حضور احمدی نژاد در مسجد سلطان احمد باعث هرج و مرج طرفداران وی شد! (عکس)

محمود احمدی نژاد دیروز در دومین روز سفر خود به استانبول برای خواندن نماز جمعه به مسجد جامع سلطان احمد آمد. احمدی نژاد حوالی ساعات 1 بعد از ظهر به این مسجد آمد. حضور وی که زندگی در استانبول را فلج کرده بود باعث ابراز شادمانی طرفداران وی در ترکیه شد. به نحوی که با حضور احمدی نژاد، دوستداران وی شروع به تکبیر فرستادن کردند.

اکثر راههای منتهی به مسجد از سوی پلیس بسته شد. گویا مأموران ترک از سخنان احمدی نژاد مبنی بر احتمال ترور وی در سفر به عراق توسط آمریکایی ها ترسیده بودند چرا که 5 هزار پلیس مأمور مستقیم حفاظت از وی شده بودند!

به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، بعد از خواندن رکعتهای سنت نماز، و به هنگام خواندن خطبه توسط امام جمعه؛ هیأت ایرانی شروع به فیلمبرداری با موبایل کردند. طبق دیدگاه سنی ها هرگونه صحبت و عملی بغیر از سکوت در هنگام خواندن خطبه توسط امام جمعه باعث باطل شدن نماز می شود.

بعد از رکعتهای واجب، نمازگزاران برای دست دادن به احمدی نژاد به سوی وی هجوم آوردند. و مردم برای رسیدن به احمدی نژاد در داخل مسجد با پلیس درگیر شدند و فریاد الله اکبر سر دادند. در این هنگام امام جمعه سلطان احمد به نمازگزاران هشدار داد " این کار شما باعث زحمت مسافرمان می شود!" و "اگر الله اکبر را برای نمایش می گویید کار اشتباهی می کنید. به محیط مسجد احترام بگذارید"

بعد از اتمام نماز، هنگامی که احمدی نژاد سوار ماشین می شد مردم شروع به شعار "مرگ بر اسرائیل" کردند.

گفتنی ست مردم ترکیه اطلاع چندانی از میزان محبوبیت احمدی نژاد در ایران ندارند و اکثر آنان نیز مخالف اسرائیل هستند. سخنان ضد اسرائیلی رئیس جمهور ایران باعث شادمانی اقشار بزرگ مردم مخالف اسرائیل در ترکیه شده است.

کانالهای تلویزیونی ترک با بهت و حیرت تصاویر حضور احمدی نژاد در مسجد سلطان احمد را پخش می کردند.

در بین برخی صاحبنظران سیاسی ترکیه، حضور احمدی نژاد در استانبول هیچ نتیجه ای برای ترکیه نداشته است. چرا که انتظار می رفت قرارداد 3 و نیم میلیارد دلاری استخراج گاز طبیعی ایران توسط ترکیه در منطقه پارس جنوبی به امضا برسد. ترکیه به رغم مخالفت آمریکا با این قرارداد برای انعقاد آن اعلام آمادگی نموده بود. اما طرفین بر سر نرخ گاز استحصالی به نتیجه ای نرسیده اند.

به نظر می رسد محمود احمدی نژاد بعد از استقبال عده ای از مردم ترکیه در مسجد سلطان احمد، از آن به عنوان به نمادی از محبوبیت خود نام ببرد!

منبع خبر: روزنامه حریت، کانالهای تلویزیونی ترکیه

منبع عکس: روزنامه حریت
لحظه خروج احمدی نژاد از نماز جمعه استانبول
احمدی نژاد برای لحظه ای از ماشین خارج می شود تا برای طرفدارانش دست تکان بدهد!
خبرنگاران در حال پوشش گسترده تصویری حضور احمدی نژاد






هلی کوپترهای پلیس در حال گشتزنی















اقدامات شدید امنیتی در استانبول














نمازگزاران دهها متر بیرون از مسجد


















شعارهای مرگ بر اسرائیل!












احمدی نژاد خوشحال از استقبال مردم!

3 کامنت:

ناشناس می‌گوید:

در بلاگ نیوز لینک داده شد

ناشناس می‌گوید:

مسلمانان از ایشان حمایت می کنند و حریت که در دست یهودیان است اگر مفرضانه ننویسد چه کسی بنویسد؟ که ایشان دارای دوست دار و محبوبیت نیست . بر خلاف نظر حریت برعکس محبوبترین رئیس جمهور ایشان هستند .
و به کوری چشم امریکا و جبهه لائیک که خواستار تضعیف ایران است هر روز محبوبیت ایشان در ترکیه بیشتر می شود .

ناشناس می‌گوید:

من از شما سئوالي دارم.ميخوام بدونم نظر اكثر مردم و جامعه تركيه و به طور كل نظر غالب نسبت به نظام اسلامي حاكم در ايران اعم از پرزيدنت احمدي نژاد چيست؟آيا وزنه به سود اسلام راديكال و بنيادگرا و مواجهه با ممالك غرب و فرهنگ غربي و تقابل با اون نه تعامل سنگيني ميكنه يا به سمت لاييزم و سكولاريزم كه خودتون بهتر ميدونيد هيچ تعارضي با دين نداره؟ممنون ميشم اگه جواب من رو بديد چون خيلي كنجكاوم بدونم تركها دارن از سرنوشت ما درس مي گيرن يا دارند الگو برداري ميكنند.