بجران قتل یک گردشگر ایتالیایی در ترکیه و درسی مهم برای مسئولان صنعت توریسم در ایران

ژوزفینا پاسکواله، زن 33 ساله ایتالیایی تصمیم گرفت برای توجه جهانیان به صلح، با لباس عروسی و پای پیاده با سوار شدن به ماشینهای بین راهی دور دنیا را بگردد. وی تا استانبول به همراه دوستش سفر کرد و بعد از آن از هم جدا شدند تا در فلسطین همدیگر را ببینند.

ژوزفینا یا "پیپپا باججا" از مخالفان جنگ افروزی های آمریکا و اسرائیل بوده است.

سفر ژوزفینا که یک هنرمند است زیاد به طول نکشید. یک راننده جانی کامیونت، او را سوار کرد و در شهر قبضه در نزدیکی استانبول ابتدا به او تجاوز کرد، سپس او را کشت و ترکیه را در بهت و حیرت فروبرد.

آنچه که می تواند برای مسئولان گردشگری کشورمان مهم باشد این است که نخست وزیر ترکیه در پیامی به مردم ایتالیا تسلیت گفت، صفحات تمام روزنامه های معروف کشور پر بود از احساس همدردی با ایتالیایی ها به طوری که خود ایتالیایی ها هم از اینهمه خبر تعجب کردند.

اقدام بموقع نخست وزیر در ارسال پیام تسلیت و دیدار سفیر و کنسول ترکیه از خانواده قربانی هرچند که چیزی از داغ خانواده مقتول نمی کاهد اما:

مادر قربانی گفته است: ترکها انسانهای بسیار محترم و مؤدبی هستند. اما معلوم است آن کسی که دخترم را سوار ماشینش کرده یک دیوانه است و از قبل برنامه کشتن وی را داشته است. متأسفانه وقتی با چنین انسانی روبه رو شویم کاری نمی شود کرد.

خواهر این عروس تیره بخا صلح نیز از مسئولان ایتالیایی و ترکیه ای و مردم ترکیه تشکر کرد!

وی که در استانبول به سر می برد گفت: این مسأله باعث نمی شود بگوییم ترکیه کشور بدی است. این گونه وقایع ممکن است در هرجای دنیا رخ بدهد، در هر کشوری خوب و بد وجود دارد!

دوست پسر عروس صلح نیز گفته است: ترکها در مجموع انسانهای با آداب معاشرتی هستند. هرچند که در این قبیل وقایع کاری نمی توان کرد.

اگر در کشورمان این اتقاق می افتاد فکر می کنید چه می شد؟

1. متأسفانه اول از همه به روزنامه ها بخشنامه ممنوعیت خبررسانی ابلاغ می شد

2. تمام مردم دنیا می فهمیدند، بعد از آن مردممان به طور نصفه و نیمه خبردار می شدند!

3. تمام رسانه های دنیا از ناامنی ایران سخن می گفتند... از آنجا که روزنامه ها نیز نمی توانند به طور راحت بنویسند، مردم کشور مقابل درکی درست از احساسات کشور مبداء پیدا نمی کردند

4. سخنگوی زارت خارجه در جلسه هفتگی خود نهایت تأثر ایران را از این واقعه ابراز می کرد، همین!

خیلی دلم می خواهد بدانم در ماجرای قتل یک گردشگر در اصفهان، آیا قاتل دستگیر شد؟ آیا مقامات کشورمان اقدامی در راستای همدردی با خانواده مقتولان انجام دادند یا نه؟ به هرحال بگذریم!


4 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

قاتل هنوز دستگیر نشده.

ناشناس می‌گوید:

شمایا حالت خوب نیست یا زیاد جو گرفته شدی! یه نگاه به خودت بنداز میفهمی من چی میگم. ایسکانیوز نه وبلاگه نه یه سایت خبری بلکه آژانس رسمی خبرگزاری هست تو که بقول خودت داری آنجا معماری میخونی (!) حداقل باید این چیزها را بفهمی... ایسکانیوز 10 ها خبرنگار در ایران و اقسی نقاط جهان داره و حتی در ایران دارای مجوز از وزارت ارشاد برای دریافت تمامی کانالهای خبری رادیو و تلویزیونی ماهواره ای و اشتراک تمامی خبرگزاریهای بزرگ دنیاست. نیازی نداره از وبلاگ کوچولویی مثل تو خبری را برداره. آنقدر مترجم و خبرنگار داره که اخباری را ترجمه و منتشر میکنه که فسقلی هایی مثل تو نمی تونن درکش کنند. دو روز آمدی ترکیه زیاد جو نگیردت حالا حالا ها مونده تا بر میزان عقلت اظافه کنی.

ناشناس می‌گوید:

از کی تاحالا ایسکانیوز شده خبرگزاری با اون عظمتی که می گید دوست عزیز!
تب ندارید که؟
ایول به نویسنده وبلاگ، دست و قلمت درد نکنه

ناشناس می‌گوید:

بابا تو هم دیگه نوبری والا
این عمل به این وحشتناکی و ناجوانمردانه تو ترکیه انجام شده مثل یک آدمی که به تورکیه دگم و ایمان داری دست پیش رو گرفتی که پس نیفتی؟این همه تو تورکیه فاحشه خانه و روسپی هست چه طور این دیوانه ارضا نشده بود که رفت اینو کشت؟
حالا شما این و اسمش رو بگذارید یک دیوانه تا خودتون رو توجیح کنید
یک جای کار میلنگه
اگر حالا امنیت توریسم در تورکیه سوسو میدادی به مسئولین ایران یک چیزی بود . نه این واقعه وحشتناک.
تو خیلی فعالی و من از خیلی خبرات استفاده میکنم و انگار دیگه دگماتیست شدی !