حکم نهایی اعدام یک آرایشگر به جرم توهین به خدا در عربستان صادر شد!

حکم قطعی اعدام یک آرایشگر ترک که ده سال در شهر جده به این شغل مشغول بود صادر شد.

این آرایشگر که با خیاط مصری همسایه اش دعوا کرده بود 13 ماه قبل با شکایت خیاط مصری مبنی بر اینکه وی به خدا فحش داده است دستگیر شده بود.

همسر صبری بوغدای که در عربستان به سر می برد گفت: دیروز جلسه نهایی دادگاه را دنبال کردیم، از طریق تلفنی فهمیدیم که حکم نهایی اعدام صادر شده است.

معزز بوغدای ادامه داد: وقتی از صدور حکم نهایی اعدام باخبر شدیم نمی دانستیم چه باید بکنیم. بعد از اینهمه تلاش در حالی که فکر می کردیم شوهرم آزاد خواهد شد با شنیدن این خبر دنیا بر سرمان خراب شد.

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، مسئولان وزارت امورخارجه ترکیه پیش از این با تماس تلفنی با همسر این آرایشگر به وی گفته بودند شوهرش آزاد خواهد شد و این مسأله از طرف وزارت خارجه در حال پیگیری است.

سفیر ترکیه در ریاض صدور حکم اعدام را تکذیب کرده و گفته است هنوز دادگاه سعودی حکمی قطعی در این زمینه صادر نکرده است. وی گفت: حکم اعدام صبری بوغدای از سوی دادگاه بدوی در حالی امضا شده بود که یکی از قضات زیر حکم را امضا نکرده بود. قاضی مزبور نیز در جلسه دیروز دادگاه بدوی حکم اعدام بوغدای را امضا کرده است اما ما تا یک ماه حق اعتراض داریم.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی خبرهای خوشی مبنی بر آزادی بوغدای برسد.

لینک مرتبط: مردی در عربستان به جرم دشنام دادن به خدا اعدام می شود!


0 کامنت: