درسی که دو مادر به انسانها دادند!

"سالها به شهرداری مراجعه کردم و برای اصلاح فرزندانم از آنها یاری خواستم. اما توجهی نشد. فرزندانم بعد از هر جرمی که مرتکب شدند آزاد شدند! من در این جنایت، مسئولان را هم مقصر می دانم. عکس های تو و فرزندت را در روزنامه BT دیدم و تحت تأثیر قرار گرفتم،من الان دو پسر دارم. من هم قربانی جنایت هستم. در سال 1997 یکی از فرزندانم را از دست دادم. برای این این نامه را نمی نویسم که بگویم یک فرزند من هم به قتل رسیده است چرا که بسیارند کسانی که با تو همدرد هستند و به تو فکر می کنند. به دنبال انتقام نیستی و گفته ای به مادر قاتلان فرزندت فکر می کنی و این مرا حیران کرده است. تو باید مادر خوبی باشی. بخاطر همه چیز معذرت می خواهم."

این متن نامه یک مادر دانمارکی به یک مادر دیگر است. فرزندان مادر دانمارکی سه روز قبل فرزند یک مادر دیگر را به قتل رساندند...

خبر این است: سه روز قبل، نژادپرست ها در شهر کپنهاگ دانمارک یک جوان 16 ساله به نام دنیز را کشتند. دنیز یک توزیع کننده روزنامه بود. هنگامی که برای ناهار آماده می شود از سوی سه جوان نژادپرست دانمارکی به قتل می رسد.

ماجرای قتل سر و صدای بزرگی در دانمارک به پا می کند. بسیاری از مردم دانمارک به محل قتل دنیز می آیند، شمع روشن می کنند، گل می گذارند و شعارهای انسانی می دهند. شعارهایی مانند: "به نژادپرستی پایان دهید"

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، پدر دنیز در محل قتل فرزندش می گوید: "به جوانها می گویم؛ از هر نژاد، دین و اندیشه ای که باشید همدیگر را دوست داشته باشید!"

موضوع قتل این جوان ترک تبار به موضوع روز نشریات، روزنامه ها و کانالهای تلویزیونی دانمارک تبدیل شده است. ساکنان محلی می گویند: "دنیز را بخاطر آنکه روزنامه می آورد همه مان می شناختیم. دوست داشتنی ترین جوان منطقه بود."

قاتلان دنیز سه جوان هستند که دو تن از آنان باهم برادر هستند. برادرانی که نامه مادرشان خطاب به مادر مقتول در ابتدای متن آمده است. دو برادر قاتل پیش از این بارها به جرم دزدی و جرایم مختلف دیگر دستگیر و سپس آزاد شده بودند.

مادر مقتول پیش از این گفته بود: قاتلان باید جزای جرمشان را ببینند که مادران دیگر در داغ فرزندانشان گریه نکنند.

حافظ کپی رایت باشیم

0 کامنت: