مجموعه عکس: مد جدیدی در ترکیه در حال شکل گیری است!

بعد از تصویب لایحه آزادی حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه اکنون دنیای مد در ترکیه بانوان و دختران محجبه را هدف گرفته است. به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه اکنون دختران محجبه در بسیاری از دانشگاههای ترکیه با آزادی کامل در محیط دانشگاهها رفت و آمد می کنند و به دنبال آن دنیای مد نیز در حال تغییر است.

در کنار رونق روسری در ترکیه یک گروه ضربه سختی از آزادی پوشش اسلامی در ترکیه خوردند، این گروه فروشندگان کلاه گیس هستند که زمانی بازار آنها رونق خاصی در ترکیه داشت. (دختران محجبه روی روسری هایشان کلاه گیس می گذاشتند و این نوع پوشش در دانشگاهها منعی نداشت)

عکس ها از روزنامه وطن ترکیه






توضیحات: البته فکر نمی کنم این تصاویر جذابیت چندانی برای دختران محجبه ترکیه داشته باشد چون آنها در موضوع حجاب از ما ایرانی ها بیشتر مقیدند و حتی یک تار مو را هم بیرون نمی گذارند!
از یکی از دانشجویان محجبه می پرسیدم، می گفت وقتی که قرار باشد مو و گردنمان دیده شود که احتیاجی به روسری نبود. هرچند که این دوست دانشجویم به شیک بودن و مد روز بودن لباسش بسیار اهمیت می دهد اما می گوید: در شرع اسلام دیده شدن موی زنان حرام است! خبر ندارد که ما خودمان همه این روایات را از بر هستیم!

0 کامنت: