جزئیات جدید دستور سری بوش علیه ایران: جرج بوش شش هفته قبل دکمه را فشار داده بود

جرج بوش رئیس جمهور آمریکا شش هفته قبل عملیات سری علیه ایران را امضا کرده بود. در حالی که دنیا به دنبال یافتن هدف بعدی بوش بعد از اشغال عراق در سال 2003 است این هدف کشوری نیست بجز ایران که مواضع قاطعانه ای در مورد فعالیتهای هسته ای اش دارد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از گازته وطن، جرج بوش زمانهای مدیدی است که می گوید اجازه دسترسی ایران به سلاح اتمی را نخواهد داد. ضمن آنکه برنامه ریزی افسران عالیرتبه ارتش آمریکا برای حمله به ایران نیز آشکار است. اولین نشانه های حمله احتمالی به ایران نیز اولین بار هنگام استعفای آمیرال ویلیام فالون فرمانده متنفذ سنتکوم رخ داد. ویلیام فالون آشکارا با جرج بوش در زمینه موضوع ایران اختلاف پیدا کرده بود.

آندریو ساکبرن روزنامه نگار باتجربه ای که کتاب دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا را نوشته است فاش ساخت جرج بوش دکمه عملیات علیه ایران را شش هفته قبل فشار داده است.

به نوشته این روزنامه نگار، سرفصل عملیات بوش علیه جمهوری اسلامی عبارتند از:

- سوءقصد علیه مسئولان عالیرتبه اتمی ایران

- کمک به سازمان مجاهدین خلق با وجود آنکه این گروه در لیست گروههای تروریستی است

- حمایت مالی از گروه سنی مذهب جندالله

- کمک تام و همه جانبه به کردهای ایران (احتمال می رود منظور آمریکا از حمایت از کردهای ایران بازوی ایرانی پ.ک.ک موسوم به پژاک باشد)

- اختصاص بودجه سیصد میلیون دلاری برای عملیات و فعالیتهای مخفی علیه حکومت

ضمن آنکه نشانه های بحران حمله به ایران تنها به موارد بالا ختم نمی شود. نیروهای آمریکایی که باید در ژوئن سال جاری میلادی به منطقه اعزام می شدند در 4 می به منطقه فرستاده شده اند. قرارهای ملاقات دیپلماتهای فرانسوی هم که قرار است بین ایران و آمریکا تفاهم ایجاد کنند هفته هاست که به تعویق می افتد.

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

وبلاگت باگ داره
اگه یه خورده به وبلاگ بیشتر برسی بهتره
برنامه چت و اب و هوا و ... رو بردار چون استفاده نمیشه و فقط حجم صفحه رو بالا میبره