درگیری شدید در جنوب شرق ترکیه: 19 عضو پ.ک.ک کشته شدند، 6 سرباز ترکیه جان خود را از دست دادند

نیروهای جدایی طلب پ.ک.ک که در حمله هفته گذشته ارتش ترکیه به ارتفاعات قندیل در شمال عراق ضربات سختی را از ارتش ترکیه خورده بودند حوالی عصر دیشب به یک قرارگاه پلیس در شهر شمدینلی استان حکاری حمله کردند.

در اثر این درگیری 19 عضو پ.ک.ک کشته شدند و 6 سرباز ترک نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از ملیت، اعضای پ.ک.ک که در اثر حملات روز اول و دوم ماه مه ارتش ترکیه به لحاظ روحی آسیب سختی دیده بودند برای جبران آن دست به این حمله زده اند.

اعضای پ.ک.ک از دو جهت به این پاسگاه حمله کردند و درگیری نیم ساعت به طول انجامید و در نهایت اعضای پ.ک.ک با برجای گذاشتن 19 کشته به مرزهای عراق گریختند. در اولین تیراندازی های پ.ک.ک که به صورت غافلگیرانه انجام گرفته است شش سرباز ترکیه نیز جان خود را از دست دادند. به علت نزدیکی پاسگاه به روستای آک توتون، تعدادی از روستائیان نیز هدف گلوله پ.ک.ک قرار گرفته و زخمی شده اند.

احتمال حمایت خارجی از پ.ک.ک تا کنون موضوع روز بوده است. چرا که این گروه به خودی خود قادر به درگیریهای اینچنینی نخواهد بود. گروه پ.ک.ک از سوی بسیاری از کشورها از جمله ایران نیز به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود و هدف آن تجزیه ایران و ترکیه و تشکیل کشور فرضی کردستان است. گروه پژاک که تاکنون باعث کشته و زخمی شدن بسیاری از سربازان ایرانی شده است به عنوان بازوی ایرانی پ.ک.ک شناخته می شود.


1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

merhaba!

webloge besiyar khobi darid

va kari ke shoro karid ham kar kheyli khob o arzandeh ei hast

mayelam ba shoma tabadole link konam
aghe shoma ham tamayol dashtid link e mano ba onvane ((وبلاگی جالب برای شما ))
link konid baad be man khabar bedid.

ba tashakor