تحلیل آماری سرعت اینترنت در آفریقا، اروپا و ایران! (+نمودار)

اکنون اینترنت دیگر به یک نیاز ضروری برای تجارت، فرهنگ و علم تبدیل شده است. با این وجود متأسفانه هنوز هم در ایران مسئولان به دنبال پائین آوردن سرعت این نیاز ضروری هستند و می گویند مردم به سرعتی بالاتر از 56 کیلوبیت برثانیه نیاز ندارند! بگذریم از فیل.ترینگ که بلای جان وبسایتها و وبلاگها شده است و وبلاگ من هم از آن بی نصیب نمانده است.

بالاترین سرعت دانلود فایل در آی.اس.پی های تهران متعلق به شرکت دولتی آی.پی.ام با 549 کیلوبیت در ثانیه است و این درحالیست که این شرکت تا جائی که می دانم به افراد عادی سرویس اینترنت نمی دهد. دومین شرکت ارائه دهنده اینترنت نیز متعلق به مخابرات است که سرعت آن 499 کیلوبیت/ثانیه است. شایان ذکر است که سرعت 549 کیلوبیت در ایران به معنای بهره مندی مردم از این سرعت هم نیست!

بالاترین سرعت اینترنت در ایران در حالی 549 کیلوبیت در ثانیه است که بالاترین سرعت اینترنت در کابل پایتخت افغانستان 1171 کیلوبیت در ثانیه است!!

کافیست بگویم سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکت چیزگی سیستم استانبول برابر با 20975 کیلوبیت/ثانیه می باشد! (تقریبا چهل برابر پرسرعت ترین اینترنت ایران!) و الان که در دانشگاه استانبول هستم سرعت اینترنت در این دانشگاه 13 مگابیت برثانیه است! ضمن آنکه ترکیه به دنبال سرعت 32 مگابیتی می باشد و بعد از کشورهای آلمان و فرانسه به سومین کشور اروپایی(!) صاحب VDSL2 تبدیل خواهد شد!

این آمار وقتی تأسف برانگیزتر می شود که می بینیم سرعت اینترنت در بورکینافاسو هم بالاتر از ایران است! (سرعت اینترنت در بورکینافاسو ارائه شده توسط شرکت اوناتل 562 کیلوبیت در ثانیه است)

دیگر نیازی نیست بگویم که سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکت آذ.استار نت در باکو 16811 کیلوبیت/ثانیه است!

خودتان عکسها را ببینید، ایران را با آفریقا و سایر جاها مقایسه کنید و به هوش بالای وزیر مخابرات مان آفرین بگویید!

پی نوشت: 1- برای بزرگ کردن عکسها روی آنها کلیک کنید

2- در این مطلب، هرجا در مورد سرعت اینترنت بحث شده است منظور سرعت دانلود است

3- ببخشید اینقدر علامت تعجب گذاشتم!



2 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

سلام . به واقعا به وزیر ارتباطات باید جایزه نوبل داد . مگه نه ؟؟؟؟
دیگه به ما سر نمیزنی ؟؟؟
http://topofbest.wordpress.com

کاساندرا می‌گوید:

دوست عزیز. IPM یک موسسه تحقیقاتی است نه یک شرکت دولتی.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C
و
http://www.ipm.ac.ir/
که اولین نقطه تماس ایران با اینترنت بوده 15-20 سال پیش و طبیعتا سرویس اینترنتش به پژوهشگراشه نه دیگران.

همون جوری که نوشتی اگه آی پی ام حذف شه آمارها حتی بدتر هم میشه!