رئیس جمهور ارمنستان: از جنگ با آذربایجان هراس نداریم!

سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان در مورد رویارویی احتمالی با آذربایجان گفت: ما از جنگ نمی ترسیم هرچند آرزوی آنرا هم نداریم.

سرکیسیان همچنین اظهار کرد ارمنی ها خود سرنوشتشان را رقم می زنند.

سرکیسیان با اشاره به اینکه قره باغ کوهستانی به هیچ عنوان به آذربایجان ملحق نخواهد شد گفت: ما طرفدار حل مسأله قره باغ کوهستانی از راه مسالمت آمیز هستیم. از جنگ نمی ترسیم اما آرزوی آنرا هم نداریم.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، سرکیسیان همچنین با اظهار اینکه آذربایجان بخاطر پتانسیل بالای نفتی اش برخوردهای اشتباهی در این زمینه داشته است اضافه کرد: "ما باید بفهمیم و بفهمانیم که تشکیل دولت و ارتش به وسیله پول غیر ممکن است. باکو با پشتوانه نفتی اش توانسته است اقتصادی برتر از اقتصاد ما را شکل بدهد.اما در زمینه نظامی هدفی را دنبال می کند که رسیدن به آن پوچ و بی محتواست. دفاع از کشور تنها با پول ممکن نیست"

سرژ سرکیسیان که از مسئولان وزارت خارجه ارمنستان می خواست ارتباط بیشتری با دیاسپورای ارمنی ها در خارج داشته باشندهمچنین در مصاحبه با نشریات "بنیاد هریتیج" و وال استریت گفت: در زمینه توانایی نظامی، ارمنستان در رده 27 و آذربایجان در رده 107 قرار دارد و ارمنستان قویترین نیروی نظامی منطقه را در اختیار دارد.

منطقه قره باغ کوهستانی جزئی از خاک آذربایجان است که توسط ارمنستان اشغال شده است. سازمان ملل متحد نیز این منطقه را به عنوان جزئی از خاک آذربایجان می شناسد.


0 کامنت: