بازداشت فرمانده سابق ارتشی ترکیه و نظامیان ارشد ارتش توسط پلیس

تحقیقات درباره گروه ارگنه کن در عمرانیه استانبول ادامه دارد و قرار است به جرم تشکیل گروه تروریستی و تلاش برای براندازی علیه متهمان اقامه دعوا شود.

با گذشت یکسال از بازداشتهای حیرت آوری که در ژوئن 2007 بر اثر کشف مواد منفجره در حاشیه منطقه عمرانیه استانبول به وقوع پیوست این بازداشتها همچنان ادامه دارد.

انتظار می رفت ادعانامه این پرونده که در آن افراد زیادی مورد بازجویی قرار گرفتند و پیش از این نیز 48 تن در این موضوع دستگیر شده بودند تا کنون به اتمام رسیده باشد.

آماده نشدن ادعانامه و دستگیریهای جدید مباحثاتی را ایجاد کرده است.

تورهان چولاک کادی دادستان دادگاه جمهوریت استانبول اعلام کرد مرحله اول ادعانامه به اتمام رسیده است و متهمان به جرم تشکیل گروه ترور دادگاهی خواهند شد.

چولاک کادی با ذکر اینکه ادعانامه نزدیک به 2 هزار و 500 صفحه حجم دارد اعلام کرد به دلیل زیاد و حجیم بودن ادعانامه، این پرونده به طرفهای درگیر به صورت سی دی ارائه خواهد شد.

بازداشت شدگان آنکارا، طرابزون، آنتالیا و ارزروم به استانبول آورده شده و در آنجا به همراه بازداشت شدگان آن شهر تحت بازجویی قرار گرفتند.

بعد از این عملیات منازل و محل کار بازداشت شدگان و شعبات آنکارا و استانبول انجمنهای اندیشه آتاترک مورد بررسی قرار گرفت و مدارک ضبط شده جهت بررسی های بیشتر به استانبول منتقل شد. در این عملیات پلیسی خوریشید طولون یکی از فرماندهان سابق ارتش ترکیه، چند ارتشبد، سرتیپ، نظامی بازنشسته و روزنامه نگار دستگیر شدند. همچنین رئیس انجمن اندیشه آتاترک نیز دستگیر شده است.

این دستگیریها در زمانی صورت می گیرد که دادگاه قانون اساسی خود را برای گوش دادن به دفاعیه شفاهی حزب حاکم عدالت و توسعه آماده می کند.

بعد از دستگیری برخی نظامیان بازنشسته در ترکیه اجتماعاتی علیه این دستگیری ها در ترکیه به وقوع پیوسته است. اما این دستگیریها تأثیری روی زندگی جاری و اقتصاد ترکیه نگذاشته است.

منبع: روزنامه ها و کانالهای تلویزیونی ترکیه

1 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

یلام همونطور که چند ماه پیش بهتون گفتم یک روزی عدالت و توسعه چهره کثیف خودش رو رو میکنه.....
اون از واگذاری مهمترین بندر ترکیه به شرکت چینی برای 70 سال در ازای 800 میلیون دلار
اونم از تیم ملی ترکیه که برای کاهش ملی گرایی چند نفر رنگین پوست رو چپوندن توش که فقط تو زمین راه می رفتند (واقا مهمت اولریو کاظیم و...فقط تو زمین راه رفتند؟؟)
همینطور پخش فیلم مستند بر علیه ترکها در قبرس تورک نشین از تلوزیون ملی؟؟؟؟
و...و....و....و.....
واین هم از کثافت کاری امروزشون