روزنامه حریت ترکیه: ارتش ایران سینه سپر کرد!

به مناسبت روز ارتش در ایران - که آمریکا آنرا بزرگترین تهدید می نامد- بزرگترین نمایش رژه نیروهای مسلح انجام گرفت. مراسم به مراسم سینه سپر کردن [و غرور ایران] تبدیل شد. راکتها و تجهیزات نظامی در این مراسم به نمایش درآمدند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه، روزنامه حریت بمناسبت روز ارتش خبری در مورد تواناییهای نظامی ایران کار کرده است که سرشار از احترام به توانایی نظامی ایران است. حریت در کنار این خبر عکسهایی از مراسم رژه نیروهای مسلح و نمایش موشکهای ایران را نیز کار کرده است. در این خبر آمده است:

رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد ضمن ادعای اینکه نیروهای مسلح آن کشور قویترین نیروهای مسلح جهان است، گفت: " ارتش ما به كوچكترين تعرضي را با اقتدار پاسخ مي‌دهند"

احمدی نژاد به مناسبت روز ارتش در مراسمی که در نزدیکی مزار آیت الله خمینی برگزار شد ضمن اشاره به افرایش بی سابقه توانایی های نظامی ایران گفت: "تکنولوژی پیشرفته ارتش کشور بحدی بالاست که آنرا نمی توان با هیچ کشور دیگری مقایسه کرد."

احمدی نژاد که ارتش ایران را ارتش الله می نامید اضافه کرد دشمنان در حدی نیستند که بتوانند ضربه ای به ایران وارد کنند.

در این مراسم رژه برای اولین بار 140 هواپیمای جنگی که در بین آنها هواپیماهای ساخت ایران نیز به چشم می خوردند به پرواز درآمدند.

در بخش نظرات این خبر نیز اکثر نظردهندگان با نگرش مثبت به فعالیتهای ایران این کشور را کشوری قوی و مستقل نامیده اند. ضمن آنکه خشم خود را از آمریکا نیز پنهان نکرده اند. یکی از نظردهندگان به نام یوسف برهان گفته است: "تا زمانی که فعالیتهای آمریکا خنثی نشود ترور در دنیا به پایان نخواهد رسید."

یکی دیگر از خوانندگان حریت نیز در پیامی نوشته است: "اگر دموکراسی را استثناء قرار دهیم ایران کشوری نمونه است"

کاربر دیگری با نام مصطفی جانلی نوشته است: " آمریکا، اگر جرأت داری خاک ایران را اشغال کن! آنوقت عکس العمل پارسها را که نام خود را در تاریخ نوشته اند خواهی دید! آنها شبیه عراق نیستند. پارس هستند، پارس! یکبار فکر تجاوز به سرت بزند فارسهای مسلمان درسی به تو خواهند داد که از سرت زیادی خواهد بود!

اردال اوزل هم نوشته است: " یقین دارم روزی فراخواهد رسید که ایران ارتش آمریکا را درب و داغان خواهد کرد. امیدوارم در کوتاهترین زمان به واقعیت برسد"

کاربر دیگری نیز نوشته است: "یک روزی صدام هم چنین قدرتنمایی ای داشت. همه اش داستان است، در برابر جاروی استعمار شانسی ندارند"

یکی دیگر از خوانندگان هم این هواپیماها را متعلق به دوره شاه دانسته است!

شخصی به نام آلپر هم نوشته است: با جنگ، اسلحه و برخورد مخالفم، اما وقتی کشوری مثل آمریکا سلاح داشته باشد همه کشورها هم حقشان است که مسلح شوند. وگرنه در دنیا می بینیم که در امور کشورهای ضعیف براحتی مداخله می شود. بقیه نظرات را به زبان ترکی می توانید اینجا بخوانید

(مثل اینکه ترکها اطمینان بیشتری نسیت به توانایی نظامی ما دارند!)


2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

ارتش ترکیه جرات داره در مقابل آمریکا و اسرائیل اظهار وجود و یا فضل بکند؟

موسی می‌گوید:

متأسفانه از بعضی از کامنتها معلومه که ترکیه ای ها هیچ شناختی نسبت به ایران ندارن. مثلاً همین کامنت جناب جانلی.
اینها فکر میکنن که ایران یه سرزمین با مردمان تماماً پارسه. در حالی که شاید خبر ندارن که حتی عالیرتبه ترین مقام ایران (رهبری) هم ترکه.
متأسفانه اکثر این تبلیغات هم از طرف خود دولته که ایران رو در خارج یه کشور تماماً فارسی زبان معرفی میکنه، در حالی که طبق آمار سیا، فقط 51 درصد ایران فارسی زبان هستن. (حتی سایت اثنولوگ، درصد فارسی زبانان ایران رو کمتر از 40 درصد اعلام کرده!)