عکس: مردی که در اعتراض به آزادی پوشش در ترکیه روسری به سر کرد!

در نشست مطبوعاتی که از سوی صفا سیرمن مسئول حزب جمهوریت خلق در استان کوجاالی ترکیه ترتیب داده شده بود یک عضو برجسته حزب در آن استان در اعتراض به قانون آزادی پوشش اسلامی در دانشگاهها که از سوی حزب اسلامگرای "عدالت و توسعه" و حزب ملیگرای "ملیتچی حرکت" به تأیید پارلمان رسیده بود، روسری به سر کرد!

اسماعیل اوزکار روسری ای را که همراه خود آورده بود در جلوی خبرنگاران به سر بست و گفت: " ما مخالف روسری ای که مادرانمان و خواهرانمان به سر می کنند نیستیم. ما با روسری ای که به صورت یک ابزار سیاسی در آمده و در حال ورود به ادارات و نهادهای دولتی است مخالفیم."

به نوشته گازته وطن، صفا سیرمن مسئول حزب جمهوریت خلق در استان کوجاالی نیز در این نشست گفت: "همانطور که با مایو نمی توان وارد دانشگاه شد با روسری وارد شدن به دانشگاه نیز باید ممنوع باشد"

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، حزب جمهوریت خلق به رهبری دنیز بایکال مخالف اصلی آزادی پوشش اسلامی در دانشگاههاست و آنرا زمینه ای برای متزلزل کردن پایه های دولت لائیک در ترکیه می داند. این حزب در بین مردم ترکیه بعد از حزب اسلامگرای عدالت و توسعه بیشترین هوادار را دارد. حزب اسلامگرای عدالت و توسعه یکی از اهداف خود را آزادی پوشش اسلامی در دانشگاههای ترکیه عنوان کرده بود و چندی پیش رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفته بود برای آزادی حجاب اسلامی در دانشگاهها 5 سال صبر کرده است و منتظر بوده است.


0 کامنت: