است که برای روزنامه رادیکال نوشنه اند" [!!]


در حالی که مطلبی که حقیر ترجمه کرده بودم نه از روزنامه رادیکال بلکه بیشتر به نقل از روزنامه پوستا بوده است و نویسنده مطلب پوستا هم معلوم است! یک ترک ساکن آلمان و خبرنگار روزنامه پوستا!

پیش از این شنیده بودم آقای ابراهیمی نوشته اند در روزنامه های مختلف ترکیه به عنوان خبرنگار،تحلیلگر و... کار کرده است. با دیدن مورد فوق کمی به ما حق بدهید که در این مورد و موارد مشابه شک به خود راه بدهیم!

لینک وبلاگ من در مورد فاجعه اتش سوزی در آلمان:

لینک مطلب من در بالاترین

لینک وبلاگ امیرفرشاد ابراهیمی در مورد فاجعه آتش سوزی در آلمان!

لینک مطلب ابراهیمی در بالاترین!

بهتر است انسان در زمینه چیزی که دارد اظهار غرور کند نه در زمینه چیزی که ندارد!
ضمنا کپی رایت هم چیز خوبی است (قابل توجه آقای ابراهیمی و سایر وبلاگرها و وبسایتر!ها بویژه وبمستر سایتی به نام هفت تیر)

3 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

khoda alemasto bast, baradar

ghalamat zibast
dastanat por tavan

http://masih.faradokht.com

ناشناس می‌گوید:

فرشاد ابراهیمی در سایتش بیش از انچه حقیفت را گفته باشد برای اینکه جایی برای خود باز کند در تلاش است و نان خود را ار این راه بدست می اورد .
با تشکر

اردی خان می‌گوید:

درود بر شما برای شناخت بیشتر این لجن اینجا را هم ببینید.

http://www.myfatherlandiran.com/index.php?option=com_content&view=article&id=276:2008-12-05-05-07-30&catid=38:daily-articles-&Itemid=55