قیمت SMS با حروف ترکی در ترکیه کاهش یافت!

اس ام اس با حروف ترکی از فردا در ترکیه ارزان می شود و به نصف تقلیل می یابد.

بر این اساس، قیمت اس ام اس در ترکسل 9.5، در آوآ 8.5 و در ودافون(تل سیم) 7.5 کروش (معادل ریال ایران) خواهد شد.

به نوشته روزنامه حریت ترکیه، متخصصان امر می گویند در صورت نوشتن پیامک با کاراکترهای ترکی تعداد حروف از 160 بیشتر می شود و هر اس.ام.اس بیشتر از یک پیامک محسوب می شود.

فکر می کنم در ایران هم همین مشکل را با کاراکترهای فارسی داشتیم و مخابرات بجای کاهش تعرفه پیامک فارسی، پیامک با کاراکتر انگلیسی را افزایش داد.

در مورد خطوط موبایل ترکیه – در ترکیه اپراتورهای تلفن همراه خیلی مال مردم خور هستند! تعرفه ها بسیار بالاست و هر شرکتی اگر بخواهد قیمتها را بشکند دیگر شرکتها شکایت می کنند! قبلا یک سیمکارت ترکسل داشتم که وقتی به کسی زنگ می زدی و گوشی را برنمی داشت هم از اعتبارم کم می کرد! عوضش کردم به آوآ که قیمت کنتورش ارزانتر است. اما بعد از مدتی آوآ هم قیمت را افزایش داد، هم پیامک های رایگانش را (بجز برای 250 کنتور اعتبار) برداشت!!

الان ودافون هم مده، هم ارزونتره... نمی دونم از دوستانی که در ترکیه زندگی می کنند می پرسم، این 15 لیره جدید برای هر ماه که ودافون تبلیغش می کنه راسته؟ یا اینکه اینهم به زودی برداشته می شه؟!


2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

به نظر من حکومت های ایران و ترکیه از خیلی نظرها مثل این مورد شبیه هم اند: هر دو سیاست فاشیستی اجبار ملیت های غیر فارس (یا ترک) زبان رو به خواندن، نوشتن و حتی فکر کردن به زبان رسمی رو با شدت هر چه تمام تر اعمال می کنند. این هم یک جوری فارسی (بخوانید ترکی) رو پاس بداریمه. من اگه sms هزار تومن هم بشه حاضر نیستم از سیستم sms فارسی استفاده کنم.

ناشناس می‌گوید:

راست میگه
فقط فشار بر مردم و چپاول