نیروهای ترکیه و آذربایجان آماده عملیات بازپس گیری قره باغ می شوند

به نوشته روزنامه ینی مساوات چاپ جمهوری آذربایجان، ارتش ترکیه و آذربایجان در حال تدارک یک حمله به قره باغ کوهستانی هستند که تحت اشغال دولت ارمنستان قرار دارد. بر اساس خبری که روزنامه وطن ترکیه به نقل از سایتهای خبری عنوان کرده است این اقدام به دنبال آن انجام می شود که نیروهای پ.ک.ک بر اثر حملات ترکیه به شمال عراق در حال انتقال به قره باغ هستند.

ینی مساوات ادعا کرده است که آمریکا نیز از این عملیات دفاع می کند. به نوشته ینی مساوات، نیروهای ارتش آذربایجان از هم اکنون در منطقه آک دره عملیات علیه اشغال قره باغ را آغاز کرده اند.

منطقه قره باغ کوهستانی متعلق به جمهوری آذربایجان است که از سوی ارمنستان به اشغال درآمده است. پیش از این گزارشهایی مبنی بر ورود نیروهای پ.ک.ک به این منطقه منتشر شده بود. پ.ک.ک از سوی ارمنستان و یونان به طور غیر مستقیم مورد حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی قرار می گیرد.

به دلیل اشغال قره باغ، آذربایجان و ارمنستان هم اکنون در وضعیت نه جنگ و نه صلح به سر می برند.

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

دوست عزیز من نزدیک یک سال ترکیه رو زیرو رو کردم و اکثر شهراش و گشتم به عقیده من زیاد به اخبار روزنامه هاش نمیشه اعتماد کرد .....فکر کنم طبلیقاتی باشه که اردوغان راه انداخته
اون نقشه جوک هم پ کا کا چاپ کرده هم باعث خندست کردستان ترکیه نصف اونم نیست لابد تو این چند وقت که یه تعداد کارگر کرد به ادنا مهاجرت کردن ادانا کرد نشین شده....
یکی از این شاه دوستها بهم گفته بود که ارزنجان و ارزروم و ایغدیر.. کورد نشینه
به خدا من تنها چیزی که تو این شهرا ندیدم کورده
حتی شهر وان هم دهن به دهن پر تورکه
از اخبار خوبت متشکرم