عکس پرمعنای روزنامه حریت بعد از پیروزی ترکیه بر کرواسی

جمله زیر عکس: شأن ترکها وین را فتح کردند!
اشاره به محاصره وین که روزگاری قلب اروپا لقب داشت توسط عثمانی ها
در حاشیه: سمیح شأنتورک بازیکن محجوب و خوش اخلاق تیم ملی ترکیه معمولا به صورت ذخیره وارد میدان می شود و اکثرا هم گل می زند. تا کنون اکثر داوران به نحو مشکوکی علیه تیم ملی ترکیه سوت زده اند اما خود ترکها هم عقیده دارند که این تیم یک معجزه پشتش وجود دارد. چرا که در هر سه بازی اخیرشان با سوئیس، چک و کرواسی زمین و داور علیه آنها بود و بازیکنان هم نمایش خوبی به نمایش نگذاشته بودند اما نتیجه برای ترک ها خارق العاده بوده است. پشتکار و غیرت بازیکنان این تیم واقعا ستودنی ست. فراموش نکنیم که ترکها برای فتح استانبول در زمان رومیها 200 سال انتظار کشیدند
مردم ترکیه و بازیکنان تیم ملی ترکیه تا دقیقه آخر به بازی امیدوارند و تماشاگران این تیم تا نفس آخر از تیمشان حمایت می کنند. به نظر شما آیا فوتبال ایران چیزی برای یادگرفتن از فوتبال ترکیه ندارد؟
ضمنا اکثر سایتهای ایرانی اسامی ترکها را که یا نامهای اسلامی دارند یا ترکی به طرز عجیبی اشتباه می نویسند. اکثر سایتهای فارسی نام زننده گل دقیقه 122 ترکیه را سنترک اعلام کرده اند در حالی که نام وی شَن تورک یا همان "شأن ترک" در فارسی است. سایت بی بی سی فارسی هم نام بازیکن ترک یعنی "سمیح شأن ترک" را صمد سینترک نوشته است.
نکته دیگر هم حضور نخست وزیر ترکیه در استادیوم شهر وین و دادن قوت قلب به بازیکنان بود. با وجودی که اکثریت تماشاگران حاضر در ورزشگاه را هواداران کرواسی تشکیل می دادند اما صدای "ترکیه...ترکیه" در تمام ورزشگاه به گوش می رسید.
هم اکنون که در حال نوشتن این پست هستم در استانبول غوغایی به پاست! همه مشغول رقص و پایکوبی هستند
پی نوشت- به لطف داوران پرتلاش! اکنون ترکیه برای بازی با آلمان تنها 14 بازیکن در اختیار دارد. در بازی با کرواسی سه بازیکن این تیم از سوی داور کارت زرد دوم را گرفتند! و یک بازیکنشان نیز مصدوم شد. بازیکنان محروم قبلی هم که دیگه احتیاجی به گفتن ندارند! داوران در هربازی تا جایی که فکرش را بکنید به بازیکنان ترکیه کارت زرد دادند! فکر می کنید ترکیه با تنها 14 بازیکن بتواند آلمان را ببرد؟

از دست ندهید:


آیا داور نباید بی طرف باشد؟ + عکس

نوشته ای برای آقای نیک آهنگ کوثر!


6 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

ÇOK SEIVINDIM

KISKANANLAR ÇATLASIIIIIIIIIIIIIIIN

ناشناس می‌گوید:

روزنامه نویسان فارسی زبان و گوینده گان رادیو تلویزیون از روی عمد یا سهو و( من فکر میگنم عمد) ş را s میخوانند که اگر سهوا باشد بیسوادیشان را میرساند و اگر عمدا باشد ترک ستیزی شان زا

ناشناس می‌گوید:

ترک‌ها چی هستن که آدم بخواد باهاشون ستیز بکنه ؟

ناشناس می‌گوید:

ما ترکهای ایران نیز از برد ترکیه خوشحال شدیم. امیدوارم روزی برسد که هموطنانمان بدون تعصب نژادی و با دیده احترام به حقوق ما ترکها بنگرند.

ناشناس می‌گوید:

ahsant be torkha

ناشناس می‌گوید:

سلام. شايد عرب ستيزي جزو ذات ماايراني ها باشه،اون هم دليلش مشخصه .ولي هيچ وقت من به عنوان ايراني که زبانم فارسي هستش با ترکها و زبان ترکي مشکل نداشتمو فکر هم نمي کنم پيدا کنم