مجموعه عکس: زنان ترکیه علیه حجاب تظاهرات کردند!

زنان ترکیه امروز در آنکارا در آنیت کبیر - مدفن آتاترک - علیه حجاب تظاهرات کردند. نکته قابل توجه حضور برخی زنان محجبه در این تظاهرات بود.
گفتنی ست وزیران کنونی و سابق امور دیانت ترکیه حجاب را شرط اسلام ندانسته اند و گفته اند علی رغم آنکه اسلام پوشاندن اجزای بدن به جز صورت و دست را برای زنان الزامی کرده اما حجاب شرط مسلمان بودن نیست.
نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه به دنبال تصویب آزادسازی حجاب در دانشگاههای ترکیه هستند که این تصمیم باعث مخالفت و موافقت فراوانی شده است. هم اکنون در دانشگاههای ترکیه قانون منع حجاب به صورت عملی چندان اجرا نمی شود.
موافقان حجاب آنرا گامی در راستای آزادیهای فردی قلمداد می کنند و مخالفان نیز اعتقاد دارند این کار آغازی است برای به خطر انداختن سیستم جدائی دین از سیاست در ترکیه
عکس ها از روزنامه وطن ترکیه است که به دلیل فیل.تر بودن در داخل ایران در وبلاگ بارگزاری شده است.










جهت دیدن مجموعه عکس روزنامه وطن ترکیه اینجا کلیک کنید


2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

سلام،
اگر دینی بیاید که گذاشتن حجاب را گناه بداند، نمیدونم آیااین تظاهرات کننده ها نداشتن حجاب را صدمه زننده به سیستم لاییک می بینند یا نه.

ناشناس می‌گوید:

در دموکراسی های اروپایی مسئله حجاب واقعا چالش برانگیزه بر خلاف دموکراسی های انگلوساکسونی! ترکیه از این نظر هم واقعا کشور جالبی است.
بودن زنان با حجاب هم در این تظاهرات جالبتره! البته در تظاهرات اوایل انقلاب در ایران در مورد مخالفت با حجاب اجباری هم زنان با حجاب حضور داشته اند و یادم هست در فیلم مستندی از آن زمان صحبتی با یکی از همان زنان با حجاب دیدم که نشان می داد خودش هم به اجبار با حجاب است!
اما شرکت کردن یه زن محجبه در تظاهرات مخالفت با حجاب اجباری یک چیزه و در تظاهرات مخالفت با آزادی حجاب یه چیز دیگه!